• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Steun jij haiti ?

Geen cent! zulke landen zijn niets anders dan corrupte samenlevingen, rijk is rijk, blijft rijk en zuigt de armen verder uit.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Haiti#20e_en_21e_eeuw
Nee, mijn centjes blijven in mijn eigen zak, alhoewel ik nu dus wel heb gezien dat ik al mee betaald heb a la 5 of 6 euro (gerekend dat NL 7miljoen huishoudens heeft) van de 41mj die de regering heeft gegeven.

Ik vind best dat er geld naar arme landen gaat, maar als het nu eens onder toezicht wordt uitgegeven en dat als er geld verdwijnt de kraan gewoon wordt geknepen.....

Wat hebben trouwens andere landen gegeven voor Haiti? Stel dat er 10 landen zijn die 85mj hebben gegeven...is dan 850mj niet meer genoeg om die mensen weer op de been te krijgen? Dus als meer landen minder geven, maar het totaal bedrag gelijk blijft, hoeven wij ons hier niet druk te maken hoeveel geld er die richting uit gaat.
 
Laatst bewerkt:
Als de regering eerst eens het geld voor 'ontwikkelingshulp' aan mensen in nederland zou besteden die het nodig hebben.
Als in nederland de armoede etc. opgelost is kun je geld gaan geven aan het buitenland.

Afrika krijgt al jaren miljarden euro's hulp van veel westerse landen, hoe kan het dat ze daar nog steeds op een 3e wereld niveau zitten?
Zolang de hoge heren daar veel in eigen zak steken gaat het echt niet beter worden.

Het is natuurlijk erg genoeg voor de mensen in Haïti.

Idd, ik zie niks anders dan dat er voor een paar miljoen nog steeds klei huisjes worden gebouwd. en ja je ziet wel dat er een stenen bunker/huis word gebouwd door all die vriendlijke mensen daar, maar ik heb altijd zo een idee dat het pure reclame bouw huisjes zijn, promoto etc. want naast dat huis bouwen ze gewoon weer een paar 100 klei huisjes :icon_wink:
 
Ze zijn echt hartstikke gek... waar blijft 3/4 van al dat geld nou jongens? je ziet er echt helemaal niks van terug als je het mij vraagt. Het opbouwen/schoonmaken dat kost het meeste denk ik.. maar het bouwen van huizen, scholen en onderwijs goed verzorgen daar is toch allemaal te moeilijk blijkbaar..
 
ze kunne beter een keer zo een actie voor nederland zelf doen...

maargoed..

Ik stort niet ops giro's (tenzij t me eige is)
van elke euro gaat er 99 cent NIET naar haiti... dus....

ik geef liever Freddy wat geld... zodat ik weer wat onderdeeltjes heb :p
 
HELE-MAAL mee eens!

Zijn mensen in nederland die hun eten halen bij de voedselbank, maar NL geeft wel even 40miljoen euro en die overheid hier verdubbeld het even jezuss.. pffttt..

Zorg gvd eerst voor je eigen land :106:

Belgie had iets van?? 7 miljoen?

Wat een verschil..



Ze konden beter levensmiddelen sturen, daar hebben die mensen véél meer aan.. (Kleding, voedsel, tenten etcc..)


belgie had met een programma op VTM zender, inderdaad ongeveeer 7 miljoen , maar das enkel van VTM, niet de staat... denk ik ...

zelf geef ik niks/ het geld gaat toch nie rechtstreeks naar hun , maar nar militaire lonen en shit,...
 
LeMoN, daarom heb ik dus niet gedoneerd. Maarliefst 3 euro per persoon aan belastinggeld is gewoon weggegeven.

Bovendien vertrouw ik al die publieke stichtingen niet meer. Alleen maar omdat het geld niet op de plekken waar het terecht moet komen terecht komt.
 
hmm die haitianen wonen strax in villas met gouden toiletbrillen en deurklinken met bugatti veyrons in de garage :D

Dat ook niet. Ze hebben het wel nodig. Maar geld geef ik liever niet aan grotere doelen. Laatst hebben we (ouders/zusje/ik) wel verschillende schoenendozen weggegeven om zo Haiti te steunen. Daar weeet je wel zeker van dat het wel naar de burgers gaat en niet deels naar de rompslomp van de organisaties in kwestie.
 
Ik heb al indirect geld gegeven, via de verdubbeling van de regering (dat is tenslotte ons geld, want ze leveren hun eigen loon heus niet in) Ook is het een beetje jammer dat er een ramp voor nodig is om daar hulp naar toe te sturen. Hadden ze beter geleidelijk kunnen doen, zodat het een zelfstandig land zou kunnen worden.

Ze kunnen in nederland nog genoeg geld besteden. Tegenwoordig wordt overal al op bezuinigd. Te weinig geld voor scholen in nl enzo... kunnen ze daar beter aan geven.
 
Van mij krijgen ze geen ene cent!
Als ik in de problemen zit, doet de regering er ook niks aan.
De regering wil bezuinigen op mijn onderwijs en meer uitgeven aan hulp aan derde wereld landen en asielzoekers. Die zijn gek!
En nu wilt de minister al het geld dat aan Haiti word uitgegeven verdubelen. 8 miljoen was het ofzo? Haiti is rijk nu >.< Waar de fack halen die Nederlanders dat geld vandaan? Ze blijven maar zeuren over de crisis, maar kunnen wel het meeste geld ophalen ter Europa, terwijl wij het kleinste land zijn? Hier klopt iets niet.
Ik steek m'n geld wel in iets anders.

Btw, wil je een superharde trilfunctie op je mobiel?
SMS dan Haïti naar 555 :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
k.3nny Ik vraag om jullie steun bij bit tech. Cases en Modding 23
DieHard Wat heb jij zojuist veranderd aan je pc? Algemene Discussies 2
chinx Aangifte inkomstenbelasting, laat jij het doen of doe je het zelf? Algemene Discussies 18
J Welke browser gebruik jij? Algemene Discussies 13
olympus Kun jij het snelst typen van iedereen? Algemene Discussies 31
J Welke game speel jij op je mobiel? Gaming 13
Robin Intel ivy bridge hoe denk jij erover? Hardware & Software 36
Glosy_nL Welke games speel jij op The Party 10 ? Lan Party 27
Wouter Gebruik jij social media site's zoals facebook? HighFlow Forum 27
Ludwig Welke sport doe jij? Gezondheid en Sport 41
Killerbee Wat zou jij doen met 20 miljoen. Algemene Discussies 68
HighSpeed^ [Downloaden] Welk programma gebruik jij? Hardware & Software 35
Freddy Spelletje: QWOP aarggh :D Hoe ver kom jij? Algemene Discussies 19
maomanna Het zware "hoe zwaar ben jij" topic Algemene Discussies 35
T Wie ben jij @ MOH Airborne online? Gaming 0
Vannos Bij welke internet, TV, telefoon Providers zit jij? Algemene Discussies 20
Deleted_User_Z het hoeveel flow heb jij topic ? Waterkoeling 1
Vannos Waarom zit jij op Highflow Algemene Discussies 36
k.3nny Ben jij ook geslaagt? Algemene Discussies 4
Vannos Welke Camera/videocamera heb jij ? Fotografie, Film en Video 42
Wouter Waar werk jij.nl? Algemene Discussies 35
Vannos Waar gebruik jij je Highflow goodies voor ? Algemene Discussies 16
Vannos hoeveel gigabyte heb jij aan muziek/films ? Algemene Discussies 86
Fuwa Fuwa Hoe snel kan jij typen? Post je score! :) Algemene Discussies 52
D Welke tekenfilm(s) keek jij vroeger? Films / Movies 17
D Welke Consoles en Games heb jij nog liggen Gaming 29
Vannos Wat voor schoenen heb jij ? Algemene Discussies 54
Wouter Wat heb jij voor campzone dat we kunnen gebruiken? Lan Party 26
Johnny [Usenet] Welke usenet heb jij? Algemene Discussies 57
Johnny Wat deed jij vroegâh? Algemene Discussies 19
Wouter Nieuwe mods. Welke wil jij er op hebben? HighFlow Forum 21
dopestuff welk alterego heb jij?? Algemene Discussies 39
Wouter Wat vind jij van de nieuwe chatbox? HighFlow Forum 13
Vannos Hoeveel facturen heb jij en hoeveel ben je kwijt geweest Algemene Discussies 41
Wouter Gebruik jij 1 van deze mods? HighFlow Forum 7
Joren Wat heb jij gekregen van St.klaas? Algemene Discussies 29
Vannos Wat voor vuurwerk koop jij ? Algemene Discussies 87
Blackruby Welke versie van Windows (7) gebruik jij? Hardware & Software 30
Xtrafresh Welke kwalen heb jij allemaal? Gezondheid en Sport 140
Flythe Naar welk concert/optreden ga jij binnenkort toe? Algemene Discussies 78
Wouter Wat mis jij nog op het forum? Meld het hier! HighFlow Forum 51
Celly Het wat-heb-jij-vandaag-gesloopt-topic Hardware & Software 15
Vannos Wat voor luchtje heb jij ? Algemene Discussies 54
Wouter Lijstje wat jij mee neemt naar lan. Gaming 19
Freddy Wat doe jij tijdens het wachten op de benchmark? Benchmarks & Scores 54
wijthoef Wat doe jij in het dagelijks leven Algemene Discussies 152
Strict Op welke game(s) wacht jij? Gaming 80
Dutchie Wat heb jij net gekocht/gekregen?? Algemene Discussies 15522

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan