• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Slang wordt "platgezogen"

De stugge slang uit het XSPC "starter" setje is mischien ook een idee ?
Die is ook dunner/kleiner dan 3/8.

Ik vind het res op zich ook enigzins een vreemd ding.
Graag zou ik daar meer detail foto's van zien, liefst uitgebouwd en met uitleg.
Maar ik snap dat ik nu wel heel erg veel vraag ;)

wat voor een verloop?? 3/8 op 1/2 barb?? of gaat 1/2 naar 3/8 over???

3/8 naar 1/2 voor de pomp en na de pomp 1/2 naar 3/8 zou het dan worden.

heb btw net door dat ik continu mis heb over die kleinere slang, is 8mm id ipv 6mm.

@ calimero ja idd was dus compleet van reservoir tot einde vd 2 pompen in 8mm id slang, na de pompen ging ie over naar 3/8 id.

En van dat reservoir kan ik wel eens detail foto's maken ja, kleine uitleg van nu al, als je het vult/bijvult zet je hem in positie open doormiddel van de schroef onderaan te draaien, is ie gevult zet je hem in positie good, zodat er extra druk in het systeem komt te staan. Wat de positie service doet kan niemand me in productie vertellen, heb het wel geprobeerd maar deed niets van verschil, als je logisch denkt zet je op de loop gewoon nog meer druk. maar nu werkt me systeem dus wel met een gewone tube reservoir.

8mm ID of 3/8" ID (= 9,525mm ID) maakt denk ik geen wereld van verschil ?

En kan het zijn dat je een foutje maakt bij het in gebruik nemen van dat vreemde res. ?
Als je je systeem op druk zou brengen wordt die platte slang ineens nog minder aannemelijk,
c.q. lastiger te verklaren, toch ?

ik heb het gebruikt zoals ze in productie het instaleren in de projectoren. Nu dat is uiteindelijk van de baan, met dat ik met het gewone tuubreservoir nu werk, zodat ik 1 vd 3 quick releases er al kon uit elimineren. en idd vind het ook lastig te verklaren doordat je met dat res. het systeem zogenaamd op druk brengt. nu ga ik morgen proberen als jullie daarin geen probleem zien natuurlijk dat ik de pompen hun slangen vervang naar 1/2id ipv de 8mm id zodat ik daar dus uiteindelijk de laatste 2 quick release dingen kan uithalen. Hopelijk dan geen problemen meer. Heb ook al zitten denken wat als ik een slang gebruik met dikkere rand bij reservoir naar pomp, zoals tygon bv

1/2"ID-3/4"OD is veel steviger dan 3/8"ID-1/2"OD. De slangwand is naar verhouding dikker. 3/8"ID-5/8"OD heeft in verhouding de dikste slangwand. Dat zou denk ik de beste keuze zijn voor dat stukje. Valt ook iets minder op dan die veel dikkere 3/4"OD slang tussen die dunne slangen.

Warmte speelt ook een rol. Hier heb ik de dikke 1/2"ID slang zelfs een keer plat zien worden in een setup met twee DDC's, een cpu blokje, 2 rads en een micro res. Paar uurtjes laten lektesten zonder de fans aan te zetten. Het water kan dan redelijk opwarmen door de pompen en hierdoor werd de slang zachter.

In warmere kasten en/of met hogere watertemps icm met een DDC is de kans groter dat die masterkleer of tygon 3/8"ID-1/2" (=erg soepele/flexibele slang) in elkaar klapt voor de inlet van de pomp.

Ik kreeg de indruk dat je door de bomen het bos niet meer zag m.b.t. die inch maten.
(en dat zou nog begrijpelijk zijn ook).

En zo ver ik K.3nny begrepen heb com in tot dezelfde conclusie ;)

fzc300.jpg
Stand "Service"
154hmpj.jpg
Stand "Open"
hx4ri8.jpg
Stand "Good"

wat het verschil uiteindelijk maakt is dat je op stand "Open" maximale inhoud hebt in het reservoir. Met de schroef "trek" je het rode gedeelte naar beneden. Met stand "Good" Zet je meer druk op de loop, door de inhoud van het reservoir samen te drukken, en op stand "Service" heb je echt minimale inhoud in het reservoir en nog meer druk in op de loop dus. Jammergenoeg weet tot nu toe in de fabriek mij niemand duidelijk uit te leggen wat nou net het nut van deze stand is. Het gele en blauwe (niet zichtbaar) tiewrapje is om de monteurs uit productie het eenvoudiger te maken met het aansluiten van de slangen. Geel is voor de out van het reservoir naar de pomp, blauw komt van het koelblok.
Als je nog van iets meer foto's wilt moet je maar laten weten, kan ook wel eens kijken hoever ik het ding kan ontleden zodat je eventueel pics van de binnenkant kunt hebben :)

En wat bedoel je eigenlijk met de "forum kever"?

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Ruud Fitting en slang compatibiliteit 3/8 1/2 Waterkoeling 5
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
D Juiste fitting bij slang Waterkoeling 2
S Compatibiliteit Coolant & Slang Waterkoeling 0
L Vraagje silicone slang gebruik Waterkoeling 4
J probleem primochill slang icm ek fitting Waterkoeling 2
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
AQuAKiNG primochill slang 15,9/11,1 mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S Vraag over slang en fitting. Waterkoeling 2
T 'metalen slang' Waterkoeling 1
Thierry Bitspower C47 en 13mm slang. Waterkoeling 3
H welke 3/8 slang? Waterkoeling 4
Freddy TFC-Feser Slang Actie: 3/8ID-1/2OD 2 Meter voor 2 Euro! OP = OP HighFlow Computer Cooling Shop 10
R Welke (merk) 3/8 slang zal ik nemen? Waterkoeling 3
R Blood Red kleur, welke koelvloeistof met welke slang? Waterkoeling 1
M Past de slang met deze fittingen? Waterkoeling 2
B Lichte knik waterkoeling slang Waterkoeling 7
Thierry Tygon E-1000 slang "plasticizer free" HighFlow Product Suggesties en Nieuws 22
W Probleempjes: CPU FAN, Slang, Waterflow meter, troebel water Waterkoeling 1
Marcel2102 kleinere slang op me wc Advies Waterkoeling Setup 5
D Eerste WC-Build help nodig bij fitting/slang keuze etc Advies Waterkoeling Setup 6
Betrayedcover [IN-ACTIVE] fittingen+slang+klemmen+antiknik veer 1/2] Verkocht 1
C kan iemand mij helpen een slang voor mijn ek waterkoeling set uit te zoeken Waterkoeling 1
P Waterkoeling slang vervangen of niet Waterkoeling 4
M EK-DCP 4.0 pomp incl. met 1/2" slang? Waterkoeling 4
D Aanslag in slang Waterkoeling 9
k.3nny Feser Tube / Slang 1/2 ID - 3/4 OD Orange HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
J Brakke fittingen/Slang? Waterkoeling 10
D Welke slang en fittingen voor nieuwe setup WC? Advies Waterkoeling Setup 3
M [INACTIVE] Slang klemmen Verkocht 0
Sw333t [INACTIVE] 1/2" slang, circa een halve meter Gevonden 17
mistervis007 Waterblok voor Zotac GTX 260 + fittingen voor 8 mm slang Waterkoeling 15
M5rvii welke slang route ..? Waterkoeling 8
G Slang gaat dicht zitten Waterkoeling 14
M wc slang upgrade vraagje Waterkoeling 16
O Welke slang past op 13MM (1/2) Bitspower Schroeffitting? Waterkoeling 2
Ctrl suggesties slang aansluiting. Waterkoeling 3
kier Verschillende diameters slang Waterkoeling 11
focus08 Welke slang? Waterkoeling 12
Mobomonster Tygon 7/16" - 5/8" clear/zwart slang HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
P Vraagje: (3/8 ID -1/2 OD) fittingen met (3/8 - 1/2) slang? Waterkoeling 4
B slang keuze Waterkoeling 2
MonsterEnergy Slang grootte/formaat XSPC X2O Delta V4 WaterCooling Kit Waterkoeling 1
J Slang komt tegen videokaart/heatsink/heatpipe, is dat een probleem? Waterkoeling 3
XenoMorpH Anti Knikveer "11MM (7/16)" geschikt voor Tygon 8-11mm slang? Waterkoeling 2
Mobomonster Tygon 3/8 ID - 5/8 OD slang Zwart (niet UV!) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
M EK-FC280 GTX SLI Acetal Slang aansluitingen? Waterkoeling 1
E Slang monteren op Swiftech MCP655 Waterkoeling 8
Xtrafresh knikveer voor 8mm OD slang? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Freddy Verschil koelprestaties met grote of kleine slang formaten Waterkoeling 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan