• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

Ziet er goed uit Henry. Ik ben ook net begonnen met naaien van m'n gesleevde 24 pin, maar zorg dat je nylon garen vindt. Dat is nodig. Omdat je veel knoopt trek je normaal garen zo kapot.
Niet heel makkelijk te vinden maar werkt wel super.
Zal morgen ff kijken of de winkel waar ik ben geweest ook een webshop heeft.

Groetjes Dave
 
Ziet er goed uit Henry. Ik ben ook net begonnen met naaien van m'n gesleevde 24 pin, maar zorg dat je nylon garen vindt. Dat is nodig. Omdat je veel knoopt trek je normaal garen zo kapot.
Niet heel makkelijk te vinden maar werkt wel super.
Zal morgen ff kijken of de winkel waar ik ben geweest ook een webshop heeft.

Groetjes Dave

Dank je.

Ik heb dit gevonden. http://www.boomsma.nl/nl/webshop/3/vlecht-en-naaigerei/13/garen-en-was

Ik ga volgende week even naar de stad daar weet ik 2 a drie winkels die het misschien hebben anders bestel ik het op deze site.
 
Ondanks dat ik niet zoveel tijd heb ben ik nog wat bezig geweest met de build.
Nu ik de update op de site wil zetten kan ik weer eens geen foto's plaatsen omdat als ik op deze computer klik geen keuze kan maken met bladeren. Gewoon een leeg scherm. Het op het forum komen is met de laptop ook een ramp. De browser draait continue rondjes alsof de verbinding iedere keer wegvalt. Vreemd en vervelend. Dan maar een verwijzing

http://www.overclock.net/t/1334854/tath-caselabs-th-10-pedestal-hill-7-9/1530#post_21575792

ik probeer het van de week nog wel op m'n andere systeem.


Vanuit m'n wrk even geprobeerd. geen enkel probleem zij het niet dat er een down\up-load blokkade op het systeem zit zodat ik alleen maar kan surfen.

Dus licht het denk ik aan de laptop. "gelukkig".
 
Laatst bewerkt:
"Whe got him"

Aquero koelblokken zijn binnen.

Een handleiding op A5 formaat. Vanavond maar eens kijken of we de kleine lettertjes kunnen lezen.

1d099bb0_IMGP3290.jpg

Ziet er wel gaaf uit.

20089136_IMGP3286.jpg


Ha ik zie dat het anodiseren (kleuren van het aluminium) niet overal zijn werk heeft gedaan. In de horizontale gaten is niet alles egaal gekleurd. Dit doet geen enkele afbreuk aan de kwaliteit. De voorkant ziet er overigings super uit.

Ik weet het niet zeker maar volgens mij hebben de koelblokken (die je optioneel) op deze passieve blokken kunt plaatsen twee uitsparingen waardoor niet het hele koelblok contact maakt. Vanavond kijk ik wel even (of straks even kijken bij m'n foto's op m'n buildlog). Ik laat het jullie in ieder geval weten.

Overigens denk ik dat een paar fans misschien wel hetzelfde effect hebben i.p.v. de optionele koelblok.

Deze week weinig tijd want ik ben in het nieuwe appartement van m'n dochter bezig. En ja er moet wel het een en ander aan gebeuren.

Maar goed de build gaat gewoon verder.

b06c3195_IMGP3287.jpg
 
Eindelijk de koelblokken voor de Aquero erop.

Na een dag klussen bij m'n dochter om 21:00 uur thuis gekomen. "IK MOET BOUWEN" grrr. Misschien even iets wat snel nog te doen is.
Ja koelblokken op de Aquero's 6 monteren.

M.b.v. de bijgeleverde handleiding (A5 formaat) de koelblokken geplaatst.
En voor die gene die de passieve blokken in een andere kleur wil hebben is er goed nieuws ze worden nu ook gemaakt met een andere geanodiseerde kleur(en).

Thermal pads op maat gesneden en na wat gepiel geplaatst.

IMGP3296.jpg

De vier schroeven op de hoeken verwijderd en het nieuwe blok geplaatst schroeven er weer in en klaar ben ik.
Jammer van de slechte foto "uit de hand ja fout" nieuwe foto's volgen als ik de bedrading in de pedestel in orde ga maken.

IMGP3297.jpg

Nog even een kleine verandering aangebracht. Ik heb de orginele nikkel\chroom schroeven vervangen voor zwarte. Ziet er gelijk beter uit.

IMGP3300.jpg

Aquero's terug geplaatst. Ja ik zie het er moet nog wat aan gebeuren de kleur van de drive cages. Dat wordt nog even sleutelen. Maar vandaag niet meer.



IMGP3302.jpg
 
Koekoek I'm back

Hele weekend gewerkt. Maar toch nog tijd vrij kunnen maken om wat te doen.

Weer iets makkelijks zodat we toch weer wat gedaan hebben.
De drive cages voorzien van een ander kleurtje. Alles drives eruit en de cages afgeplakt met tape.
Tegen elkaar als een bundel samen getaped. Op deze manier heb ik ook geen last van overspray. Althans dat hoop ik.

IMGP3305.jpg

H'm im happy. Papier en tape verwijderd. Het droogproces even een handje geholpen met de fohn van mijn dochter.

IMGP3307.jpg

Drives teruggeplaatst zodat ze lekker rustig uit kunnen harden.

IMGP3315.jpg


Ook even de onderste tubing iets laten zakken om dat de connectoren van m'n Titan er maar net in kan en omdat de tubing een gedeelte van de waterblock afdekte. Ik merk wel dat er zo nu en dan modificaties komen die voortkomen uit het feit dat ik rustig aan doe. Ha ha het is niet de bedoeling dat deze proces iedere keer optreed anders gaat het te lang duren.

IMGP3317.jpg


nog 3 ssd's en een 4k scherm en de boel is denk ik compleet. Tenminste als dit bakbeest op wil starten.

Nog even genieten van de laatste minuten van m'n vrije zondag. :039:
 
Acrylplaat voor mijn Aquarium is binnen !!!

De strippen voor onder mijn top cover had ik al binnen. Ze waren bij Bouwplastics alleen de nieuwe window vergeten. Kan gebeuren. Even een telefoontje en de reactie was "oke dat gaan wij gelijk regelen" en inderdaad dat is snel.
Goed verpakt alsof het een derde wereldoorlog moest weerstaan. Maar goed beter dit dan krassen op mijn window.

IMGP3321.jpg

Even kijken of ik de goede maten genomen heb. Ja bijna perfect. Beschermings folie blijft er nog even op.

IMGP3322.jpg

Onder de acrylplaat "waar je de gaatjes ziet" komen L-vorm strips "zwart net als de case.
In de onderste profiel komen 2 pins om de plaat te verankeren. Aan de bovenkant komen ook twee pins om de plaat vast te zetten.

Zo dat was het weer voor vandaag .

IMGP3323.jpg
 
Vandaag maar weer eens wat doen.
Ik werd van ochtend wakker met een idee hoe ik de nieuwe window ga monteren.
Of had ik het gedroomd. Het maakt eigenlijk niet uit.


Om de boorgaten van de scharnieren over te nemen heb ik het aluminium profiel op de orginele deur geklemt.
Zo nu even de gaten op het profiel overnemen.

IMGP3324.jpg

Zo te zien staat alles erop nu maar weer naar de schuur om te boren.

IMGP3325.jpg

Het orginele scharnier heeft een opstaande rand dus even een iets grotere gat boren (5 mm).

IMGP3326.jpg

Ik had per ongeluk een gat scheef geboord in de strip waardoor het profiel scheef op de case kwam.
Ik heb het opgelost door de gatendoor te trekken naar een kant van de strip (sleuf) hierdoor kan ik de scharnieren ook stellen indien nodig.
Het resultaat mag er zijn maar ik ben nog niet klaar omdat de acryl strips onder de top straks ook een rol gaan spelen in de build en ik eerst moet weten of er dan nog een paar mm van de window af zou moeten indien nodig.

IMGP3327.jpg

Nog even een close up. Als alles past dan haal ik het uit elkaar en spuit ik het profiel zwart.

IMGP3328.jpg

Aangezien de schroeven in het profiel niet verzonken zijn moet ik een stuk uit het acryl (plexiglas) zagen zodat de window goed aansluit op het profiel.

IMGP3331.jpg

Maten overnemen op de acryl plaat. En met de dremel uitgezaagd\ geslepen.

IMGP3329.jpg

Aangezien de window aan twee zijden een paar mm te groot is moer er iets af. Mijn decoupeerzaag ligt bij m'n dochter dus gebruik ik maar de dremel. Het nadeel hiervan is dat zaagsnede iets minder mooi is. Het afwerken duurt dan iets langer.

IMGP3332.jpg

Aan de boven en onderzijde komen nog twee aluminium hoeklijnen. En aan de rechterkant bevestig ik nog een aluminium profiel. zodat de window gelijk vlak is.

IMGP3333.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan