Update 107 "montage waterblokken en backplates op de Titans"
De vrouw even geholpen met tafel afruimen want ik heb de tafel nodig.
Alles uitgestald en we kunnen aan het werk.
Titans
Backplate
Waterblock
Handleiding erbij en een theedoek tegen de krassen.
verwijder de 20 schroeven "ja snap ik en een plaatje", trek nu de kaart los. Shi...... GAAT NIET.
schroeven tellen "ja 20 schroeven" ik ben toch niet gek!, na nog een keer de handleiding gelezen te hebben nog geen oplossing dan nog maar eens kijken naar de kaart zelf. Nu 2 schroeven verwijder van de backplate en ja de kaart komt los. Valt zeker niet mee om een goede handleiding te maken.
Als je de handleiding volgt en deze twee schroeven laat zitten dan kun je tot ziens zeggen tegen je dure kaarten.
Dus bij de installatie van
XSPC razor waterblokken ook deze 2 schroeven verwijderen.
Het is net als bij het uploaden van je foto's je vergeet er wel eens een.
(22 schroeven en geen 20).
Als ik naar de kaart kijk vraag ik me af waarom ze zo duur zijn. Misschien krijg ik het antwoord als ze beiden draaien op mijn nog aan te schaffen 30".
orginele schroeven terug in de kaart en alles in follie verpakt terug in de doos.
Het eindresultaat.
Er komt nog een foto maar die kan ik nu even niet uploaden.
Nog enige opmerkingen over deze kaart.
- de bijgeleverde afdichtingsstoppen laten zich er moeilijk indraaien. Als ik de
bitspower afdichtingsstop pak loopt het super soepel. Ik denk dat het ligt aan het verchromen van de draad.
- bij de montage van
XSPC razor waterblok en afdekplaat de handleidingen goed lezen VOOR MONTAGE.
- meegeleverde afdichtingsstoppen passen kunnen soms niet passen (heb ik weer).
- bevestigingsschroef voor het vastzetten van de bracket aan de kaart is niet zwart (dus zelf schroef regelen).
Nog een bevinding. Bij de controle van de serienummers van beide titans kom ik er achter dat beide kaarten die overigens van door 2 verschillende leveranciers zijn geleverd beiden een ander serienummer hebben dan op de doos staat aangegeven. Ook diegene die ik gekregen heb via rma.
Ik ga er vanuit dat er niets aan de hand is. Maar bij de kaarten van EVGA heb ik dit nog nooit meegemaakt.
Zo tot de volgende keer.