• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

Potverdikkie Henry,

Ben er ffies tussen uit geweest, maar jij laat er geen gras over groeien zeg.
Heb alles een beetje teruggelezen en het bevalt me allemaal veel te goed.
Dat overwerk van jou levert mooie spullen op zeg......2 aquaero's 6!!!
Ik zit weer op volledige volg modus iig!

Succes met je verbouwing en ik laat ook weer snel iets van m'n build zien hoor :)

ZO zo het houd niet op.

Met een druk op de knop ben je gelijk weer een hoop euro's armer. Moet gelijk even denken aan Hukkel die gesponserd wordt.
Das wel mooi. Misschien moet ik meer campagne voeren !!! Voorlopig nog maar op deze manier doorgaan.

Ik dwaal af "komt door m'n dochter net appartement gekocht en vraagt me nu helemaal gek hoeveel ik voor alle dingen betaal" ha ja op je eigen wonen kost geld daar komt ze nog wel achter.

Terug naar de build. Net 2 geheugenkits gekocht:

Corsair Dominator GT 2133mhz 4 x 4 ( x 2) = 32 gb

Kan ik mijn clasic waterblocks van EK weer gebruiken .

gt.jpg

Alweer een pakketje

Vandaag een pakketje binnengekregen van nerd1979 PSU Corsair AX1200i . Nu heb ik er twee voor de build. of ik deze ook ga gebruiken daar moet ik nog over nadenken. Eerst dacht ik alle componenten op de een en de grafische kaarten op de ander. Het enige wat me een beetje weerhoud is het vermogen wat ze beide uit de muur trekken. Elektriciteit is eerlijk gezegd niet zo mijn ding. Ik heb me laten vertellen dat het niet uit maakt of ik een of twee PSU plaats want het systeem neemt alleen het vermogen wat het nodig heeft. In dat geval maakt het niet uit. Nu ben ik geen elektriciteit goeroe dus moet ik om advies vragen of zoeken. Ik heb wel al in builds van Singularity Computers een build gezien met 2 x Corsair AX1200.

Dus advies altijd welkom.

O ja bijna vergeten er komt na deze build nog een aan (dus kan ik hem ook gebruiken voor m'n reserve systeem met 3 x GTX 580).

IMGP2844.jpg

IMGP2843.jpg

Langzaam weer beginnen met de build.

Ruim twee weken niets gedaan bah. Nu de keuken bijna af is wordt het weer tijd om wat te doen aan de build.
De ICY DOCKS waren al binnen en stonden onder m'n bureau niets te doen.
Gisteren maar begonnen met de inbouw ervan.

De ICY DOCKS zijn erg degelijk gebouwd. Aan de achterkant zit een schakelaar om de ventilatoren uit en aan te zetten indien je dit nodig acht. Een voedings aansluiting per unit.

IMGP2845.jpg

Samen met een handleiding zitten er twee zakjes met schroeven bij. Een voor de montage in het systeem en een voor de montage van de ssd's in de trays.

IMGP2846.jpg

Zo 2e pedestel bay drives zijn gauw gevuld. Het enige -punt als je het zo kunt noemen is dat de front glimmend zwart is en de rest mat zwart dus zit ik er aan te denken om de sluitclips aan de voorkant te spuiten zodat het een geheel geeft aan de voorkant.

IMGP2848.jpg

Zo dit was 10 minuten werk "stelt niet veel voor maar moet wel gedaan worden".

Verder zit ik te wachten op een aantal pakketjes uit de States. Twee liggen al 3 dagen bij de douane.
Ik ben benieuwt wanneer ze bezorgd worden.

past dat het gevaarte nog wel door de deur?? dat ding is echt biggie!!, vet man!!

Qua gewicht kan ik hem makkelijk tillen alleen wat grootte betreft til ik hem met m'n zoon samen. Voor het bouwen moet hij hoog staan anders zit ik constant op m'n knieën. Met al de acrylplaten erin is hij ook al aardig zwaar misschien dat ik hem een keer voor de lol weeg.
De twee ICY DOCKS zijn ook 1,6 kg samen.

En door de deur "Hij staat al binnen". Het is nu te vochtig om in de schuur te werken.

Wacht op mijn geheugen en dan kunnen de EK koelblokken er weer in.

Vandaag weer een stukje van de puzzel binnengekregen.

De langverwachte LSI 9260 8i Raidkaart en een van de twee 16gb Corsair Dominator GT 2133 kits.
Voor de Raidkaart nul euro invoerrechten verzonden als gift "ja daar houden wij wel van".
Voor het geheugen 23 euro en 71 cent aan invoerrechten.

Zo van mij mag het weer vrijdag zijn dan kunnen we eindelijk weer verder met de bouw.

Pakketje van Scott met de raidkaart en de 18 AWG draad.
IMGP2850.jpg

Ook belangrijk het geheugen andere pakketje ligt ook bij de douane. Gaat zeker weer een paar knaken kosten.
IMGP2851.jpg

Bundeltje 18AWG draad van LustroO Customs

IMGP2852.jpg

IMGP2853.jpg

16Gb kit van Corsair "Dominator GT 2133" .

IMGP2856.jpg

Raidkaart van LSI de 9260 8i versie.
IMGP2857.jpg

Zo deze zijn ook binnen.

Ik kon de noodzaak niet vinden dat ik 64gb aan geheugen nodig heb in m'n systeem. En ik had al eerder setjes van Corsair gehad dus wilde ik eigenlijk ook weer de Dominators terug hebben zodat ik de koelblokken die ik heb liggen er ook weer op kan zetten.

IMGP2863.jpg

IMGP2864.jpg

2 x Corsair Dominator GT 2133Mhz 8 x 4 gb

Zo zo "vandaag weer lekker bezig geweest"

Nee ik schiet nog niet op. Maar dat komt omdat ik alles custom wil hebben en ja dat kost tijd.
Vandaag verder met de gaten voor de cover (L - shape acryl). De 24 pins gat heb ik er gisteren al in gemaakt.
Vandaag maar eens aan de gang met de gaten voor de sata kabels!!!! Ja sata kabels. Ik maak wel gebruik van een raikkaart maar heb nog een paar losse harde schijven en een brander dus is de toegang tot de sata aansluiting wel gewenst. Na het nog eens nameten alle maten uitzetten op de acryl. En afplakken met tape om zo beter het uit te boren\ zagen\ en vijlen gedeelte beter te kunnen zien.

IMGP2883.jpg

Zo het gaten boren zit erop nu maar wat vijlen.

IMGP2884.jpg

plaatje teruggeplaats om het resultaat te zien. Ahum waarom niet gelijk alle sata poorten uitzagen. Ja nog maar een terug naar de schuur.

IMGP2886.jpg

Even kijken of de afstand goed is van de aansluiting tot het gaatje. Ja mooi zoals gepland. Aan de linker zijde van het gat komt nog een schuine kant zodat de kabel schuin naar achteren verdwijnt. En er komt nog een schuine afdekplaat\frame overheen. Dus dan zie je het gat ook niet "hetzelfde geldt voor de 24pins gat".

IMGP2887.jpg

Wat ook moest gebeuren is een steun maken als ondersteuning voor het moederbordtray. Hiervoor maak ik gebruik van een 4mm draadeind. In de opstaande rand van de 5mm dikke acryl achterwand heb ik al een 4mm gat zitten.
De maat heb ik overgezet op de rand van het moederbordtray.

IMGP2888.jpg

Zo nu even 4mm draad tappen. Ik moet zeggen het past net.

IMGP2889.jpg

Draadeind erin gedraaid m.b.v. de boormachine "gaat wat snellel". Zo nu alleen nog voorkant afflexen en zwart maken.
Ik zou haast zeggen dan kan alles op het moederbord geplaatst worden. Hoewel ik moet eerst nog de bekabeling voor de led verlichting van de blokken op maat maken. De ledstation komt achter het moederbord te zitten en dat zie je straks niet meer als de afdekplaat er achter zit.

IMGP2892.jpg

Om de bekabeling door te kunnen voeren heb ik in de bodem een sleuf gemaakt. De bedrading verdwijnt tussen de acryl afdekpanelen en verdwijnt voor het grootste gedeelte.
Wat ik verder gedaan heb (maar vergeten om een foto te nemen) is ik heb de raidkaart in de onderste slot geplaatst om te zien of de sata (splitter) kabel niet te kort is. "Ja is te kort sh......" . Ik moet kijken of er langere te krijgen zijn.
Een andere oplossing is om de drive bays in de zijkant te plaatsen (hiervoor moet ik nog wel een tekening maken zodat deze uit gelaserd kan worden). Maar eerst even het internet afstruinen naar kabels.

IMGP2895.jpg

Walt valt jullie op als jullie naar de twee laatste foto's kijken !!!

IMGP2893.jpg

Zo nu weer genoeg gedaan.

Even een vraag.

Ik ben op zoek naar 2x een verlengkabel (± 50cm) voor m'n raidkaart.
LSI 9260 8i

IMGP2897.jpg

Zo ver ik weet is dit een 8087 aansluiting. Misschien is er een netwerk beheerder op dit forum die me op weg kan helpen.

Alvast bedankt.

Een 8087 kabel is niet verlengen voor zover ik weet omdat deze niet bestaan. Aan de foto te zien is dit een 8087 naar 4x sata kabel en deze heb je tot een meter lang.

Hoe lang moet de kabel zijn?

Ha ha lekker dat "niet verlengbaar".
Moet ik nog even nakijken. Ik schat dat het ongeveer 1,2 meter moet zijn.
Er is altijd wel een oplossing maar dan zou ik b.v. door mijn lightpanel een gat moeten boren en dat doe ik liever niet.
Beter een paar tientjes uitgeven dan m'n build verzieken.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan