• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

Update 117 "extra fans"

Inmiddels loop ik al een aantal updates achter op deze site.

Om de luchtflow in verhouding te houden moeten er meer fans in. Dus had ik gekozen om in ieder geval de bovenste drie fanholes te gebruiken. Voordat ik de frontwindow af kan maken moeten de fans er in en moet ook de bedrading voor de led verlichting van de frontwindow zijn gemonteerd.
Ja ik weet het een heel verhaal. Maar alles moet in een bepaalde volgorde.

Aller eerst de onderste fanhole dichtmaken. Als ik dit met de schroeven doe dan heb ik er een probleem bij dat de schroeven naar voren komen en het acryl paneel niet meer vlak tegen de kast komt. Aangezien ik de onderste fanhole niet nodig heb kies ik ervoor om geen schroeven te gebruiken maar verzonken popnagels.

IMGP2505.jpg

Zo eerst even het popnagel gat verzinken.

IMGP2508.jpg

Popnagels erin en klaar ben ik weer.

IMGP2506.jpg

Als ik naar de binnenzijde kijk vind ik het eigenlijk niet zo mooi gezicht. Dus daar ga ik ook nog wat aan doen.
De pennetjes moeten eruit worden geslepen acryl paneel erin en natuurlijk de drie extra fans.
De kabel bundels van de ledverlichting zal ik ook nog aanpassen deze zijn straks niet meer zichtbaar (gaten worden afgedicht en bedrading gaat naar beneden).

IMGP2514.jpg

3mm draad getapt in de acrylplaat om via de binnenzijde de plaat vast te zetten met 3mm inbus schroeven.
Als het goed is zie je straks bijna geen draden meer.

IMGP2515.jpg

Zo op naar de volgende update.

Update 118 "rerouting kabels frontpanel"

Vorige keer had ik op de frontpanel extra standoffs geplaats. Achteraf was dit niet nodig dus heb ik deze alweer verwijderd. Even een indruk hoe het er uit gaat zien.
Om een completer beeld te krijgen moet ik nog het zwart vinyl plakken op de rechterzijde rondom de fans.
O ja en leds plaatsen.

IMGP2516.jpg

clear look rechts word dus mat zwart.

IMGP2517.jpg

Inmiddels ook gewerkt aan de doorvoer van de bekabeling van het frontpaneel. Ik heb een stuk uit de rand van de case geslepen zodat de bekabeling achter het paneel richting moederbord kan.
Je ziet net de bekabeling van de usb3 kabel en de switches door de achterplaat van het moederbord verdwijnen.
Verder zal het gedeelte achter het moederbord worden afgedekt d.m.v. ja alweer een acrylplaatje. Je ziet dus geen kabels meer lopen. Het aardige is dat ik ineens een idee krijg waar ik mijn ledstation ga plaatsen. Op het schuine gedeelte van de achterplaat van het moederbord. Er moeten dus nog wel wat gaatjes geboord worden.

IMGP2518.jpg

IMGP2520.jpg

IMGP2523.jpg

Aan dit acylpaneel moet nog wel wat gedaan worden. Gat voor de 24 pins kabel en de 2e usb3 kabel doorvoer.
Onderin zie je de doorvoer van de kabels van het frontpaneel.

IMGP2524.jpg

Ik had een 2 tal acrylplaatjes gemaakt voor boven de pompen met ledjes erin. Er moesten nog zwarte afdekplaatjes op komen. Nu had ik de bovenkant natuurlijk al schuin gevijld dus hebben we nu een probleem dat de zwarte afdekplaatjes die erop moeten komen er niet vlak opkomt te liggen en de naad tussen beide plaatjes zichtbaar is.
Bah weer een extra klus. Maar we geven niet op.

IMGP2525.jpg

Nieuwe zwarte afdekplaatje erop en "ja lelijke naad".

IMGP2526.jpg

Alle acryl die ik heb gebruik ik. Dus heb ik vast nog wel een stuk om de nieuwe plaatjes uit te kunnen halen.
Maten overgenomen op het acryl en met een mesje in het acryl de zaagnaden gekrast.
Nog even afplakken en dan zagen.

IMGP2528.jpg

Ik was door al het werk aan de case m'n ledstation kwijt. na een week zoeken was er nog maar een plek over om te zoeken. Shi... "ja daar is die weer".

Ik ben nog niet klaar maar even een nieuwe vervolg maken.

IMGP2529.jpg

Update 118-2

De nieuwe acrylplaatjes en de zwarte afdekplaatjes zijn gezaagd. En nu wordt het weer uren vijlen en schuren en polijsten. Het meeste tijd gaat in het vijlen en polijsten zitten.

Je bedenkt alles om het beter en sneller te doen.
Ik heb nog wat plaat liggen. Dus maar een schuurplankje maken.
Een stripje acryl gebruiken om het schuurpapier vast te zetten. Twee gaatjes geboord.

IMGP2530.jpg

Even gouw wat strookjes schuurpapier afscheuren.

IMGP2531.jpg

Nog even een geleider maken. Ook hiervoor heb ik nog wat aluminium hoeklijn liggen.

IMGP2532.jpg

Looks good to me

IMGP2533.jpg

IMGP2534.jpg

Acrylplaatjes samen getaped zodat we alle zijden gelijkmatig kunnen schuren.

IMGP2535.jpg

De voorste gedeelte is nog erg ruw. Was eerder gezaag met een groffe zaagblaadje. Inmiddels gebruik ik fijne zaagblaadjes.

IMGP2536.jpg

Ha ja ja dat is al een stuk beter.
Om een kant vlak te schuren gebruik ik 3 stroken korrel 280.

IMGP2537.jpg

Om het verbruik van schuurpapier een beetje in te dammen kan je natuurlijk een gedeelte met de vijl doen.
Bedenk ik ter plaatse.

IMGP2540.jpg

Stof is mijn vijand dus alles netjes opruimen. Hoewel het niet meevalt als je aan het slijpen en vijlen en schuren bent.

IMGP2541.jpg

We zijn er nog niet.

Update 118-3

Plaatjes zijn vlak. Nu de schuine kanten er nog aan.

IMGP2542.jpg

Veel vijlen, schuren en het laatste gedeelte met een schraapmesje voordat ik kan gaan poetsen.

IMGP2543.jpg

Nu twee 3mm ledjes erin en gauw even een foto maken.

IMGP2548.jpg

Ja dat ziet er beter uit.

IMGP2556.jpg

Deze foto is inmiddels al weer een dag verder. Ja zo lang gaat er in het afwerken zitten.

IMGP2565.jpg

Update 119

Zo nu verder aan het maken van de afdekframe aan de binnenkant "zijde window".
Ik heb alle pennetjes die uitstaken aan de binnenzijde eruit geslepen. Dit omdat ik 1 ze niet nodig heb en 2 omdat ik het niet mooi vind staan. Ik had voor het maken van de binnen afdekframe 3mm acryl besteld achteraf blijkt een kant niet helemaal recht gezaagd te zijn en kost het me meer moeite om het uit te tekenen. Dus maak ik maar gebruik van de extra 5mm paneel dat ik heb liggen. Ik heb alles 3 keer opgemeten om er zeker van te zijn dat ik alles goed uitzaag.
Het frame krijg ik er niet in een keer in dus worden het 3 losse stukken.

Strip gezaagd, gaten geboord en alles verzonken. Nu nog een paar uur polijsten.

IMGP2577.jpg

Wat is dat!. De linker is mijn ledstation die ik kwijt was en de rechter is de nieuwe die ik er bij gekocht heb.
De linker is de modsmart exemplaar kost 20 euro en de rechter is van phobya en kost 9,89. Ze doen allebei hetzelfde dus is de keuze niet zo moeilijk. Nu ik er twee heb kan het nog wel van pas komen in de build.

IMGP2581.jpg

Na 1 uur polijsten heb ik eindelijk een stuk klaar. Het wordt eens tijd om naar een andere polijst pasta om te kijken.
Dit duurt eeuwen.

IMGP2582.jpg

Strip erin gezet met 3mm inbusschroeven. Natuurlijk is dit weer tijdelijk omdat ik nog aan de frontwindow moet werken:
- leds erin;
- vinyl op het frontpaneel plakken t.h.v. de fanholes.

IMGP2591.jpg

IMGP2592.jpg

Verder is het laatste nieuws dat er 2 nieuwe Aquero 6 pro's in komen. Inmiddels heb ik er al een besteld.
De 2 die eruit komen gaan in een van de 3 coolermasters die we ook nog in gebruik hebben.

Het houd wel in dat de aansluitingen in de pedestel wat aangepast moeten worden en dat het acryl paneel in de achterzijde waar ik de 4 PA2's heb gemonteerd ook vernieuwd moet worden.

De planning is nog steeds dat de pedestel en de case vanuit 2 verschillende Aquero's 6 pro gestuurd gaan worden.

Zo dat was het wat de vegeten updates betreft.

Laatst bewerkt:
Update 120

In afwachting op de levering van de nieuwe Aquero 6 pro ben ik alvast begonnen met de modificaties.

Eerst een nieuwe bovenpaneel maken. Het acrylpaneel met de 4 PA2's zijn voor deze build overbodig dus heb ik die er van afgeschroefd. Wat overblijft is een mal voor het nieuwe paneel. Gelukkig had ik nog een paneel liggen.
Dus alles super nauwkeurig aftekenen en uitzagen en boren. Na 15 minuten was ik klaar en kon ik verder.

IMGP2595.jpg

Nu er nog maar 4 PA2's over blijven in de pedestel moet alle bekabeling naar beneden geleid worden.
Alle bekabeling op maat gemaakt en naar beneden geleid. De bedrading van de 3volt leds is nu ook bijna klaar.
"wat rommelig wacht even"

IMGP2596.jpg

Paneel terug geplaatst. "Alweer beter ! nog niet"

IMGP2598.jpg

Black box terug geplaats en alle bekabeling verdwijnt. Wordt al strakker zo.
Er komt nog een groot acryl paneel achter de ruimte van het moederbord. Hierop maak ik de ondersteuning vast voor de tubing.
Alleen nog acryl bestellen want m'n voorraad is nu echt op.

IMGP2599.jpg

Fans voor even tijdelijk gemonteerd om te kijken hoeveel ruimte ik heb vanaf de fillport van de rechter reservoir.
Ik heb op de fillport een antitwist extender en een 90 grafen bocht geplaats. Zo te zien komt het mooi uit. "Lucky me".

IMGP2601.jpg

Ook even tijdelijk geplaats de PSU. Onder de PSU zie je twee gaten de voorste is de ingoing en de achterste is de outcomming. Deze gaat achter de PSU naar boven.

IMGP2602.jpg

IMGP2606.jpg

Zo dat was het weer voor vandaag.

2de nog wel o_O
Heb zelf nog een AE5 Pro, en stuur me pompen aan via de pwm connector dus heb niet echt de extra power nodig van de AE6.
Toch blijft het een mooie upgrade die AE6, jammer dat er geen LT van komt.
Veel updates dit weekend :)

2de nog wel o_O
Heb zelf nog een AE5 Pro, en stuur me pompen aan via de pwm connector dus heb niet echt de extra power nodig van de AE6.
Toch blijft het een mooie upgrade die AE6, jammer dat er geen LT van komt.
Veel updates dit weekend :)

Het wordt nu strakker qua uiterlijk. Wel zonde van de investering maar ik heb er nog wel een case voor.
Ik denk dat het beter voor mijn fans uitkomt. inmiddels heb ik er 35 en er komen er nog een paar bij.
Als ik dit van te voren geweten had dat er een krachtigere versie uitkwam dan had ik even gewacht.
Wat de updates betreft zijn er niet zoveel mensen bij highflow die er naar kijken behalve dan het vaste groepje van bouwers.

Ik ben net bezig om de laatste update op de site te zetten.

Update 122 "vinyl voor fans"

Ik wilde eigenlijk niet zoveel foto's plaatsen maar ja dan komen niet alle werkzaamheden op de buildlog.
Ik had nog een afdekplaat gemaakt voor het gat links boven het frontpanel aan de achterzijde.

Nog net genoeg ruimte om de routing van uit de rechter reservoir naar de dual pomp te maken.
"Hoe meer je er op let des te meer stof je ziet" Het is even niet anders.
Fans gaan er straks weer even uit omdat ik nog een zwarte panel wil plaatsen (moet ik nog even bestellen).

IMGP2611.jpg

De rol vinyl kwam even in de verdrukking dus moest ik er een strook van 10cm afknippen.

IMGP2625.jpg

Makkelijk is het dat er een ruitjes patroon aan de achterkant zit waarlangs je kunt snijden\ knippen.

IMGP2626.jpg

Front window ontvet. En de strook vinyl ligt klaar om geplakt te worden. Met de fohn heb ik de plaat even iets verwarmt.

IMGP2628.jpg

Hecht folie verwijderd en de strook strak tussen de handen er met een rol beweging opgeplakt. Voor de zekerheid met een kleine rubber voegspaan de blaasjes (gladstrijken \ hoefde dus niet). Nu nog het snijwerk.

IMGP2629.jpg

Voor de zekerheid maar een nieuw mesje geplaatst. Voorzichtig met m'n lompe handen even op een randje gedrukt om het begin te vinden want dit was moeilijk zichtbaar (was dus goed geplakt). Met het blad van het mesje heb ik voorzichtig de cirkels eruit gesneden.

IMGP2631.jpg

Frontpanel even teruggeplaatst. Ik ben tevreden.

IMGP2634.jpg

Even snel wat ledjes gepakt 3mm modsmart 3volt. Valt tegen dus maar een 12 volts ledje gepakt. Deze heb ik aan de onderkant tegen de acrylplaat gehouden uit de losse hand. Valt niet tegen nog een paar erbij en het effect is kompleet.

Zo dat was het weer voor dit weekend.

IMGP2635.jpg

Update 123 "meer werk aan de front window"

Afwerken is ook een punt wat wat extra aandacht vereist.
Voordat ik verder kan met het boren van gaatjes voor de 12 volt ledjes moet ik eerst wat dingen afmaken:

- nog een paar gaatjes boren en draad tappen om het binnenframe aan de front window te kunnen vastmaken.

En dan zie je dit ahum ja bijna vergeten als het orginele paneel ervoor zit zie je er niks van maar dan moet ik er iedere keer aan denken dus netjes afwerken en ja dat gaat weer even duren denk ik.
Eerst het acryl maar afgetekend m.b.v. een scherp mesje.

IMGP2641.jpg

Sh. ben door m'n afplaktape heen (van de week maar een voorraadje halen).
Dan maar even gebruiken wat ik heb liggen. Een andere rol afplaktape kan nieuw zo de vuilnisbak in (is te warm geworden en plakt aan elkaar). Dan maar de groene tape. Eerst maar de workmate afgedekt om beschadiging aan de window te beperken. (er zat geen folie op toen ik het kreeg 2e hands) dus niet zeggen als laatste het folie eraf.

IMGP2643.jpg

Na een half uurtje vijlen (ja taai spul) is deze kant klaar.

IMGP2645.jpg

Ja ander kant doe ik van de week. Eerst even de resterende gaatjes boren en draad tappen zodat ik straks het binnenframe aan de window kan schroeven. Een hele klus was dit aangezien ik alle gaten uit de hand geboord heb.
Bij een nieuwe plaat meet je alles eerst uit plak je de boel af en boor je de gaten (klaar is kees). Aangezien dit een uit de hand gelopen probeerstuk was vond ik het wel aardig en ben ik ermee verder gegaan. Het was tenslotte een gratis stuk acryl uit de grote plaat die ik gekregen had.

Na het tappen van de draad heb ik de schroeven een paar keer in en uit gedraaid om te zien of alles soepel loopt.
Ik had laatst een schroef die niet zo soepel ging. Einde van het verhaal was dat het bitje dol draaide en ik de schroef er niet meer normaal uit kreeg. Dus voordat ik iets vast schroef altijd kijken of de draad schoon is en de schroef er soepel in gaat.

Zo dat was het verhaal draadtappen en schroeven. Nu nog een laatste hindernis. Achter het reservoir loopt de binnenframe door tot onder aan toe. Nu kan ik er niet bij met m'n grote kl..\handen. Gelukkig bood een flexibel schroef hulpstukje uitkomst en lukte het me om alles vast te draaien. Ja gereedschap erg belangrijk.

IMGP2644.jpg

Zo dat was het voor vandaag. Woensdag weer verder "morgen geen tijd want dan moet ik weer naar de brandweer".

IMGP2647.jpg

pffff, kijk je eens een paar dagen niet moet je direct weer een halve fotoboek doorworstelen. Gelukkig zijn deze meer dan het kijken waard :D

Als je er eemaal voor gaat om alles te laten zien dan ontkom je er niet aan om meerdere foto's te maken. Omdat de bezoekersaantallen bij HighFlow wat minder zijn dan bij overclock.net post ik niet alle foto's. Inmiddels heb ik er meer dan 1000 op de site staan.
Er zijn een aantal bouwers bij HighFlow die hele mooie build maken. Vaak zie je alleen hoe goed het gaat. Als ik iets verkl.. dan laat ik het ook zien. Ik deel alles "behalve m'n pc fdan". Het is leuk om reacties en tips te krijgen. Dat maakt het voor sommige aantrekkelijk om zelf iets te bouwen. Dat profiteert HighFlow dan weer van.

Fijn te horen dat sommige mensen het leuk vinden om te lezen.

Thanks

Het is zeker leuk om te lezen.
Ook ik volg het allemaal wat je doet, helpt ook weer een beetje met mijn ideetjes :p
Het is gewoon leuk om te zien hoe een andere het doet en wat fout gaat etc etc

Leuk om te horen. Ik moet zeggen dat ik sommige ideeen ook uit ander buildlogs haal. Ik denk dat er een stuk minder wordt gebouwd als men hun buildlogs niet zouden delen. Want dan worden het huis tuin en keuken computers.

Leuk om te horen. Ik moet zeggen dat ik sommige ideeen ook uit ander buildlogs haal. Ik denk dat er een stuk minder wordt gebouwd als men hun buildlogs niet zouden delen. Want dan worden het huis tuin en keuken computers.

Jammer dat reacties plaatsen voor vele mensen onder "teveel van het goede" word beschouwd, als je op like kan klikken is een reactie ook wel op zn plaats, en dat is ook een punt waar HF onderlijd :(

liever 100 reacties als 200 likes ;)

Maar dat gezegd, KUTGW and happy modding :D

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan