• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Steun jij haiti ?

Quadcore

Low and Slow ...
Aangezien er vandaag op alle grote radiostations een actie bezig is om zoveel mogelijk geld bij elkaar te halen voor de wederopbouw , voedsel , slachtoffers enz enz

Doneer jij ?

Kan per sms naar 3555 (1,50 p sms)

Kan rechtstreeks naar giro 555

of per telefoon of mail via Radio 555

ben benieuwd ;) , zelf heb ik 2 sms gestuurd :)
 
Eerlijk gezegd word ik nogal misselijk van al die, veelal overdreven en ogenschijnlijk hypocriete, aandacht. Met name al die BN'ers die nu zo 'begaan' zijn met die mensen en nu het 'gewone' volk zo op het hart drukken hoe belangrijk het is om geld te storten. Om te kotsen, waarschijnlijk wist de helft niet eens hoe het hiervoor in Haïti er aan toeging...

Voor het gemak vergeet men maar gewoon even dat het land al decennia lang een grote pauperzooi is en met deze ramp nauwelijks een noemenswaardige terugslag krijgt. Dit neemt niet weg dat het voor al die mensen verschrikkelijk is, maar ze hadden het voor de aardbeving echt niet zo veel beter. Nu met die aardbeving moet echter alles uit de kast getrokken worden en word je doodgegooid met flauwe teksten en dooddoeners eerste klas, uitgesproken dood recalcitrante semi bekende en bekende Nederlanders die vaak niet boven het gemiddelde SBS6-niveau uit kunnen komen. Daar bedank ik dus hartelijk voor.

Nee, ik heb meer respect voor dat kleine Haïtiaanse geadopteerde meisje van 10 of 11 dat in het nieuws kwam. Dat is een inzamelingsactie die ik wel op waarde kan schatten en ik zou, als ik haar tegen zou komen vast een paar euro in haar bus doen. Maar storten op 555doe ik niet, het is uiteraard erg naar en vervelend, maar het is wel goed zo. Ik begreep ook dat de overheid het inzamelingsbedrag zou verdubbelen trouwens, dus geef ik indirect al geld.
 
Nee wij steunen ze niet. Wij geven arme mensen in cuba koffers vol met kleren, pannen bestek etc etc. Wij hebben daar ons eigen project.
En volgensmij is 555 ook niet helemaal pluis. wat ook toen met die tsunami aan de hand was.
 
Nope en ben het niet van plan ook.

Waar ik mezelf nogal aan erger is het feit dat onze regering nu ook een 1 keer met een potje komt van een paar miljoen om daarheen te schepen. Alleen hadden we laatst niet iets van een crisis of iets dergelijks?

WAAR DE FOK HALEN ZE DAT GELD DAN VANDAAN? Besteed dat eerst maar is in de Nederlandse economie om alles weer recht te krijgen verrekte mongol!

Om een of andere magische manier was er bij Giro 555 ook nog geld over van de tsunami ramp die ze nu maar naar Haiti sluizen terwijl je je dan toch afvraagt waarom ging dat geld niet gewoon naar de bestemming waar de mensen voor betaald hebben?

Harstikke vervelend wat daar natuurlijk gebeurd is, maar om heel hard te zijn "That's life". Ik zie hun namelijk ook geen geld storten als er een dijk in Noord Holland doorbreekt....
 
Jah daar kunnen wij natuurlijk nu weinig aandoen? Hier in Nederland zijn ook genoeg gezinnen die het met minder moeten doen dat het minimum en proberen rond te komen met 50 euro in de maand of zelfs minder.

Het land is nu natuurlijk meteen gepromoveerd tot 3de wereld en dat wens je ook helemaal niemand toe zo'n situatie, maar laten ze eerst maar is garanderen dat al het geld ook daadwerkelijk op de goede bestemming komt.
 
Ik zeg ook niet dat je meteen moet gaan storten hoor :p. Ik vertrouw dat soort organisaties ook voor geen meter.
Maar jij ging er meteen van uit dat zij niet iets zouden doen als wij problemen hadden.
Ik denk dat als de rollen omgekeerd waren, zij ook wel wat zouden geven.
 
Nee wij steunen ze niet. Wij geven arme mensen in cuba koffers vol met kleren, pannen bestek etc etc. Wij hebben daar ons eigen project.
En volgensmij is 555 ook niet helemaal pluis. wat ook toen met die tsunami aan de hand was.

Precies daar heeft men meer aan dan geld wat verdeeld moet worden door een malafide instantie.

@Alex
Idd ik denk nog steeds dat we van zulke landen, die het geld harder nodig hebben dan wij, geen geld zullen krijgen bij zo'n ramp.
 
Commercial die ik vaker hoor op belgische radio:

"Piet (maar dan Haitisch) verdient op een goede dag 2 euro. Op een slechte dag verliest hij zijn baan, vrouw, familie, vrienden, en toekomst. Steun Haiti stort etc etc"

En ik ga echt bij mezelf na: wat heeft dit met de ramp te maken?

Deze hele actie is weer eens doorgestoken kaart, waarbij alleen de bazen in Hilversum zich een sigaar bij op kunnen steken.
Lekker uitmelken die hap, want ze hebben toch nog geen ellende meegemaakt.
Ik ben er volledig van overtuigd dat het gedoneerde geld onvoldoende juist terecht komt, en daardoor ben ik ook niet bereid aan dit goed gelovige, make-yourself-feel-better gedoe
 
En ook van mij krijgen ze geen ene rooie cent ;), zoals zwerverroodbaard al zei, wat krijgen wij als er wat is? welk land heeft geholpen met de ramp in 1953 ;) niemand geen 1 land deed moeite. En zowiezo een aardbeving gebeurt nu eenmaal zouden wij opeens hun moeten helpen vanwege een natuur ramp. zowiezo denkt de mens all dat ze meer zijn dan elk ander wezen op aarde. triest maar zo zijn wij, en toen we nog geen geld hadden en in grotjes leefde toen had je ook aardbevingen, ik bedoel te zeggen het is de natuur klaar!

en ja dat wilde ik dus zeggen. geen geld naar hun en zeker niet naar die nep orgies genaamd 555 steken de helft in der eigen reet, en woutertje bos mag het bedrag wel verdubbelen maar dat is natuurlijk wel ons belastings geld oftewel WE HEBBEN ALLEMAAL ALL BETAALT ;) en als je nu geld geeft geef je dus een extra :p


PS. ik ben meer voor het Anti Steun Project :D

dat is mijn mening en hier zult u het mee moeten doen. ;) :lol:
 
Laatst bewerkt:
Aangezien de ellende van de vorige keer dat je geld kon geven (Tsunami) en dat er toen geld hier bleef in plaats van goed besteed te worden daar weiger ik voortaan nog iets te geven aan goede doelen.

Ze zorgen eerst maar dat ze netjes hun verantwoording afleggen naar de donateurs en de belastingbetalers voor ze nog 1 cent van mij krijgen.

Shit happens that's life, deal with it
 
En ook van mij krijgen ze geen ene rooie cent ;), zoals zwerverroodbaard al zei, wat krijgen wij als er wat is? welk land heeft geholpen met de ramp in 1953 ;) niemand geen 1 land deed moeite. En zowiezo een aardbeving gebeurt nu eenmaal zouden wij opeens hun moeten helpen vanwege een natuur ramp. zowiezo denkt de mens all dat ze meer zijn dan elk ander wezen op aarde. triest maar zo zijn wij, en toen we nog geen geld hadden en in grotjes leefde toen had je ook aardbevingen, ik bedoel te zeggen het is de natuur klaar!

en ja dat wilde ik dus zeggen. geen geld naar hun en zeker niet naar die nep orgies genaamd 555 steken de helft in der eigen reet, en woutertje bos mag het bedrag wel verdubbelen maar dat is natuurlijk wel ons belastings geld oftewel WE HEBBEN ALLEMAAL ALL BETAALT ;) en als je nu geld geeft geef je dus een extra :p


PS. ik ben meer voor het Anti Steun Project :D

dat is mijn mening en hier zult u het mee moeten doen. ;) :lol:

Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt maar na de watersnoodramp in 1953 heeft Nederland weldegenlijk veel hulp uit het buitenland gehad...


[ame="http://nl.wikipedia.org/wiki/Watersnoodramp_van_1953"]Watersnoodramp van 1953 - Wikipedia[/ame]
 
Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt maar na de watersnoodramp in 1953 heeft Nederland weldegenlijk veel hulp uit het buitenland gehad...


Watersnoodramp van 1953 - Wikipedia

waar staat dat dan? zie het niet hoor weet wel dat engeland en duitsland en belgie er ook mee te maken hadden maar hulp?

ok zie het van Frankrijk. nja goed dan heb je gelijk :p ik dacht van niet namelijk, all vind ik frankrijk niet boeiend zinloos volk en land dus jammer dat hun hulp boden :|
 
Ach weet je aan de ene kant moet je niet een land afstraffen voor het niet hebben van geld, maar het is/was en zal altijd een pauperbende blijven daar.

Het is allemaal ook zo hypocriet iedereen wil ook z'n eigen geweten sussen met het storten van geld, maar waarom moeten dan een hele boel goede fondsen in NL (kanker, aids, enz) hun uiterste best doen om een paar centen binnen te krijgen?
 
Een grote landelijke hulpactie kwam op gang, ondersteund door de radio. De NCRV-presentator Johan Bodegraven werd beroemd met de zeer succesvolle -en eerste massale- geldinzamelingsactie Beurzen open, dijken dicht. Zowel op lokaal-, nationaal- en internationaal niveau werd veel hulp geboden - in totaal zou er zo'n 138 miljoen gulden (62,5 miljoen euro) worden opgehaald voor de getroffenen. Ook werden er vanuit de hele wereld hulpgoederen (kleding, huisraad, linnengoed en voedsel) gestuurd. Het Rode Kruis ontving zoveel goederen dat ze na enige tijd niet meer wist wat ze er mee aan moesten. Een deel van de goederen is vervolgens verscheept naar andere rampgebieden of landen in de Derde Wereld. Al in 1953 werd begonnen met de wederopbouw van de getroffen gebieden. Vooral de Scandinavische landen leverden veel bouwmaterialen, soms zelf hele prefab-huizen. In heel Zeeland kan men ook nu nog huizen naar Zweedse, Noorse, Deense of Finse snit zien.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
k.3nny Ik vraag om jullie steun bij bit tech. Cases en Modding 23
DieHard Wat heb jij zojuist veranderd aan je pc? Algemene Discussies 2
chinx Aangifte inkomstenbelasting, laat jij het doen of doe je het zelf? Algemene Discussies 18
J Welke browser gebruik jij? Algemene Discussies 13
olympus Kun jij het snelst typen van iedereen? Algemene Discussies 31
J Welke game speel jij op je mobiel? Gaming 13
Robin Intel ivy bridge hoe denk jij erover? Hardware & Software 36
Glosy_nL Welke games speel jij op The Party 10 ? Lan Party 27
Wouter Gebruik jij social media site's zoals facebook? HighFlow Forum 27
Ludwig Welke sport doe jij? Gezondheid en Sport 41
Killerbee Wat zou jij doen met 20 miljoen. Algemene Discussies 68
HighSpeed^ [Downloaden] Welk programma gebruik jij? Hardware & Software 35
Freddy Spelletje: QWOP aarggh :D Hoe ver kom jij? Algemene Discussies 19
maomanna Het zware "hoe zwaar ben jij" topic Algemene Discussies 35
T Wie ben jij @ MOH Airborne online? Gaming 0
Vannos Bij welke internet, TV, telefoon Providers zit jij? Algemene Discussies 20
Deleted_User_Z het hoeveel flow heb jij topic ? Waterkoeling 1
Vannos Waarom zit jij op Highflow Algemene Discussies 36
k.3nny Ben jij ook geslaagt? Algemene Discussies 4
Vannos Welke Camera/videocamera heb jij ? Fotografie, Film en Video 42
Wouter Waar werk jij.nl? Algemene Discussies 35
Vannos Waar gebruik jij je Highflow goodies voor ? Algemene Discussies 16
Vannos hoeveel gigabyte heb jij aan muziek/films ? Algemene Discussies 86
Fuwa Fuwa Hoe snel kan jij typen? Post je score! :) Algemene Discussies 52
D Welke tekenfilm(s) keek jij vroeger? Films / Movies 17
D Welke Consoles en Games heb jij nog liggen Gaming 29
Vannos Wat voor schoenen heb jij ? Algemene Discussies 54
Wouter Wat heb jij voor campzone dat we kunnen gebruiken? Lan Party 26
Johnny [Usenet] Welke usenet heb jij? Algemene Discussies 57
Johnny Wat deed jij vroegâh? Algemene Discussies 19
Wouter Nieuwe mods. Welke wil jij er op hebben? HighFlow Forum 21
dopestuff welk alterego heb jij?? Algemene Discussies 39
Wouter Wat vind jij van de nieuwe chatbox? HighFlow Forum 13
Vannos Hoeveel facturen heb jij en hoeveel ben je kwijt geweest Algemene Discussies 41
Wouter Gebruik jij 1 van deze mods? HighFlow Forum 7
Joren Wat heb jij gekregen van St.klaas? Algemene Discussies 29
Vannos Wat voor vuurwerk koop jij ? Algemene Discussies 87
Blackruby Welke versie van Windows (7) gebruik jij? Hardware & Software 30
Xtrafresh Welke kwalen heb jij allemaal? Gezondheid en Sport 140
Flythe Naar welk concert/optreden ga jij binnenkort toe? Algemene Discussies 78
Wouter Wat mis jij nog op het forum? Meld het hier! HighFlow Forum 51
Celly Het wat-heb-jij-vandaag-gesloopt-topic Hardware & Software 15
Vannos Wat voor luchtje heb jij ? Algemene Discussies 54
Wouter Lijstje wat jij mee neemt naar lan. Gaming 19
Freddy Wat doe jij tijdens het wachten op de benchmark? Benchmarks & Scores 54
wijthoef Wat doe jij in het dagelijks leven Algemene Discussies 152
Strict Op welke game(s) wacht jij? Gaming 80
Dutchie Wat heb jij net gekocht/gekregen?? Algemene Discussies 15523

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan