• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

Tath \ Caselabs TH 10 + Pedestel "Hill 7.9" sloopie sloopie

Biertje in de ene hand en de laptop op schoot "even een paar updates"

laatste keer met een afval strook acryl montage stroken gemaakt voor de power adjusters.
Alles verloopt traag omdat ik geen haast heb en nog wat tijd nodig heb om dingen uit te zoeken.
Nu komt alles in een versnelling vanwege mijn laatste systeem crash "watchdog time out" misschien wordt het toch eens tijd om aan het werk te gaan. binnen een uur het ik het systeem totaal ontmanteld. Het hele kantoor ligt vol met onderdelen en Nicole is not amused.
Na 2 uur opruimen eindelijk een beetje orde in het kantoor. Tijdelijk het reserve systeem (oude cosmos van Patrick die nu blij is met zijn i 7 3820, corsair 800d en rampage extreme iv "bedankt papa"maar voor de dag gehaald want ik moet in de tussentijd toch kunnen gamen. Alles gaat goed tot dat ik de 9800gx2 in het systeem prik "op zich geen probleem tot dat ik de reselutie op 1600 x 1200 zet. kkkkkk. groen beeld. En geen reserve kaart meer liggen. Dat wordt even een lange tijd niet meer gamen denk ik.

Een volgende probleem doet zich voor als ik even wil kijken of alles wel past. Ik plaats nu de XSPC 480 rad boven de kast met de fans erop en wil de nieuwe hoge topcover plaatsen. fffff.... past niet. Gelukkig heb ik nog wat standoffs liggen en nu past het wel. er is wel een ruimte ontstaan van ongeveer 5mm maar dat vul ik wel op met een acryl frame.

zo nu een paar foto's en dan de volgende update.

Nog even genieten van de aanblik
IMGP0910.jpg

Ja en dan blijft er dit over
IMGP0914.jpg

Aangezien ik de fans middels voltage wil aansturen via de power adjusters moet ik de voeding via een 3 pins connector regelen. Even uitgprobeerd met een spare voeding en een power adjuster. Yes werkt "blauwe draad heb ik niet direct nodig. kan deze misschien wel aansluiten via het schema van dave (optie 2 !)
IMGP0917.jpg

ruimte die ontstaat bij verhoging d.m.v. standoffs. "Acryl frame met leds !!"
IMGP0918.jpg

Gelukkig heb ik deze nog liggen in m'n kist altijd handig.
IMGP0919.jpg

zo nu volgende update
 

Bijlagen

  • IMGP0911.jpg
    IMGP0911.jpg
    88,4 KB · Weergaven: 11
  • IMGP0912.jpg
    IMGP0912.jpg
    68,9 KB · Weergaven: 9
  • IMGP0913.jpg
    IMGP0913.jpg
    79,2 KB · Weergaven: 8
  • IMGP0915.jpg
    IMGP0915.jpg
    91,5 KB · Weergaven: 9
  • IMGP0916.jpg
    IMGP0916.jpg
    97,4 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Tath \ Caselabs TH 10 + Pedestel "Hill 7.9" Aquero en pedestel

Ha zit nog steeds met een pot bier in de hand,

Zaterdag morgen 9:30 begonnen met koffie, daarna gelijk alles weer voor de dag getoverd om verder te kunnen.
Vandaag staat op het programma:
- waterblock Aquero monteren (klaar)
- Aquero plaatsen in systeem (klaar)
- verbindingen in pedestel afmaken (half klaar\ meer onderdelen nodig)
- gaten zagen in kast voor doorvoer loop en bekabeling (meeste klaar\ alleen nog gaten voor filports)

Niet voorziene werkzaamheden
- radiatoren pedestel 180 graden omdraaien omdat anders de Aquero niet past (klaar)

Begonnen met het demonteren van de Aquero 5 pro en de montage van het waterblock. Dat was zo gedaan. Ik moest wel een paar keer kijken wat er op de handleiding stond en waar de thermal pads moesten komen. Even een paar keer proefpassen en alles was daarna zo gemonteerd.

Na de montage van het waterblock van de Aquero was het de bedoeling om deze in de pedestel te monteren en de verbindingen af te maken. Het eerste probleem was dat ik geen ruimte had door mijn vorige geklungel. Dus moest ik de radiatoren 180 graden draaien. Dat ging vrij snel. Een pluspunt was dat ik de aluminium platen die ik eerder het laten snijden ook weer kan gebruiken.
Opmerking: afgelopen vrijdag was ik bij Automat voor wat matte wrab folie 35 euro de meter, beetje duur
gelukkig had hij nog een restand voor 15 euro. Ja heb het maar meegenomen om te proberen.
Gaat wel lukken denk ik.
Zo radiatoren omgedraaid en Aquero voorin geplaats. Meer als de helft van de aansluitingen heb ik dankzij de Bitspower sli extenders aan kunnen sluiten nu alleen nog de loop verder naar achter met drain punt en een fill port zodat de loop via de achterzijde van mijn PSU naar de bovenste radiatoren gaat.
Was al een aardig gepuzzel om het te bedenken maar het gaat lukken.


Zo nu m.b.v. de buildlog van Chris cpa de plekken afgetaped waar de gaten moeten komen voor de loop en de doorvoer van de bekabeling. Ik dacht 5 min en hop plaatjes eruit. Ja weer verkeerd. Koste me 4 heavy duty slijpschijven voordat ik het eerste plaatje eruit had geslepen en wat een zooi van het slijpen. Voor het volgende gat heb ik maar wat meer afgeplakt gezien het slijpsel in de kast. Ik had ook de decoupeer kunnen gebruiken maar nee dit gaat sneller. Dat weten we dus ook weer.

Zo nu nog een paar fillports er in en ik kan weer verder.

Om de kast te verlichten op de bodem besluit ik om de 5e rad te verwijderen. Op de plek wil ik de verlichting maken met leds tussen 2 platen in.
Verder wil ik mijn nieuwe pompen van Aqua gaan gebruiken met de nieuwe D5 pomphouders en andere reservoirs.
Sinterklaas zal eerdaags wel weer langskomen denk ik.

zo nu wat foto's

demontage van de Aquero gaat vrij snel eerst frondplaat eraf d.m.v. 4 schroefjes
IMGP0923.jpg


Met deze handige schroevendraaier de standoffs eruit geschroefd
IMGP0924.jpg

Nu kun je het scherm van de printplaat trekken (niet scheef trekken anders trek je de pinnetjes van de printplaat krom)
IMGP0925.jpg

met het verwijderen van 3 schroefjes kun je het oude koelblok verwijderen
IMGP0927.jpg

aangezien de foto op de handleiding niet zo duidelijk is heb ik het nieuwe koelblok maar even los opgezet om te
kijken waar de thermal pads geplaatst moet worden.
IMGP0931.jpg

Thermal pads op maat gesneden en maar even met folie onder het blokje geplaatst om te kijken of het klopt.
er steekt nog een klein stukje uit maar even markeren.
IMGP0933.jpg

O ja opmaat snijden "NIET OP DE PRINTPLAAT" thermal pad op plankje op maat gesneden.
IMGP0934.jpg

M.b.v. de bijgeleverde schroeven (zijn korter dan de orginele van het oude blok) met een stift vastgedraaid.
(handvast is voldoende denk ik)
IMGP0936.jpg

Schermpje voorzichtig teruggeplaatst
IMGP0937.jpg

Standoffs er weer in geschroef dus het schermpje gaat geen kant meer op
IMGP0938.jpg

Aangezien niet alle foto's zijn geupload komt de volgende serie foto's direct
 
Tath \ Caselabs TH 10 + Pedestel "Hill 7.9" Aquero en pedestel deel 2

Aangezien ik geen aapje heb die me helpt met het vasthouden moet ik er maar zelf iets op verzinnen.
dan maar het frontplaatje voorover en de drukknopjes in het frontplatje
IMGP0940.jpg

Schermpje voorover erop geplaatst makkelijk toch
IMGP0941.jpg

zo nu de bevestigingsplaatjes nog "nee ik leg niet uit hoe dat moet !!"
IMGP0942.jpg

Oke vooruit dan maar
IMGP0943.jpg

En klaar is de Aquero
IMGP0944.jpg

tape geplaatst als bescherming\ en om op af te tekenen van de gaten
IMGP0945.jpg

Zo nu alleen de maten er nog op zetten en we kunnen aan de gang
IMGP0946.jpg

Aangezien dit het tweede gat is wat ik er in maak plak ik de rest maar wat beter af dan de vorige.
"Dat leek meer op oefening stofwolk"
IMGP0947.jpg

Zo plaatje is er eindelijk uit na het verbruik van 4 schijfjes. Ik had eigenlijk meer het idee dat ik een brandkast aan het open slijpen was dan met het modden. Lekker dik kwaliteit die Caselabs kast.
IMGP0948.jpg

gaten overgenomen op de pedestel, maar wacht nog even met boren op de rest van de spullen.


En ja nog een uploadje met foto's
IMGP0950.jpg
 
Tath \ Caselabs TH 10 + Pedestel "Hill 7.9" Aquero en pedestel deel 3

Zo hier komen de laatste


Foto is niet scherp maar wil het toch laten zien.
Ik heb de verbinding tussen de radiatoren en de Aquero klaar dankzij de Bitspower sli extenders "lekker handig"
IMGP0952.jpg

De verdere aansluiting moet ik nog maken. Van uit rechtboven loopt de loop naar de achterkant van de pedestel en gaat d.m.v. een splitter omhoog (achter de PSU) naar de bovenste 2 radiatoren. in de pedestel komt nog een tempsensor en een flowmeter.
IMGP0955.jpg

Ik zat er eerst over te denken om de power adjusters in de orginele frontplate te monteren maar tussen de fans in worden ze aardig gekoeld. De strip wordt wat ingekort en zwart gemaakt.
IMGP0962.jpg


Zo dat was het voor vandaag.
 

Bijlagen

  • IMGP0950.jpg
    IMGP0950.jpg
    46,1 KB · Weergaven: 7
  • IMGP0951.jpg
    IMGP0951.jpg
    54,3 KB · Weergaven: 4
Wow, wat een dikke update zeg!!!!!
Je hebt niet stilgezeten :)

Je moet dat waterblok op de aquaro ff in de gaten houden, want die gaat snel een soort van los zitten( bij mij in ieder geval en ben t ook op internet gelezen)
Weet niet meer waar ik t gezien heb, maar ze gebruiken een soort van o-ringetjes om dat op te lossen. Ik heb het zelf nog niet gedaan hoor, maar denk vertel t je ffies.

Heb trouwens die buildlog van cpa Chris ook zitten bekijken, en dat is ook een giga ding zeg! .....uhhhhhh, waar jou monster aardig bij in de buurt aant komen is!!!!!

Succes weer verder. Ik heb er weer van genoten!!!!!
 
Wow, wat een dikke update zeg!!!!!
Je hebt niet stilgezeten :)

Je moet dat waterblok op de aquaro ff in de gaten houden, want die gaat snel een soort van los zitten( bij mij in ieder geval en ben t ook op internet gelezen)
Weet niet meer waar ik t gezien heb, maar ze gebruiken een soort van o-ringetjes om dat op te lossen. Ik heb het zelf nog niet gedaan hoor, maar denk vertel t je ffies.

Heb trouwens die buildlog van cpa Chris ook zitten bekijken, en dat is ook een giga ding zeg! .....uhhhhhh, waar jou monster aardig bij in de buurt aant komen is!!!!!

Succes weer verder. Ik heb er weer van genoten!!!!!

Bedankt Dave,

Eigenlijk ben ik niet bang dat de waterblok los gaat zitten bij mij zit hij extra aangedrukt door de sli extenders.
O ja ik heb dat plaatje ook gezien. Die build van cpa Chris is inderdaad monsterlijk. Een aantal dingen uit zijn buildlog ga ik ook gebruiken zoals het maken van de bekabeling en de fillports. Ik heb net 2 D5 pomphouders van Aqua
besteld daarboven plaats ik de reservoir (Aquaelis) die ik op m'n buildlog heb staan. En heel misschien plaats ik de dual bitspower pomptop terug met de pompen en maak ik 2 verschillende loops. Eerst ga ik kijken wat voor data ik krijg als ik alle sensoren heb aangesloten. Ach ik ben nog niet uit gewenst. Ik heb geen haast alleen heb ik even geen systeem om te gamen. ik ga zo even op jouw buildlog kijken zodat ik weer bij ben.

Gr. Henry:067::067::067::icon_pidu:
 
Lekker weer buiten 19 graden,
nog even met de pedestel bezig geweest in de tuin:

- flowmeter geplaats;
- plaatje van de power adjusters zwart gemaakt met vinyl
- temp sensor geplaats

Ik heb beide D5 pompen in de pedestel gezet. De mount is ongeveer een cm te hoog om verbinding te maken met de flowmeter maar dat is vrij makkelijk op te lossen. Aangezien ik meerdere pompen wil gaan gebruiken ben ik druk om te kijken waar ik het reservoir voor de pompen ga plaatsen (misschien een verticale versie met een fillport erboven) ik ben er nog niet uit. Verder heb ik 2 nieuwe pomp mounts besteld voor mijn nieuwe Aqua D5 pompen. Het word zoals het er nu laat uitzien een systeem met 2 loops en 4 pompen "wat te veel" jammer genoeg heb ik geen enkele referentie dus ga ik er van uit dat het goed komt.

De laatste foto's waren wat ver af en onscherp dus heb ik gauw nog maar even 3 foto's gemaakt in de tuin van de pedestel.

sugesties of opmerkingen altijd welkom.

Wordt nu wel een beetje krap!
IMGP0964.jpg

Kon het niet laten om nog wat te prutsen, flowmeter geplaats, en temp sensor. pompen kan ik nog niet aansluiten want de hoogte verschil is ongeveer 1 cm en moet ik nog wat aan doen.
IMGP0965.jpg


Afgelopen vrijdag bij Automat vinyl gehaald. Rolletje van iets meer dan 1 meter kost daar 35 euro. Hij had nog een stuk liggen van bijna een meter voor 15 euro. Dat heb ik maar mee genomen om te proberen. Gelijk maar even toegepast op het witte acryl plaatje en op de 2e strip voor boven in de kast.
IMGP0966.jpg
 
Hallo allemaal,

Het is vrijdag en we gaan weer verder met de build.
Vandaag staat er het volgende op het programma:
- hoek van bureau verwijderen zodat de case op de grond kan staan. "vrouw ook weer blij";
- casters onder de pedestel plaatsen;
- Aquelis res ombouwen van 450ml naar 880ml versie

Is dat alles "ja tijd vliegt en kan helaas niet de hele dag aan mijn kast sleutelen".

Zo nu wat foto's

Eerst even de hockey pucks verwijderen en de casters er onder monteren. Aangezien ik een gedeelte van het bureau net gesloopt heb heb ik nog niet veel tijd gestoken in het wegwerken van de kabels op de achtergrond (komt nog wel).
Aangezien er maar een schroef bij de rubber voetjes meegeleverd wordt heb ik de rest maar gedaan met popnagels.
IMGP0970.jpg

Bling bling. ik vind ze wel mooi maar ik heb ze vooral gekocht omdat ik onder de kast een drainingspunt wil maken. en nu heb ik ongeveer 6 cm ruimte.
IMGP0971.jpg

Voordat ik mijn systeem ging uitbreiden met de pedestel heb ik eerst in AutoCAD een tekening gemaakt hoe ik dacht
dat het er uit ging zien. Jullie kennen waarschijnlijk allemaal de kreet "Murpeys law" nu dat geld ook voor mijn build.
Tekening klopt voor een gedeelte niet meer. maar dankzij de buildlogs van anderen leer ik ook weer hoe het dan wel kan. "bedankt jongens".
IMGP0975.jpg

Ze passen er goed bij vind ik! "draagkracht 40kg per stuk ahum dat zit wel goed denk ik"
IMGP0977.jpg

Ik had even geen zin om de kast door de hele woonkamer te rijden voor een foto.
IMGP0983.jpg

Beide Aquelis versies naast elkaar.
De mensen van Aqua hebben er alles aangedaan om overmatige verpakking te vermijden. De handleiding zit in het reservoir. Op de handleiding staat in het duits "om de reservoir the openen moet je de top tegen de klok in draaien"
Hebben ik geluk dat ik duits kan en alle andere talen als ik gedronken heb anders had je een tank nodig om de handleiding er uit te schieten".
IMGP0988.jpg

hokus pocus of zo iets
IMGP0995.jpg

Voor de Aquelis kun je veel dingen los kopen. "ja op deze manier is de res duurder" maar achteraf oordelen is lekker makkelijk.
IMGP0996.jpg

Na de montage van de stijgbuis en glas is de 880ml versie compleet.
IMGP0998.jpg

Hoge knop is een overdruk beveiliging. De andere opening ga ik gebruiken als retour en als vulpunt.
IMGP0999.jpg
 
Ik mis nog een foto,

Ik heb de reservoirs zo maar even in de kast gezet om te kijken. Ze komen iets meer naar rechts en de top van de res komt ongeveer op de zelfde hoogte als de bovenkant van het moederbord.
IMGP1003.jpg

Zo dat was het weer voor vandaag.:067::067::067::067:
 
Bizar hoe klein zo'n moederbord en reservoirs lijken in zo'n grote kast.

Ha daar lijkt het wel op maar de reservoirs zijn als je ze in je handen hebt best groot.
Doorsnede 7,5 cm en 30 cm hoog. als de pompunits er onder komt met de aansluitingen wordt het al wat voller.
Vind het wel prettig om ruimte te hebben om te werken. En een volgepropte kast vind ik niet zo aantrekkelijk.
Het is net als kunst het moet in verhouding staan. "uche uche wat zeg ik nu".

Ik ben voorlopig nog wel bezig.

Keep watching :045:
 
Gisteren een aanvang gemaakt met de bekabeling van de power adjusters.
Omdat de kast nu op de grond staat en er een gedeelte van het bureau weg is heb lijkt het wat minder vol.

Alles klaargezet om te beginnen.
De buildlog van Chris op het bureau als naslagwerk "wat kan er nu nog verkeerd gaan"

IMGP1005.jpg


Heb ik genoeg connectoren om te beginnen "voorlopig wel denk ik"

IMGP1006.jpg

Voor de 6 power adjuster heb ik minimaal 5 verbindingen x 2 x 3 draaden = 30 draden nodig.
Fijn dat Chris de maten er bijgezet heeft voor de lengte van kabels. Nu ik er over na denk realiseer ik me wat ik
nog meer fout gedaan heb (ik heb geen rekening gehouden met de tussenliggende afstanden van de power adjusters). Chris heeft zijn power adjusters op een andere afstand van elkaar staan.

IMGP1007.jpg

Tijdelijke werkplek " het past maar net" voor de foto's wel even de bureaustoel naar de huiskamer.
En de bekabeling op de achtergrond moet ik nog wegwerken. overblijfsel van het weghalen van het bureau waar all
kabels netjes in kabelgoten weggestopt zat.

IMGP1008.jpg

Met de krimptang de verbindingen er op gemonteerd. Als je dit niet dagelijks doet dan verknoei je wel eerst
een paar. Door het gefriemel met de connectoren heb ik na een half uur de verbindingen klaar.
Als ik de lengte naloop zie ik dat niet alle kabels even lang zijn. "oorzaak s'avonds werken met te weinig licht
zorgt ervoor dat je de draden er niet gelijkmatig in de verbinding duwt" het grootste verschil was 5 mm bij een kabel.
Dus dat werd een nieuwe kabel.

IMGP1011.jpg


Niet slecht voor de eerste keer "wel krampachtig werk het is niet van glij en klik "je duwt je gek"

IMGP1014.jpg

Maar dan heb je wel wat ! Klaar voor de volgende fase "sleave erover, krimpkous, andere kant van de fanconnector en
dan nog een laatste stukje krimpkous.

IMGP1016.jpg

En dan is dit het resultaat. Helaas zijn de kabels te kort en vind ik ze te stug. Alles voor niks gedaan "ha ha" ja jullie lezen het goed "alles in de vuilnisbak". Maar we geven niet op. Ik heb de orginele bekabeling bekeken en de draad is bijna de helft dunner dus zo meteen maar eens surfen voor een betere draad.

IMGP1018.jpg


Was dit alles "Nee" zo meteen nog de mesh van de pedestel er uit zagen. Heb gezocht voor een oplossing van de
opvulplaten "die de aluminium gaan vervangen" dacht eerst aan acrylplaten. De mogelijkheid was om deze op maat te laten leveren en dan zelf de afwerking te doen maar dat gaat mij iets te lang duren. Ik denk een andere oplossing gevonden te hebben. ik heb een pakket laminaat "ja laminaat" gekocht 6mm voor 14 euro. De aluminiumplaat ga ik gebruiken als mal. En ik heb nog genoeg vinyl liggen voor de afwerking. En ja als het niet naar m'n zin is dan verdwijnt
dit ook weer in de vuilnisbak.


Zo nu m'n laatste bestelling bij freddy maar eens betalen "hier komt geen eind aan".

tot de volgende update. :eusa_hand:
 

Bijlagen

  • IMGP1009.jpg
    IMGP1009.jpg
    62,4 KB · Weergaven: 9
  • IMGP1010.jpg
    IMGP1010.jpg
    48,5 KB · Weergaven: 10
Ben al jaloers op de werkruimte die je hebt, laat staan je build ;)

Ik denk dat als je wat ouder wordt het woord jaloers niet meer gebruikt. Voorlopig staat mijn build nog in de stijgers.
Maar wil ik wel zoveel mogelijk delen. "dit doet geen pijn en kost ook niks".
Net weer even op het forum gekeken voor de bekabeling van de PA. Ik heb nog wat fan pins over dus ik ga het toch nog een
keer proberen.

O ja wat de werkruimte betreft moet ik die delen met Nicole (mijn echtgenote die veelvuldig haar deel claimt "klein hoekje) met haar eigen systeem. Dus iedere keer uitstallen en weer opruimen. "klinkt erger dan het is".

:eusa_hand: Blijf kijken
 
Ha daar lijkt het wel op maar de reservoirs zijn als je ze in je handen hebt best groot.
Doorsnede 7,5 cm en 30 cm hoog. als de pompunits er onder komt met de aansluitingen wordt het al wat voller.
Vind het wel prettig om ruimte te hebben om te werken. En een volgepropte kast vind ik niet zo aantrekkelijk.
Het is net als kunst het moet in verhouding staan. "uche uche wat zeg ik nu".

Ik ben voorlopig nog wel bezig.

Keep watching :045:

Daarom juist :)
Ik had al zo'n vermoeden dat dat flinke buizen waren en ook het moederbord niet klein is.
Maar in zo'n monster van een kast.

Ik ga een 4P Opteron bouw doen. Dan is de Caselabs wel een mooi maatje hahaha
 
Zo na het verprutsen van de kabels van gisteren beginnen we vandaag gewoon weer opnieuw.
Alles ligt gereed en we kunnen beginnen.

Draden eerst op lengte geknipt nadat;

IMGP1019.jpg

Ik eerst de juiste maat opgemeten heb

IMGP1022.jpg

Sinds mijn laatste fiasco heb ik me voorgenomen om beter op te letten. Als voorzorgsmaatregel heb plak ik de juiste diepte van de kabel af zodat iedere kabel op dezelfde lengte in de krimptang gaat.

IMGP1024.jpg

2 keer in de krimptang en "whalla" ik ben niet ontevreden

IMGP1025.jpg

connector ook niet verbogen (hoef ik ook niet meer te duwen als een olifant omdat ze verbogen zijn en er niet
in willen "gek he")

IMGP1026.jpg

En klik "gaat nu een stuk makkelijker"

IMGP1027.jpg

Lengte is nu ook goed

IMGP1029.jpg

Draden voor de zekerheid maar even nummeren

IMGP1030.jpg

Yes me very happy

IMGP1031.jpg

nog even passen

IMGP1032.jpg


nog even wat foto's uploaden
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan