• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

petra's tech PT nuke

zou jij graag ook PT nuke willen?


  • Totaal aantal stemmers
    23
Dat is goed nieuws! :surprised:

Zag dat i dat bericht vorige week zaterdag heeft gepost op xs. Dan zouden ze elk moment op voorraad kunnen komen. (behalve vandaag dan, want nu zijn ze dicht ;))


edit: Kan er zeker een stuk of zes gebruiken :eusa_whistle:
:001:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zeker interesse in een flesje PT Nuke en een tweetal Silver Coils :) Puur omdat het handig is om te hebben liggen of je het nu meteen gebruikt of niet :D

Je kunt mij dus noteren voor:
1x Petra'sTech PT_Nuke
2x Silver KillCoils by iandh
 
Voorlopig nog steeds out of stock bij PT... Misschien dat zijn hele voorraad wel in een grote doos op weg is naar Rotterdam ? :002:

Edit: net via e-bay eentje van deze gekocht. Even proberen :) Is 2.5 gr .999 zilver voor 5.95. Ietsje goedkoper dan PT (1.3 gr), maar nog geen coil...
Past vast wel in een reservoir; of misschien zelf een coil in elkaar timmeren :icon_idea: :021: :icon_razz:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al rond gekeken op die site maar kan niet echt veel dingen vinden die wij niet hebben.
Dingen die op XtremeSystems.org worden gemaakt door leden, worden veelal ook bij hun verkocht.

Daarnaast zijn ze één van de enige die de Iandh Heatsinks verkopen.

Een handje vol Petra's Tech Items
Inclusief één van de beste Tops, period. (waar ze bij EK de EK-DDC X TOP als kopie hebben gemaakt
icon13.gif
)

Ook is het qua service een HighFlow in Amerika.
Ze hebben al meerdere malen pakketjes van mij doorgestuurd (van andere winkels).. zonder enige kosten te rekenen.
En heb al meerdere malen producten aangevraagt die zij -en andere winkels- niet hadden en waar Quoc (van PTS) voor mij stad en land heeft afgezocht om het toch te kunnen leveren.

Shall i go on? :033:
 
Laatst bewerkt:
Petra'sTech PT_Nuke -PHN is a specially formulated Benzalkonium chloride solution intended for use as a biocide in your water cooled PC. Primarily geared toward systems running straight distilled water, Nuke -PHN is not acidic and will not drop your coolant's pH, making it ideal for use in poorly buffered coolants and situations where corrosion is a concern (since many corrosion inhibitors are optimized for use within a pH range of 7-8.5). However, we do not recommend the use of Nuke -PHN with most "pre-mixed PC coolants" and dyes (though, our testing indicates that there may be no compatibility issue with Feser's UV dyes). Do not mix Nuke -PHN with the original Copper sulfate based PT Nuke.
Dat is het verschil, vraag me alleen niet wat het inhoud :111:
 
Ja dat had ik ook gelezen, maar weet niet wat dat betekent.
Ze zijn ook even duur.
Welke van de twee is dan "beter"?

(heb btw al mailtje gestuurd naar quoc voor deze vraag, maar nog geen antwoord, zodra hij antwoord, post ik het hier ook)
 
PT nuke -PHN is zoals in de uitleg staat niet zuur (will not drop your coolant's pH, lage pH = zuur).

De PT Nuke is gemaakt van Koper(2)Sulfaat, wat wel zuur is (wordt ook wel gebruikt om mee te etsen ;)). edit: wikipedia, vertelt ook dat koper(2)sulfaat giftig is en dat is de -PHN oplossing niet.

Wat het voordeel ervan is volgens de quote van source dat veel anti-corrosie middelen niet tegen een lage pH (=zure omgeving) kunnen.
 
Dus je kan dan Nuke-PHN beter gebruiken bij voorgemixte koelvloeistof.
En de Nuke-Normaal beter bij gedistilleerd water?

Of is dat verkeerd en hoe kan je anders je keuze maken uit die twee?
 
Ik ben ook wel benieuwd naar de reactie van Quoc van PT. Niet echt heel duidelijk allemaal wat er op de site stat en de uitspraken van Petra op xs.
Maar dit is wat ik er van heb kunnen brouwen voordat ik er duizelig van werd :icon_eyes:


alt to PT nuke ? - XtremeSystems Forums

123456iambelia in xs draadje zei:
is -phn better than pt nuke?
¨
Petra in xs draadje zei:
I wouldn't necessarily say better, just different--different ingredients, different purposes.
The Nuke -PHN is meant to be used in systems running straight distilled water (since it doesn't drop coolant pH and quite a few chemicals can limit its effectiveness). The Benzalkonium chloride is a very strong broad-spectrum biocide but, as I mentioned, it isn't nearly as foolproof as Copper sulfate when it comes to haphazardly mixing it with other stuff... This is why it isn't a replacement for the old Copper sulfate Nuke.

icm met de produktbeschgrijving van PT NUke -PHN door Source ge-quot, begrijp ik er het volgende uit:



PT-Nuke -PHN (Benzalkonium chloride)
Meer voor gebruik met gedestilleerd water icm met een anti-corosie goedje. Anti corrosie toevoegingen werken het beste als de PH waarde van het water tussen de 7 tot 8.5 ligt. Omdat de PT-Nuke -PHN geen invloed op de PH waarde van het water heeft, zal het effect van de anti-corrosie toevoegingen ook niet verminderen.
Wat ik ervan begrijp is het nadeel van Benzalkonium chloride dat het icm andere chemische toevoegingen aan het water zijn bacterie dodende eigenschappen verliest of dat deze verminderen.

PT-Nuke (Copper sulfate) Ook voor gebruik met gedestilleerd water. De oude Nuke bevat copper sulfate. Is een betere bacteriedoder dan Benzalkonium chloride. Is denk ik dan de rede dat i dit nog steeds verkoopt.

Ik zie nergens staan dat de Nuke met copper sulfate de PH waarde van het water verlaagt. Ik veronderstel dat dit het geval is, zie eigelijk geen andere reden voor het op de markt brengen van de -PHN versie.



edit:
iets dergelijks gevonden over de PH waarde icm PT Nuke (Copper Sulfate):

Alternative for PT nuke ? - XtremeSystems Forums

Petra in xs draadje zei:
If you're using straight distilled water only, then I'd suggest adding some sort of pH buffer to the coolant if you intend to use PT Nuke (the reason for this being that the solution is somewhat acidic... However, so long as there's something else in the water, the pH change as a result of adding a drop of PT Nuke is minimal (i.e. with a 5% or 10% mix of [insert coolant here], there should be almost no change in pH).


Teveel PT Nuke met Copper Sulfate kan de PH verhogen en daardoor de werking van anti corrosie toevoegingen verminderen (omdat die dus optimaal werken binnen bepaalde PH waardes)

Misschien daarom dus dat i die nieuwe variant gemaakt heeft, om dat te voorkomen.

Dus wat ik ervan begrijp,

PT Nuke met copper sulfate is voor gebruik met gedestilleerd water zonder anticorrosie toevoegingen.

PT Nuke -PHN is ook voor gebruik met gedestilleerd water met daardoorheen eventueel een anti corrosie toevoeging, zoals bv G11, voor wanneer je aluminium en koper binnen één loop hebt.

Beiden raadt i af om te gebruiken icm pre-mixen met een kleurstof erin zoals bv Feser One. Bij de beschrijving van de -PHN staat het bij de produktbeschrijving, maar over die oudere versie PT Nuke heb ik het Petra ook al vaker ervoor zien waarschuwen op xs.
Maar ik zie eigelijk ook geen redenen om PT-Nuke met bv Feser One te gaan mixen, als het goed is zit daar alles al in.


:icon_eyes:
 
Laatst bewerkt:
Verwarrend allemaal haha :D
Quoc moet een betere productomschrijving maken man en meer punten om die twee van elkaar te onderscheiden hehe

Maar de PHN zou waarschijnlijk wel icm Feser gebruikt kunnen worden uit de productomschrijving (en niet met andere mixes):
However, we do not recommend the use of Nuke -PHN with most "pre-mixed PC coolants" and dyes (though, our testing indicates that there may be no compatibility issue with Feser's UV dyes).
 
Verwarrend allemaal haha :D
Quoc moet een betere productomschrijving maken man en meer punten om die twee van elkaar te onderscheiden hehe

Maar de PHN zou waarschijnlijk wel icm Feser gebruikt kunnen worden uit de productomschrijving (en niet met andere mixes):
Ander verhaal is natuurlijk, heb je dit nodig met Feser? :116:
 
Ah, may be no compatibility issue , daar heb ik overheen gelezen. Ik ging er al vanuit dat Petra Feser een negatief advies zou geven. Valt me weer mee van ´m, meestal is i niet heel erg positief over Feser, maar dat was meer mbt Feser en zijn claim op het non-conductive zijn van hun water.(zie hier bv de Feser non conductive clip en die van Petra als reactie daarop :002:)

Maar een beetje korte en simpele duidelijkheid van waar wel voor en waar niet voor zou wel welkom zijn.:023:

Feser One heeft volgens mij ook geen PT-Nuke nodig, maar over die feser clear gaan op xs ook weer verhalen dat het een te hoge of te lage PH waarde zou hebben. Maar dat is geloof ik weer een ander verhaal.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan