• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Primochill Rigid Tubing finishing bit

anub1s18

Junior Member
Hoi,

Ik wou vragen of het mogelijk is om deze te bestellen.

Naam van het product : PrimoChill RFB Rigid Tubing Finishing Bit - 10mm ID x 12mm OD (is in meerdere maten beschikbaar)

Link naar het product : https://www.primochill.com/products/primochill-rfb-rigid-tubing-finishing-bit-10mm-id-x-12mm-od

het werd laatst gebruikt in een video van jayztwocents en het zag er toch wel heeeeeeel handig uit voor petg tubes (als iemand al eens 1mm of 2mm van een tube af heeft moeten halen is nogal vervelend en gaat meestal verdacht veel tijd in zitten, bij zagen wat vanwege 1mm of 2mm randje lastig gaat, buitenkant weer beetje afschuren, binnenkant beetje afschuren voor de scherpe randjes weg te halen en als het fout is gegaan 5-10 min je gek schuren voor het terug recht te krijgen)

link naar jayztwocents video (timetagged)

beetje duur dus wat logischer als je meerdere systemen bouwt maar ben de vorige build bijna een hele dag met de tubes bezig geweest en wil dat toch wel een beetje inkorten >.<
 
Laatst bewerkt:
heb hem nog niet bestelt maar de reviews lijken positief, gewoon uit interesse mischien te snel laten draaien of dat er wat tussen zit?

ben persoonlijk ook meer fan van het primochill ontwerp omdat het open is, weinig kans dat er wat tussen komt (wat bv krassen binnen of buiten zou kunnen veroorzaken) en direct kunnen zien of je iets aan het verzieken bent, en het lijkt me net makelijker te zien hoe veel je er af gehaalt hebt (in't geval van 1-2mm er af lijkt met die finishing bits het wel heel snel te kunnen gaan).

de primochill lijkt ook iets vriendelijker voor dicht op bochten te werken (al weet ik niet hoe diep die wat highflow levert is lijkt althans een cm of 3-4 dat de tube er in gaat).

mja zoals freddy al aangaaf (dit viel me al op bij de primochill website) hij's nogal slecht te krijgen, met de populariteit van rigid tubing (en mogelijk ook jayztwocents die hem ffe liet zien) zijn ze of heel populair op het moment of ze worden in heel laag volume gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Bij het eerste gebruik liet het al een kras achter. Ook daarna heb ik meerdere malen gecheckt maar er zat niets tussen. Ik draai naar rechts op 500rpm zoals aangegeven dus dat zou geen probleem moeten zijn. Volgens highflow kunnen sommige tubes iets kleiner uitvallen waardoor je dit probleem hebt. Ze adviseren mij om een andere merk tubing te proberen. Hier ben ik een beetje skeptisch over. Ik heb het al geprobeerd met de tubing van ekwb en de standaard acryl tubing van highflow wat kennelijk van bitspower is. Beiden zijn 12mm OD/10mm ID.
Jammer dat highflow het niet mogelijk maakt om het product te retourneren. Dit terwijl er een wettelijke bedenktijd is van 14 dagen voor webshops.
 
Laatst bewerkt:
Heb er geen last van,van die krassen.
Gebruik coolforce petg tubes.

Je moet alleen zorgen dat als je een tube gedaan heb,de krullen die achterblijven ff eruit halen als je de volgende tube gaat maken.
 
Een review waarvan alleen wordt gezegd dat het niet werkt of dat je er krassen van krijgt, wordt niet gepubliceerd, het moet wel een beetje onderbouwing hebben :)

Van deze tool zijn er inmiddels vele verkocht en we krijgen er goede feedback van terug.

Er valt eigenlijk weinig verkeerd te gaan, zoals je ziet in dit filmpje van @l3p, is het vrij eenvoudig in gebruik:

Wanneer je er toch problemen mee hebt, kan er onderzocht worden wat bij jou het probleem veroorzaakt, dat kan namelijk aan meerdere factoren liggen.

Als je krassen hebt aan de binnenzijde, kan het o.a. aan de volgende oorzaken liggen:
- Restdeeltjes, wat schuurt aan de wanden
- Tube niet recht of vervormd
- Tube te kleine binnendiameter
- Tube te grote buitendiameter
- Tube wordt scheef in de tool gedrukt tijdens het draaien
- Tube wordt met teveel kracht in de tool gedrukt (laat de tool het werk doen, niet kei hard erin gaan drukken)
- Tool niet recht in boormachine
- Boormachine op verkeerde snelheid
- Tool defect -> RMA aanvragen

Kan je misschien een filmpje maken van hoe jij de tool gebruikt?
En foto's van de tubes, zodat we kunnen zien waar de krassen op de tube ontstaan.
 
Ben je ook net zo kritisch op slecht onderbouwde positieve reviews? Deze kunnen ook een verkeerd beeld geven namelijk.
Maar ik apprecieer je meedenken. Ik wacht op een bestelling met nieuwe tubes dan zal ik een filmpje maken!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
H Primochill Versatile Rigid Tubing Bender HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
H Primochill rigid tubing met bijbehorende fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J vraag rigid primochill icm koelvloeistof Waterkoeling 3
XenoMorpH PrimoChill 1/2in. Rigid PETG Tube – 4 x 36in. – Black Waterkoeling 4
Hightower PrimoChill Rigid Ghost Compression Fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Hightower Primochill Acryl Rigid tube blauw HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Jason PrimoChill Rad Clean - Radiator Cleaning Treatment - Full Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Primochill PETG tubing 3/8inch 1/2inch (10mm/13mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Rammstation PrimoChill FI-V-BR Vortex Black POM Flow Indicator - Blood Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Primochill Vue Koelvloeistof / Liquid / Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 108
J probleem primochill slang icm ek fitting Waterkoeling 2
D PrimoChill Revolver SX fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
S Primochill PETG Tubing 1/2OD 3/8ID HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D PrimoChill PETG tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J vraagje primochill advanced lrt foute badge? Waterkoeling 3
AQuAKiNG primochill slang 15,9/11,1 mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D PrimoChill PrimoFlex Advanced LRT 3/8 ID - 1/2 OD - Crystal Clear Retail HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S EK-Fittingen & Primochill Advanced LRT tubing Waterkoeling 4
Hightower primochill lrt advanced 10 mm id 13 mm od HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Hightower primochill lrt advanced 10 mm id 13 mm od HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
bundymania [User Review] English Version: Primochill Myriad Dual Bay Reservoir D5 - Clear HighFlow Product Reviews 0
bundymania [User Review] Ausgleichsbehälter: Primochill Myriad Dual Bay Reservoir D5 - Clear HighFlow Product Reviews 1
D PrimoChill Flexsleeve Kit UV BRITE ORANGE HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
S PrimoChill Flexsleeve Kit Blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
bundymania Review: Comparison between 3/8" + 5/8" Tubing - Tygon-Masterkleer-Primochill-Koolance HighFlow Product Reviews 5
Alex Primochill Typhoon Split Window Reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Koppelingen primochill III Waterkoeling 11
Mobomonster Primochill dingetjes HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Thierry Primochill coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
damunk PrimoChill Typhoon III Reservoir System HighFlow Product Suggesties en Nieuws 70
ShaquilleMoreno Primochill D5 reservoir HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
B Primochill 1/2" clamps HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Jason DarkSide CONNECT Dimmable Rigid LED Strip HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Singularity Computers Spectrum RGB/UV Rigid 30cm LED Strip HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
C XS-PC g1/4 rigid tube fitting past niet op asus maximus x HighFlow Forum 5
A Vragen omtrent rigid tubing, merkcompatibiliteit van fittings/tubes, en puur water. Advies Waterkoeling Setup 3
S Monsoon EV2 Rigid tubing fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Bitspower Colored Acrylic / Rigid tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
ProAce ProAcE LEDstrip Rigid HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
D Heatkiller en AlphaCool EPDM tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
K hard tubing Lian Li oc11 -xl Advies Waterkoeling Setup 5
S Buigen van Bitspower None Chamfer Brass Link Tubing OD14MM Shining Silver Waterkoeling 2
Freddy EKWB Hard Tubing kitjes :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Slader volledige hardline tubing loop Waterkoeling 2
T Hard tubing buigen Waterkoeling 16
TinusB ModSmart 3/4 Inch Cable Tubing Rubber Pass Thru Grommet HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
A Kan iemand mij helpen met acrylic tubing Waterkoeling 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan