Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
hebt al geprobeerd om van res naar pomp 1 in 6mm id slang te blijven werken maar ook die word platgezogen. Wel nog niet geprobeerd met knikveren rond die 6mm slang. Passende knikveren voor me masterkleer darm heb ik (nog) niet.
Misschien een optie 4 om die route platgezogen slang te vervangen door een slang met een dikkere slangwand? ---> 3/8ID - 5/8OD of 1/2ID - 3/4OD. Die kunnen kunnen de onderdruk van het water voor de pomp inlet wel hebben.
De stugge slang uit het XSPC "starter" setje is mischien ook een idee ?
Die is ook dunner/kleiner dan 3/8.
Ik vind het res op zich ook enigzins een vreemd ding.
Graag zou ik daar meer detail foto's van zien, liefst uitgebouwd en met uitleg.
Maar ik snap dat ik nu wel heel erg veel vraag
3/8 naar 1/2 voor de pomp en na de pomp 1/2 naar 3/8 zou het dan worden.
heb btw net door dat ik continu mis heb over die kleinere slang, is 8mm id ipv 6mm.
@ calimero ja idd was dus compleet van reservoir tot einde vd 2 pompen in 8mm id slang, na de pompen ging ie over naar 3/8 id.
En van dat reservoir kan ik wel eens detail foto's maken ja, kleine uitleg van nu al, als je het vult/bijvult zet je hem in positie open doormiddel van de schroef onderaan te draaien, is ie gevult zet je hem in positie good, zodat er extra druk in het systeem komt te staan. Wat de positie service doet kan niemand me in productie vertellen, heb het wel geprobeerd maar deed niets van verschil, als je logisch denkt zet je op de loop gewoon nog meer druk. maar nu werkt me systeem dus wel met een gewone tube reservoir.
8mm ID of 3/8" ID (= 9,525mm ID) maakt denk ik geen wereld van verschil ?
En kan het zijn dat je een foutje maakt bij het in gebruik nemen van dat vreemde res. ?
Als je je systeem op druk zou brengen wordt die platte slang ineens nog minder aannemelijk,
c.q. lastiger te verklaren, toch ?
ik heb het gebruikt zoals ze in productie het instaleren in de projectoren. Nu dat is uiteindelijk van de baan, met dat ik met het gewone tuubreservoir nu werk, zodat ik 1 vd 3 quick releases er al kon uit elimineren. en idd vind het ook lastig te verklaren doordat je met dat res. het systeem zogenaamd op druk brengt. nu ga ik morgen proberen als jullie daarin geen probleem zien natuurlijk dat ik de pompen hun slangen vervang naar 1/2id ipv de 8mm id zodat ik daar dus uiteindelijk de laatste 2 quick release dingen kan uithalen. Hopelijk dan geen problemen meer. Heb ook al zitten denken wat als ik een slang gebruik met dikkere rand bij reservoir naar pomp, zoals tygon bv
Misschien een optie 4 om die route platgezogen slang te vervangen door een slang met een dikkere slangwand? ---> 3/8ID - 5/8OD of 1/2ID - 3/4OD. Die kunnen kunnen de onderdruk van het water voor de pomp inlet wel hebben.
1/2"ID-3/4"OD is veel steviger dan 3/8"ID-1/2"OD. De slangwand is naar verhouding dikker. 3/8"ID-5/8"OD heeft in verhouding de dikste slangwand. Dat zou denk ik de beste keuze zijn voor dat stukje. Valt ook iets minder op dan die veel dikkere 3/4"OD slang tussen die dunne slangen.
Warmte speelt ook een rol. Hier heb ik de dikke 1/2"ID slang zelfs een keer plat zien worden in een setup met twee DDC's, een cpu blokje, 2 rads en een micro res. Paar uurtjes laten lektesten zonder de fans aan te zetten. Het water kan dan redelijk opwarmen door de pompen en hierdoor werd de slang zachter.
In warmere kasten en/of met hogere watertemps icm met een DDC is de kans groter dat die masterkleer of tygon 3/8"ID-1/2" (=erg soepele/flexibele slang) in elkaar klapt voor de inlet van de pomp.
als ik die 8mm id fittings afhaal past daar toch net een 1/2id slang op, geen 3/8 hierzo :/ Mischien een ander topje dat erop zat, al lijkt het enorm op de standaard top. Nu heb van stylez een top gekregen voor een pomp met 3/8 fittings, nu nog eentje kopen en ik kan compleet in 3/8 blijven werken zonder enig probleem (hoop ik althans ^^)
wat het verschil uiteindelijk maakt is dat je op stand "Open" maximale inhoud hebt in het reservoir. Met de schroef "trek" je het rode gedeelte naar beneden. Met stand "Good" Zet je meer druk op de loop, door de inhoud van het reservoir samen te drukken, en op stand "Service" heb je echt minimale inhoud in het reservoir en nog meer druk in op de loop dus. Jammergenoeg weet tot nu toe in de fabriek mij niemand duidelijk uit te leggen wat nou net het nut van deze stand is. Het gele en blauwe (niet zichtbaar) tiewrapje is om de monteurs uit productie het eenvoudiger te maken met het aansluiten van de slangen. Geel is voor de out van het reservoir naar de pomp, blauw komt van het koelblok.
Als je nog van iets meer foto's wilt moet je maar laten weten, kan ook wel eens kijken hoever ik het ding kan ontleden zodat je eventueel pics van de binnenkant kunt hebben