Zo zo "vandaag weer lekker bezig geweest"
Nee ik schiet nog niet op. Maar dat komt omdat ik alles custom wil hebben en ja dat kost tijd.
Vandaag verder met de gaten voor de cover (L - shape acryl). De 24 pins gat heb ik er gisteren al in gemaakt.
Vandaag maar eens aan de gang met de gaten voor de sata kabels!!!! Ja sata kabels. Ik maak wel gebruik van een raikkaart maar heb nog een paar losse harde schijven en een brander dus is de toegang tot de sata aansluiting wel gewenst. Na het nog eens nameten alle maten uitzetten op de acryl. En afplakken met tape om zo beter het uit te boren\ zagen\ en vijlen gedeelte beter te kunnen zien.
Zo het gaten boren zit erop nu maar wat vijlen.
plaatje teruggeplaats om het resultaat te zien. Ahum waarom niet gelijk alle sata poorten uitzagen. Ja nog maar een terug naar de schuur.
Even kijken of de afstand goed is van de aansluiting tot het gaatje. Ja mooi zoals gepland. Aan de linker zijde van het gat komt nog een schuine kant zodat de kabel schuin naar achteren verdwijnt. En er komt nog een schuine afdekplaat\frame overheen. Dus dan zie je het gat ook niet "hetzelfde geldt voor de 24pins gat".
Wat ook moest gebeuren is een steun maken als ondersteuning voor het moederbordtray. Hiervoor maak ik gebruik van een 4mm draadeind. In de opstaande rand van de 5mm dikke acryl achterwand heb ik al een 4mm gat zitten.
De maat heb ik overgezet op de rand van het moederbordtray.
Zo nu even 4mm draad tappen. Ik moet zeggen het past net.
Draadeind erin gedraaid m.b.v. de boormachine "gaat wat snellel". Zo nu alleen nog voorkant afflexen en zwart maken.
Ik zou haast zeggen dan kan alles op het moederbord geplaatst worden. Hoewel ik moet eerst nog de bekabeling voor de led verlichting van de blokken op maat maken. De ledstation komt achter het moederbord te zitten en dat zie je straks niet meer als de afdekplaat er achter zit.
Om de bekabeling door te kunnen voeren heb ik in de bodem een sleuf gemaakt. De bedrading verdwijnt tussen de acryl afdekpanelen en verdwijnt voor het grootste gedeelte.
Wat ik verder gedaan heb (maar vergeten om een foto te nemen) is ik heb de raidkaart in de onderste slot geplaatst om te zien of de sata (splitter) kabel niet te kort is. "Ja is te kort sh......" . Ik moet kijken of er langere te krijgen zijn.
Een andere oplossing is om de drive bays in de zijkant te plaatsen (hiervoor moet ik nog wel een tekening maken zodat deze uit gelaserd kan worden). Maar eerst even het internet afstruinen naar kabels.
Walt valt jullie op als jullie naar de twee laatste foto's kijken !!!
Zo nu weer genoeg gedaan.