• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

Update 109 "laatste foto"

Ziet er super uit. Morgen nog meer vijlen en schuren. Dan het uit te zagen binnengedeelte aftekenen en uitzagen.
Misschien kom ik er aan toe om de plaat te spuiten.
Maar dat zien we morgen wel.

IMGP2401.jpg

Tot morgen.

Dat gaat de goede kant op!!
Duurt wel even maar dan ziet het er wel goed uit :)
"Goed bereid kost even tijd"

Zeg maar gerust lang. Soms kun je het ene niet doen als het andere gedaan is en dat stop de build soms aardig. Ik ga natuurlijk dan wel verder maar met een ander onderdeel. Gelukkig wordt de puzzel steeds complete. Dat is wel fijn.
Sommige dingen zijn nog niet verder uitgewerkt b.v. een filtersysteem d.m.v. een bypass zodat je zonder het systeem uit te zetten onderhoud kan plegen. Maar nu ik langzamer verder kom wordt het ook steeds leuker.

thanks

Update 110

Vandaag wat later gestart.

Eerst de maten overgenomen van het moederbordtray op de nieuwe backplate.
Plaat er weer af en met gebruikmaking van de het oude paneel de binnenmaten overgenomen.

IMGP2402.jpg

Het uit te zagen gedeelte afgeplakt.

IMGP2404.jpg

Na 20 minuten zagen is het er eindelijk uit. De decoupeer heeft de neiging om te happen als je te snel van richting veranderd. Dus even rustig aan.
Zo nu de binnenranden glad afwerken.

IMGP2406.jpg

Zo even er tussen uit "boodschappen voor het weekend ben zo weer terug".
Zo das snel. Tussen de bananen (Lidl) kwam ik dit tegen voor 24 euro kon ik het niet laten liggen.

IMGP2407.jpg

Lekker makkelijk bij het vijlen.

IMGP2408.jpg

Nog even passen.
volgende stap is het vastzetten aan de moederbordtray.
Ik zit even te dubben "verzonken popnagels of verzonken 3mm schroeven".

IMGP2409.jpg

IMGP2410.jpg

Update "over de verschillende serienummer op mijn Titans"

Van: ella_liu [mailto:techsupport@asus.com]
Verzonden: donderdag 29 augustus 2013 11:45

Na wat mailverkeer een tweede e-mail

Dear Hendry,

Here I have checked the four pictures for you
The first two are he SN for the whole product and the later two you see the sn is the part SN,so they are different .
And if you want to register them,you should use the whole SN,namely D7C0YZ205496 &D7C0YZ140362

De eerste foto's waren de dozen met de serienummers. En de tweede de serienummers van de printplaat\kaart.
Voor mij een beetje verwarrend omdat op mijn evga kaarten een sticker zit met een serienummer en op de Titans geen sticker met serienummer. Dan blijf je zoeken en vind je achterop de kaart in de printplaat geetst (serial nr. Titan ......). Dan ga je er van uit dat dat het moet zijn. Blijkbaar dus niet. Dus er zit geen sticker op met een serienummer zoals op de doos staat.

Weer wat geleerd.

Update 111 "backplate afmaken en spuiten"

Vandaag toch weer even wat doen.

Eerst de gaten geboord waar de popnagels moeten komen.
Daarna alle gaten met een verzink tool handmatig aangebracht. "waarom niet de kolomboor gebruiken! die heeft een heel kleine afwijking in de cones dus doe ik het liever met de hand".
Na een kleine 20 minuten zijn alle gaten verzonken.

IMGP2413.jpg

Zo nu de gaten overnemen op de moederbord tray.

IMGP2414.jpg

Plaat geschuurd afgenomen en ontvet. Extra ophanghaken gemaakt om het weg te hangen voor te drogen.
Zo kunnen we spuiten.
Helaas een losse spetter op de plaat doordat er een druppel op de nozzle van de spuitbus bleef zitten. Niet goed opgelet dus. De plaat krijgt nog wel een paar lagen dus dat krijgen we er wel uit.

IMGP2416.jpg

Aangezien het hangt te drogen houd ik het even voor gezien.

Een verdere modificatie van de lightpanel zit er aan te komen. Op dit moment zit alles er super strak in. Om iets te wijzigen of te veranderen moet ik bijna alles verwijderen. Dit is niet wenselijk dus heb ik besloten om op de zijden van de kopse kanten er 1 a 1,5 cm af te halen zodat ik een soort uittrekbare lade kan maken van het gehele paneel. Hiervoor moet ook de geperforeerde strip aan de onderkant wijken.

Verder komen de koelblokken (de oude) voor het geheugen weer terug in de build. Voor deze modificatie zal ik denk ik nog wel wat bitspower spul moeten bestellen.

Het liefst plaats ik weer corsair gt geheugen in de slots alleen moet ik me nog wat orienteren welke soort.

Zo dit was het weer voor vandaag.

Update 112 "he he bijna klaar"

Kan vandaag niet veel doen want ik ga uit eten ( 25 jaar getrouwd ) hiep hiep.....

Toch even nog wat doen.

De popnagels voor de achterplaat vast gespoten.

IMGP2418.jpg

Achter het frontpaneel waarachter een acryl plaat zit moeten standoffs geplaatst worden. De draad heb ik wat opgetapt zodat ze op de amerikaanse draad passen. De eerste even uitgeprobeerd. Zit lekker vast dus gauw de andere drie nog doen.

IMGP2421.jpg

Om de tap te geleiden heb ik met een hand op de sleutel druk uitgeoefend. Gaat als je het voorzichtig doet wel.

IMGP2423.jpg

Plaat heeft nu twee lagen verf erop zitten. Morgen nog maar eens kijken of dit voldoende is.

IMGP2424.jpg

Aangezien ik een hoop rommel op m'n werkbank heb liggen wordt het maar eens tijd om op te ruimen. Gelijk maar wat
resten plaat gebruikt om het werkblad van m'n werkbank door te laten lopen. Ruimt zo lekker op. Morgen maar even kijken wat ik aan de verlichting kan doen. Als het goed is heb ik nog een halogeen balkje in de kast liggen.
Resten laminaat gebruikt om alles glad af te werken.

IMGP2426.jpg

Zo dat was het weer voor dit weekend.

Update 113 "backpanel eindelijk klaar"

Buiten de visite om toch nog kans gezien om wat te doen.

Zo nu de popnagels erin.
En de orginele blindklinkschroeven weer erin geplaatst.

IMGP2428.jpg

IMGP2432.jpg

Na mijn rampzalige prutswerk van mijn vorige frame voor mijn lichtpaneel heb ik een nieuwe gemaakt van aluminium u profiel van 15 x 15 x 2mm. Rondom heb ik ze met verzonken schroeven via de buitenkant vastgezet.
Verzonken schroeven 3mm met een lengte van ± 4mm.

Leuk klusje "even draad tappen".

IMGP2430.jpg

Het aluminiumfram zit er nu ook in. Nu de is de ledstrip aan de beurt. Aangezien er een nieuw frame in zit zullen de maten van de ledstrips ook niet helemaal meer kloppen. Je..... wat een gedoe met de hoekstukken. Waarom ik niet gewoon een strip op maat gemaakt heb snap ik nu eigenlijk nog niet. Gelukkig heb ik nog wat over van de rol van 5 meter. Zo klaar en in de aluminium profiel geduwd "zit super". Even kijken of die het ook doet "ja" maar de controller reageerd niet. Misschien heb ik hem aan laten staan en zijn de batterijen te zwak. Morgen maar eens kijken voor nieuwe.
In m'n gehaast ook vergeten om de acryl mirror plaat terug te plaatsen "maat zal ook wel aangepast moeten worden denk ik.

IMGP2433.jpg

Even kijken hoe het eruit ziet met de deur ervoor. Sh.... slechte foto. Komt misschien door m'n tl verlichting achter mij. Het wordt misschien tijd dat de case weer naar binnen gaat.

IMGP2434.jpg

Zo dat was het weer voor vandaag.

Update 114

Nee Enthernal "het wordt geen never ending story or build".

Na wat prutsfoto's van gisteren vandaag nog maar eens geprobeerd.

Iets beter!

IMGP2437.jpg

Frame voor de lightpanel Acryl mirror zit er ook weer in na wat aanpassingen.

IMGP2443.jpg

Aangezien alle panelen er strak in zitten moet ik de nieuwe achterplaat er even uit laten om de 2 acrylplaten voor het lightpanel terug te kunnen plaatsen.

IMGP2445.jpg

Lights on. Jammer dat het reflecteerd tegen de achterwand.

IMGP2449.jpg

Opaalplaat ook maar gelijk teruggeplaats.

IMGP2452.jpg

Lightpanel klaar dus maar even verder met de front window.
Vandaag draad getapt en de bovenste drie fan holes er uitgezaagd.
Ik ga de ruimte rondom de fanholes afplakken met black vinyl. Er achter komen leds die de binnenringen van
de fans en de ruimte rondom de switches blauw op laten lichten.

IMGP2466.jpg

Frontplaat er weer even voor. Dus het glimmende gedeelte rechts wordt mat zwart.

IMGP2465.jpg

Alle uitstekende pinnen aan de binnenzijde eruit geslepen zodat ik een acrylframe kan plaatsen zodat het een geheel vormt met de window panel. Schroefgaten verzonken zodat de acrylframe er vlak op komt te liggen.

This is the end "for today". :039:

IMGP2468.jpg

Update 115 "Surplies arived"

Ik kan nog vooruit met de bouw. Van sommige dingen kun je er beter een paar hebben liggen.

Ik had een tijd geleden de bitspower quick disconects binnen gekregen. Deze vielen me gevoelsmatig wat tegen.
Voelden in tegenstelling tot de quick disconnects van Koollance een beetje goedkoop aan. Een ander iets wat me aantrok bij de Koollance ones "no spill" en 1/4 schroefdraad en als laatste de mogelijkheid om deze te gebruiken als paneel aansluiting.

Paneel versie.

IMGP2474.jpg

Female aansluiting ook weer met 1/4" aansluiting aan een kant. Beide zijn voor de aansluiting bedoeld tussen case en Pedestel.

IMGP2476.jpg

Het blijft mooi spul "Bitspower". De extra exemplaren heb ik nodig om de XSPC exemplaren te vervangen die meegeleverd zijn bij de Titan Razor kaart. Deze waren te mooi verchroomd \ vernikkeld waardoor de draad te dik was om in het waterblock te draaien.

IMGP2477.jpg

Bitspower "Mini snake" nee deze bijten niet.

IMGP2478.jpg

45 graden rotary "je weet maar nooit"

IMGP2479.jpg

Deze heb ik nodig voor de voorzijde rechts. Zeer goede kwaliteit fans.

IMGP2481.jpg

Doos bitspower spul voor de build en als reserve voorraad voor de volgende build.
Wat heb ik een hekel aan heb ik niet.

IMGP2483.jpg

Sli doos etc.

IMGP2484.jpg

Het wordt tijd voor een nieuwe doos voor de extension fittings waarvan ik er nog een paar kan gebruiken.

Zo koffietijd.

Bijlagen

• IMGP2480.jpg
    IMGP2480.jpg
    36,1 KB · Weergaven: 3
Update 116

"draaitafel om wat makkelijker aan de case te kunnen werken zonder te tillen"
"op maat maken acrylplaat voor naast het moederbord"

Zo eerst de beugel monteren waarin de standaard met plaat komt om de case te kunnen draaien.

IMGP3.jpg

Pin erin. Nu de case 5 cm hoger is door de draaitafel moet ik tijdelijk de afdekkap van de case halen.
Deze leg ik maar even binnen neer.

IMGP4.jpg

Even proberen. Ja gaat prima.

IMGP2497.jpg

IMGP2495.jpg

Omdat het al laat is doe ik alleen het op maat maken van de acryl panel naast het moederbord.
Maten twee maal genomen en op de acrylplaat overgenomen en afgeplakt om te zagen.

IMGP2494.jpg

Plaat is zo goed als op maat. Ik ga nog wel een boormal tekenen voor de doorvoer van de 24 pins kabel en alle andere.
Ik heb meerdere standoffs in de achterplaat geschroefd zodat de acrylplaat ongeveer 1,5 mm boven het moederbord komt te liggen.
Onderin het paneel moeten ook nog wat gaten komen voor de doorvoer van de usb kabels.

IMGP2499.jpg

Vanuit een hoek zie je schuin een opening dit ga ik ook nog dichtmaken met een pas stukje.

IMGP2503.jpg

Heel langzaam begint de case vorm te krijgen. Ondertussen maar weer plannen en voorbereiden.

Tot morgen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan