• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

Update 124 "blauwe leds voor de fanholes"

Is het gek dat je alsmaar aan je build denkt. Iedere keer afwegen wat je gaat doen.
Na 17:30 is het weekend voor mij en weer tijd voor de build "wat is deze week toch snel gegaan".

Na het eten toch even naar de schuur om iets te doen. Verlichting voor de fanholes maar verder afmaken.
Niet dat het al helemaal klaar is maar een groot gedeelte is nu klaar. Ik heb eerst de laatste randen wat aangepast en vlak gezaagd \ gevijld en geschuurd. Een tevreden gevoel dat aan alles gedacht is. Zo even een 6 tal 3mm gaten geboord voor de blauwe 3 volt modsmart leds. Na het aansluiten vindt ik toch dat ze te weinig licht geven dus besluit ik om op drie zijden er 6 nieuwe gaten te boren van 5mm voor de 12 volt leds. Dezelfde die ik ook in de reservoirs heb zitten. De sleeving van 2 leds zitten de standoffs van de frontpanel in de weg (morgen maar wat aan doen). Maar u wel even of het wat is. Ja ik denk dat het een stuk beter is. ik heb op de scheiding van de onderste fanhole in het midden 2 leds geplaats en 2 boven en onder het paneel.
Zo dat is ook alweer gedaan. Misschien dat ik 2 leds morgen moet verplaatsen maar dat zie ik morgen wel.

Waarschijnlijk komt er nog een pedestel bij om de psu in te plaatsen en de nieuw te maken ssd mounting (acrylic).
Hier door krijg ik meer ruimte in de case om op het grote paneel (wat ik nog moet bestellen) een filtersysteem voor de 2 verschillende loops kan maken. In grote lijnen weten jullie nu wat ik van plan ben. De rest laat ik jullie nog wel zien.

Verder heb ik in Hong Kong bij modDIY een connector set voor de Corsair AXi 1200 gekocht en verder nog een hele hoop kleine dingen en een digitale voedingtester. Dan kan ik ook gelijk de bekabeling controleren. Mijn vriend Scott stuurd mij aan het eind van de maand speciale draad voor de PSU. Dus er gebeurt genoeg op de achtergrond.

Zo genoeg gepraat en tijd voor een paar foto's

Ik zet er even geen commentaar bij omdat ik dit al gedaan heb hierboven.

(ik zie in m'n ooghoek net de reactie staan van K3nny. Ja helemaal mee eens).

IMGP2648.jpg

IMGP2649.jpg

IMGP2651.jpg

IMGP2652.jpg

IMGP2653.jpg

Zo nu weer terug naar de andere site om wat te lezen wat m'n mede bouwers er van vinden.

Update 125 "verwijderen Aquero's 5 en herstellen loop pedestel "

Vandaag weinig tijd maar toch wat kunnen doen tussendoor.

Even deze jongens maar even verwijderd. De zwarte frontplaatjes zijn over te zetten op de 6 serie.
Acrylmount met de 4 overgebleven PA2's ook maar verwijderd.

IMGP2655.jpg

Verbinding herstellen tussen de 2 radiatoren.
Links en rechts zien jullie de aansluitingen zitten voor de aan en afvoer. Ik moet de Koolance quick disconnects nog inbouwen. De laatset leiding die er dan nog in moet is de afvoer. De aansluiting ligt er al. Aan het einde wordt deze opgesloten met een sli extender van Bitspower.

IMGP2657.jpg

IMGP2658.jpg

IMGP2659.jpg

Ik kan nog schuiven met de tubing omdat er twee grote sli extenders tussen zitten.
IMGP2660.jpg

Zo hopenlijk nog wat doen na het eten.

Update 126 "quick disconnects monteren in de pedeste".

De afgelopen twee dagen weinig gedaan dan het bekijken van zelfbouw cnc freesmachines en de programmeer programma.
Mooi spul. Maar nu weer verder met de build.

Om de boorgaten voor de quick disconnects over te kunnen nemen moet ik eerst de case er weer op zetten.
Gaten vanaf de acrylplaat over genomen en de acrylplaat kan er wel even uit.

IMGP2662.jpg

Case er weer af gehaald en de gaten geboord. Kan net zonder de radiator lek te boren. Pfff.

IMGP2670.jpg

Zo deze quick disconnects komen er in "panel version (no spill)".

IMGP2669.jpg

Er blijft net genoeg ruimte over om een 90 graden bitspower rotary te plaatsen. Alles goed vastgezet met een steeksleutel 22 mm.

IMGP2672.jpg

Het was even zoeken waar mijn tubes gebleven zijn. Na 15 minuten zoeken en niet gevonden zag ik ineens de tubes liggen hoog weggelegd. Na het op maat maken even de tube met deze tool bewerkt "bedankt joep". Het enige waar ik van baal is dat ik er 20 euro voor betaald heb en hem later voor 8 euro zag liggen.
Maar door de tool op de werkbank te zetten en de tube er op te zetten wordt de kop van de buis gelijkmatig afgeschuind.

IMGP2690.jpg

Tube er in "ha super" nu nog de twee andere. Maar daar moet ik even mee wachten. "wacht op buigapparaat"

IMGP2692.jpg

In het midden komt de drainage van het systeem. Ik kan hem nog niet helemaal afmaken omdat er nog een splitter tussen geplaatst moet worden voor de 2e loop.

IMGP2695.jpg

Eveb zitten spelen met de aansluitingen in de case. Vanmorgen had ik nog 9 90 graden rotaries in de box. Deze zijn nu op dus moet ik weer wat meer bestellen.

IMGP2702.jpg

Verder kan ik zeggen dat er een 2e pedestel bijkomt. Dus de build gaat nog wel even door. Wat de hoogte betreft komt er 20 cm aan hoogte bij *wordt nu 120 cm).

Zo dat was het voor vandaag.

Update 127 "2e pedestel"

Na veel wikken en wegen heb ik toch besloten om er een 2e pedestel bij te nemen.
De reden hiervoor is dat ik geen leidingen hoef te proppen achter de psu. Een ander voordeel is dat ik de PSU (of twee) op de plaats waar de fan holes zitten kan plaatsen. Ik heb Jim gemailt of zij er standaard 2 psu holes in willen maken. Als dit niet mogelijk is dan modificeer ik het wel zelf "geen probleem". Dus er komt nog 20 cm bij. Gisteren gemeten en dan wordt het 120 cm i.p.v. 100.

Dus er komen nog wel wat updates aan.
Verder is het wachten op de twee nieuwe Aquero's 5 die ik gekocht heb.

1 meter en 20 cm :040: :icon_butt: :051: :eusa_clap:

Net even m'n rolmaat getrokken om daar een beetje een beeld van te vormen. :p

Ja klopt. Datzelfde heb ik soms ook bij sommige builds. Tot dat ze er naast gaan staan. Net even wat geprutst in paint hoe de loops\ tubing komt te zitten aan de achterkant.

Ik hoop dat het te zien is.

IMGP2712.jpg

Update 127 !! 28 "money gon Pedestel on its way"

MAC-168 - Pedestal - Extended (TH10/MH10) - BLACK 1 $199,95
MAC-136 - Door Hinge - MAGNUM - Left 1 $9,95
MAC-135 - Door Hinge - MAGNUM - Right 1 $9,95
Subtotaal $219,85
Verzending $97,25
Totaal $317,10 USD

Daar komt nog 48 euro aan invoerkosten bij.
Zo dat wordt weer 2 dagen overwerken. Zit al op de helft nog een dienstje en dit varkentje is ook geslacht.

Verder ook 3 acryl plaatjes besteld. Dus we kunnen weer verder.

Update 128 "coverplate voor de quick disconnects"

Deze week komt het er niet van druk met werk. Maar ieder uurtje is toch weer wat gedaan.
Vandaag maar wat kleins doen wat snel klaar is. "fout alles kost tijd".
Even een stukje acryl gepakt afgeplakt en de boorgaten overgenomen. Gaten geboord met de trapboor. Jammer de gaten zijn nog te klein. Dus maar even een schuurborstel in de kolomboor gedaan. Na een paar minuten snel rondjes gedraaid te hebben is het eerste gat precies de maar. De quick disconnect verdwijnt onegeveer 1 mm in het gat van het acrylplaatje.
Van de week maar kijken wanneer ik het volgende gat kan doen. Verder moet ik de zijkanten nog schuin vijlen en polijsten.

Ha zoals jullie nu wel gewent zijn "stof van het schuren van het acryl". Ik zuig en borstel de case nu iedere keer maar ik denk dat ik er voorlopig nog wel last van blijf houden totdat de build klaar is.

Vandaag ook een mail gestuurd naar caselabs voor de aanpassing van de achterzijde van de pedestel. I.p.v. de 2 fanholes komen er vlak 2 psu gaten in boven elkaar. De reden waarom ik dit doe is dat als ik ze naast elkaar doe er geen ruimte is voor de 2 leidingen die eronder nu lopen.

Ja dit keer maar een foto maar er volgen er meer.

IMGP2717.jpg

Update 129

Zo we kunnen weer verder.
Er is zoveel nog te doen dat het bijna niet uitmaakt wat je doet.
Zaterdag eigenlijk niets kunnen doen. Vandaag wat uurtjes besteed aan het opmaat maken van het afdekplaatje van de koollance quick disconnects (waarvan ik er nog een paar op nabestelling heb staan bij freddy).

Als ik de foto bekijk denk ik "het kan nog beter \ soms zie je het pas als je de foto's ziet".

IMGP2723.jpg

Nog iets gedaan aan de acrylplaat. Voordat ik verder kan met de led verlichting heb ik twee kleine stroken van het paneel afgezaagd zodat ik de draden straks beter kan doorvoeren. Rechtsonder boor ik straks een doorvoer gat wat uitkomt onder de black box. Alleen nog een kabelboom maken. Misschien kom ik er morgen aan toe.

IMGP2725.jpg

Via track and trace gekeken waar de pedestel zich nu bevind. Als het goed is heb ik hem a.s. dinsdag.

kabelboom gemaakt voor de leds. Achteraf gezien komt hij niet door de kwaliteitscontrole dus morgen maar een betere maken.
Nadat ik natuurlijk mij pedestel in ontvangst heb mogen nemen. Fedex heeft een depot ongeveer een km verderop en het pakketje was er vanmorgen al "maar leveren ho maar\ Economy shipping" je krijgt het dus niet eerder dan op de track and trace document staat aangegeven. Ach wat is nu een dag.

Dus nog even wachten foto's volgen. :023:

Dinsdag 1-10 09:15 "pakketje met de 2e pedestel is binnen".
Geen modificatie in de achterplaat "geen punt" deze week toch even een schets maken hoe ik de psu in de pedestel wil bouwen. Daarna even een tekeningetje maken voor het uitzagen van de psu bevestigingsgaten.

Vreemd deze keer geen invoerrechten hoeven betalen bij aflevering. Ik ga er van uit dat er een deze dagen nog wel een rekening op de deurmat ligt. vorige keer iets van 48 euro betaald.

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan