• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

pc samenstellen

X-ray

New member
Ik ben van plan om een pc samen te stellen, die wil ik gaan gebruiken als nas maar ook gewoon om windows op te draaien.
Het hoeft geen super snelle pc te zijn, maar mijn vraag is wat voor processor heb ik minimaal nodig om normaal op te kunnen downloaden, parren en rarren en films kijken, en dan deze drie dingen te gelijk.
En wat van voeding heb ik daar bij nodig?

Hey X-ray,

Hier heb ik toch een paar bedenkingen bij:
- wordt dit een PC die altijd aanstaat, met andere worden een NAS, of wordt het een HTPC die ook de nodige storage aan boord heeft?
- In geval van het laatste, waarom wil je die dan ook als NAS gebruiken?
- In geval van het eerste, waarom wil je er dan ook films op kunnen kijken?
- hoeveel storage wil je precies?
- hoe belangrijk is die storage?
- Je heeft aan dat je 'gewoon windows' wilt draaien, ik neem aan dat je daarmee op windows 7/8 doelt en niet op een van de server versies?

Die zaken zijn enigszins van belang, het aantal schijven is bijvoorbeeld van belang voor je voeding, de belangrijkheid van data kan windows uitsluiten als OS, etc.

Het word eigenlijk meer een soort tweede pc, ik heb nou een game pc staan maar die wil ik nou puur alleen voor gamen gebruiken.
Films en muziek downloaden doe ik heel veel, dit wil ik dus niet meer op die game pc doen, en het zijn eigenlijk alleen maar mkv bestanden wat ik download voor films, dit doe ik via nieuwsgroepen, met die grootte bestanden heb je een hardeschijf nog wel een keer vol.
Ik wil dus eigenlijk een pc erbij hebben waar ik normaal op kan downloaden, parren en rarren en films afspelen, en dan deze drie dingen tegelijk. Er komen 2 of 3 hardeschijven in van 2TB. Het systeem gaat draaien op Windows 7 64bit.

In dat geval heb je eigenlijk niets speciaals nodig. een recente celeron of pentium processor is dan eigenlijk al voldoende, al zal het parren en rarren dan wel wat langer duren, maar daar heb je dan toch tijd voor neem ik aan?
Ik zou je een van deze CPU's aanraden:
Intel Pentium G2020 Boxed - Specificaties - Tweakers
AMD A6-5400K Boxed - Specificaties - Tweakers
De Intel heeft als grote voordeel dat de CPU een flink stuk sterker is, de AMD heeft als voordeel dat de GPU een stuk sterker is.

Wat voedingen betreft, met 3 harde schijven ben je zoizo op een gewone voeding aangewezen, een picopsu zal dat niet graag hebben. Welke je dan precies kiest hangt vooral af van je voorkeur en budgeten. Het heeft echter geen nut om boven de 300-400W voedingen te gaan kijken, aan dat verbruik ga je toch nooit komen.

Kijk hier kan ik wat mee, bedankt.

Added after 43 minutes:

Ik ben er uit, ik heb de pc samen gesteld.
Dit is de hardware wat er in komt + behuizing.

- Hp schijfstation slimline
- Behuizing: Fractal Design Node 605
- Hardeschijf: 2x Seagate Barracuda ST2000DM001
- Voeding: Seasonic G-360
- SSD: Crucial m4 128gb
- Geheugen: Kingston ValueRAM DDR 3 1333 mhz 4gb
- Moederbord: MSI H77MA-G43
- Processor: Intel Pentium G2020
- Software: Windows 7 64bit

Tips zijn zeer welkom.

Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
N [Waterkoeling] samenstellen kit: Z170 pro gaming, 6700K, 980 Advies Waterkoeling Setup 9
S Advies nodig met samenstellen waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 9
D Waterkoeling Hulp bij samenstellen X79 S2011 3x AMD HD79xx € ???? Advies Waterkoeling Setup 12
reclamations Hulp gezocht voor samenstellen HTPC Hardware & Software 2
S Hulp gevraagd bij samenstellen waterkoeling 4 GPU's Advies Waterkoeling Setup 5
W Waterkoeling samenstellen, Beginner Advies Waterkoeling Setup 22
R Nieuwe pc samenstellen/suggesties? Hardware & Software 28
cool daddy Diverse vragen over PC samenstellen Hardware & Software 6
K Samenstellen Electronica 0
X Computer samenstellen Electronica 28
P Wat voor set samenstellen Advies Waterkoeling Setup 15
X pc samenstellen HighFlow Computer Cooling Shop 4
Dustyrick Hulp nodig: Nieuwe PC samenstellen, geschikt voor CSS (game) Hardware & Software 30
J wie kan voor mij een heel nieuw liquid cooling systeem samenstellen. Advies Waterkoeling Setup 96
D htpc samenstellen ? Hardware & Software 20
P Waterkoeling samenstellen, CPU set voor AMD AM3 Advies Waterkoeling Setup 21
E Hulp bij samenstellen PC Hardware & Software 8
M WC setupje samenstellen Advies Waterkoeling Setup 16
I PC Samenstellen..., max 600 euro Hardware & Software 14
Joren Pc samenstellen. Hardware & Software 15
M Samenstellen van waterkoelings set Waterkoeling 6
V Hulp bij het samenstellen van een waterkoelingsset (spoed aub) Advies Waterkoeling Setup 18
A Hulp met setje samenstellen Advies Waterkoeling Setup 20
stravinski [web] sites waar je zelf je laptop kan samenstellen Algemene Discussies 9
maomanna HTPC samenstellen Hardware & Software 10
E [Request] Comp samenstellen! Hardware & Software 16

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan