• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

Zo nog even nog een paar foto's gemaakt med de leds aan nu het meer donker is.

Kleur komt nu beter voor de dag. Er is nog plaats voor 2 leds.
Van de week maar weer eens wat bestellen.

IMGP1174.jpg

IMGP1176.jpg

IMGP1177.jpg

IMGP1178.jpg

:098::098:
 
Zo maar weer eens wat doen,

Vanwege de feestelijkheden niet veel kunnen doen.

Zo eerst verder waar ik de laatste keer gebleven ben. De bevestigingsplaten van de pompunit maar een zwart
maken met wrab follie.

Erna

IMGP1181.jpg

Ervoor

IMGP1182.jpg

Aangezien ik wacht op de kerstman begin ik maar vast aan dingen die ik nu al kan doen.
Ik had een acrylplaat nodig maar kon er inde plaatselijk bouwmarkt geen vinden. Wat bestellen ja maar de platen bij HighFlow gaan maar tot 50 cm en de kast is 63 of zo.
Aangezien de opvulplaat zwart wordt gemaakt met vinyl gebruik ik als proef de goedkoopste pakket laminaat die ik bij de praxis kon vinden. Lukt het niet of ziet het er niet uit dan kan ik er altijd iets anders mee doen.

Maten overgenomen met de mal. Gelijk wat maatcorrecties aangebracht.

IMGP1184.jpg

Ziet er goed uit nu maar eens naar de schuur want stof kunnen we hier niet gebruiken.

IMGP1186.jpg

Plaat uitgezaagd met de decoupeerzaag. De aluminium mal er op gelegd om te kijken wat er nog af moet. Mal dient als geleider maakt het een stuk makkelijker.

IMGP1192.jpg

IMGP1193.jpg


Even passen, na nog wat vijlwerk ziet het er goed uit "nee nog niet klaar"

IMGP1194.jpg

Zijpaneel er maar eens op passen "ahum dacht ik al (mesh moet eruit)"
Alles maar even afplakken om beschadegingen te voorkomen.

IMGP1197.jpg

Even passen "nog wat vijlen"

IMGP1198.jpg

Dat is al beter. Open laten of de silverstone dustfilters er op plaatsen "Wat denken jullie" als ik het open laat dan moet ik nog wat aan de fans doen.

IMGP1200.jpg

Zo nu eerst eten

Tot de volgende update
 
Dat reservoir ziet er schitterend uit zo met die LEDs en de blauwe vloeistof. Wel een goede reden om niet de combiversie te nemen. Heel erg mooi.

Dank je, ben er erg tevreden over. gisteren nog maar 10 sets leds besteld. ik had in de res 4 leds zitten moeten er nog 2 bij. en 3 sets voor de andere res. de rest ga ik gebruiken in een acryl frame (die ik al bedacht heb \ maar nog moet bouwen) om de samsungs ssd's trapsgewijs in de kast te plaatsen.

blijf volgen zou ik zeggen. :039:
 
Net weer besteld "dus ik kan gauw weer verder",

Gaandeweg kom ik steeds verder met de build van "Hill 7.9". Zo heb ik ook besloten om een 2e Aquero als slave in te bouwen dit na overleg met bevriende mede bouwers. van de week een verzoek gedaan aan Aqua Computer of zij mij misschien wilden sponseren. Helaas een afwijzing ontvangen "zij doen niet aan sponsering" niets aan te doen. Aangezien ik wel verder wil heb ik net de 2e Aquero 5 pro maar zelf besteld. Moet nog even kijken waar de koelblok staat op de HighFlow site "kon hem even niet vinden" .
Verder gaat de build naar wens. Ik neem overall ruim de tijd voor maar dit is ook geen overbodige luxe.

:024:
 
Na het eten nog maar even aan het paneel van de pedestel gewerkt.
Ik heb de binnenrand van de afdekplaat schuin gevijld en ga deze polijsten. Staat denk ik wel mooi. "bling bling".

O en de 2e Aquero is al onderweg "gisteren besteld" snelle service van High Flow.


Nee de rand is nog niet klaar moet nog wat vijlen maar na 1 uurtje met een sleutelvijl pielen dacht ik "morgen de rest wel".

IMGP1211.jpg

:039:
 
Sodeju, ik ben weer bijgelezen... hoe kan ik dit allemaal hebben gemist vraag ik me af? Heb mezelf maar ffkes geabonneerd voor de wekelijkse update per mail, kan ik het allemaal niet meer missen. :)

Anyways, zeer mooie build zover. Interessant ook de stukjes waar je zelf tegen aanloopt en uiteindelijk ons ook de oplossing laat zien. Verrekte nuttig en zeer informatief. Dit begint wel een beetje een droombuild te worden... hehe. ;)

Ga zo door!!!
 
Sodeju, ik ben weer bijgelezen... hoe kan ik dit allemaal hebben gemist vraag ik me af? Heb mezelf maar ffkes geabonneerd voor de wekelijkse update per mail, kan ik het allemaal niet meer missen. :)

Anyways, zeer mooie build zover. Interessant ook de stukjes waar je zelf tegen aanloopt en uiteindelijk ons ook de oplossing laat zien. Verrekte nuttig en zeer informatief. Dit begint wel een beetje een droombuild te worden... hehe. ;)

Ga zo door!!!





Anyways, zeer mooie build zover. Interessant ook de stukjes waar je zelf tegen aanloopt en uiteindelijk ons ook de oplossing laat zien. Verrekte nuttig en zeer informatief. Dit begint wel een beetje een droombuild te worden... hehe. ;)

Ga zo door!!![/QUOTE]

Yes "I have a dream" , Informatie delen vind ik zelf super sommige mensen doen dit niet of schamen zich er misschien voor ik niet.
Als je informatie deelt dan gaan mensen ook sneller iets doen aan hub eigen case.

Vrijdag hoop ik een kant van de pedestel klaar te hebben:
- achterplaat zwart
- rand pedestel gepolijst

verdere montage van de pompen laat even nog op zich wachten want de leds moeten er eerst in samen met de (nog te bestellen en te maken crystal link tussen beide pompen in) hiervoor moet ik weer het spaarvarken op zijn kop zetten want ik heb een digitale schuifmaat nodig en nog wat zaken. en de leds staan op nalevering bij Freddie.

bedankt en blijf kijken
 
UPDATE UPDATE

Vrijdag modday "eerst boodschappenlijst van de baas afwerken" pfff er komt geen eind aan.
Eindelijk wat tijd voor m'n precious. Frame nog wat gevijld en gepolijst. Zo nu alleen nog het vinyl erop en we kunnen weer
verder met de 2e paneel.
En toen kwam "Murphy" om de hoek kijken. Ik had net de folie erop en wilde het paneel in de pedestel plaatsen. Totdat ik bij het naar
binnen lopen ergens achter bleef hangen grrrrrrrrrrrrrr uiteinde afgebroken .k.k.k.k.k.k.k.k.. Is dit het einde van de wereld. NEE
Ik denk dat het maken van een 2e paneel sneller gaat. Dus krijgen jullie nog wat te zien "JA" .

Graag wil ik weten wat jullie zouden doen. De fans open of met de dustfilers ervoor. De open versie moet nog worden afgewerkt.

IMGP1217.jpg


IMGP1218.jpg


Even komt er een ander idee bovendrijven "misschien nog een frame maken wat net 2 mm hoger is als de dustfilters"
en deze over de naad fan de fans laten vallen. Ook hier weer wat denken jullie.

Tot morgen :023:
 
Update Update,

Vandaag weer vroeg begonnen met het opnieuw maken van de backplate. Gisteren avond wilde ik nog beginnen
aan het maken van een een nieuwe exemplaar maar het opnieuw bekijken en uitwerken van de prototype nam veel tijd in beslag.
Dus kwam het er gisteren niet meer van.

Vandaag maar vroeg begonnen. Omdat ik het vijl en zaagwerk in m'n schuur doe moet ik heen en weer lopen tussen huis en schuur
om te passen. Maar het nieuwe frame is klaar voor montage.


De achterplaat is voor 90% klaar. Ik loop nog wel met de gedachte om een acryl frame "net iets groter dan het mesh" over de rand van de mesh the plaatsen met blauwe leds er in. top van de rand wordt dan zwart.
Verder wil ik nog uitzoeken of ik voltage van de 12volt leds kan regelen via de power adjusters.
Meer daarover als ik de bestelling binnen heb.


IMGP1221.jpg


IMGP1223.jpg

Zo tot morgen "gauw plaatsen"
 
UPDATE,

Zo vandaag begonnen met het maken van de 2e backplate voor de pedestel.
Jullie zullen je wel afvragen waarom het zo lang moet duren. Het antwoord is "het is allemaal maatwerk" en het vijlen van de schuine randen duurd zo lang omdat ik voor metaal alleen maar een set sleutelvijltjes heb. Maar dat mag de pret niet drukken.

Gistermiddag de mesh alvast uit de coverplate geflext. Dankzij de aluminium mal die ik gebruik is zijn de uit te zagen maten makkelijk over te brengen. het afwerken daar gaat het meeste tijd inzitten.



IMGP1225.jpg


IMGP1229.jpg


De mesh die ik op maat gemaakt heb zit er nu nog los in.

IMGP1231.jpg

Zo van de week maar eens aan de gang met de bekabeling voor de fans in de pedestel.

Zo dit was het weer voor deze week.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan