• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hulp bij samenstellen PC

emielzij

Junior Member
Hallo,

Mijn buurman heeft me gevraagt of ik voor hem een pc wou bouwen.
De pc zou voornamenlijk gebruikt worden voor autocad enz..
Graag zou ik wat hulp willen hebben bij het samenstellen.
Budget is tussen de 500-600 euro, maar wanneer er een veel beter iets is te vergrijgen voor 600-700 euro zou ik dat ook graag willen zien.
Alvast bedankt

Emiel(zij)

Budget - 500-600 euro ook zou ik graag een van 700 willen zien, even kijken of dat veel beter is.
Doel - autocad, en andere basic dingen
Hoe belangrijk is stilte? - Enigszins belangrijk
Assemblage- Dit wil ik zelf graag gaan doen (wel vaker gedaan )
Opties - /
Besturingssysteem - heb ik nog wel
Andere software - op het moment niet van belang
Randapparatuur - Hoeft niet vervangen te worden
 
Als hij vooral met autocad bezig wilt zijn, kun je beter een hele snelle dualcore nemen, dan een 'trage' quadcore. Autocad is nl. niet een programma wat lekker wil multitasken (net als de rest van de AutoDesk softwarepakketten). Als hij ook veel renderingen maakt is het een ander verhaal, dan heb je wel veel aan 4 cores.

Ik werk op m'n werk veel met Revit en Autocad maar merk dat op een Dualcore C2D E8400 en stuk beter te werken is dan op een Quadcore Xeon E5405.

En een videokaart met een lekkere bak geheugen is ook niet weg. Snelheid is van minder groot belang. Die 5770 is een goede keuze. Wellicht kan je ook nog kijken naar een QuadroFX kaart, maar die kosten een goeie sloot meer. Voordeel van deze kaarten is wel dat ze betere ondersteuning (aparte profielen) hebben voor CAD-software. Maar of je dat nodig hebt in een thuispc is maar de vraag...

Verder is VEEL ramgeheugen goed. Autocad schrijf tot elke handeling weg in het werkgeheugen van een pc, je kan dus altijd terug naar het begin van je tekening. Na een dag gebruikt Acad hier vaak 2GB geheugen en dat merk je aan de prestaties van de pc. Dus 4-8GB ram is aan te raden, en uiteraard een 64bits win7.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes met zoeken verder.
 
Ik zou 'm zo samenstellen:
Profiel van Xtrafris | Tweakers.net Tweaker Gallery

  • De 530 is een snelle dualcore, en voor de middelzware gebruikers een hele leuke CPU. Met te turbo mode loopt hij dik over de 3GHz, meer dan zat om leuk op te kunnen werken.
  • een 40GB SSD is HEMELS om je OS en meest gebruikte programma's op te hebben staan. Ook kan je hierop het CAD-project waar je nu mee aan t werk bent op zetten., Het verschil is MERKBAAR! Ik merk t verschil nu ook met sketchup en een 30GB vertex. Een goedkope 500 GB schijf dient als massa-opslag, maar een externe schijf kan dit ook.
  • een 5770 is een sterke videokaart met vodloende geheugen, zodat je goed in 3D kunt werken.

Als je echt wilt besparen kan je ook nog de SSD weglaten. Totale kosten komen dan op 530 euro voor een heel pittig machientje. ALs het enigzins mogelijk is, ga voor de SSD. Je merkt t, en hij is echt die 100 euro waard als je veel achter de PC zit.

Verder wil ik me bij Animal aansluiten wat betreft het renderen. Als jouw "klant" veel rendert, is het absoluut de moeite om de sprong te maken naar de quadcore i5-750.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Waterkoeling Hulp bij samenstellen X79 S2011 3x AMD HD79xx € ???? Advies Waterkoeling Setup 12
S Hulp gevraagd bij samenstellen waterkoeling 4 GPU's Advies Waterkoeling Setup 5
V Hulp bij het samenstellen van een waterkoelingsset (spoed aub) Advies Waterkoeling Setup 18
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
B Hulp bij PETG buigen, omgeving Roermond Waterkoeling 5
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
ForresT [Gezocht] Hulp bij instellen mailserver en caldav Synology nas Gevonden 1
MisterIce Hulp gezocht bij setup fans Overige Koeling 6
D hulp bij kleur van de fluid Waterkoeling 8
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
E Hulp gevraagd bij keuze koelvloeistof Waterkoeling 7
Z Hulp nodig bij R9 290X Waterkoeling!!! Advies Waterkoeling Setup 48
vincent hulp gezocht bij call of duty Gaming 5
iSP Hulp bij slopen volume OSD windows 8 / 8.1 Problemen & Oplossingen 7
gerjanlubbers Hulp gezocht bij samen stellen van HTPC/server Hardware & Software 8
M Groentje zoekt hulp bij zijn eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 7
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
E [dienst] (Hulp bij) Storage solutions Te Huur 0
S Hulp bij 3xHD7950 koeling Advies Waterkoeling Setup 1
S Hulp bij Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
gerjanlubbers Hulp gezocht bij een Dedicated server PC Electronica 1
gerjanlubbers hulp gezocht bij eyefinity setup Electronica 16
Cygnitr0n [EHBW] Eerste Hulp Bij Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 30
masterez Hulp nodig bij eerste WC in een CM Storm Trooper Advies Waterkoeling Setup 9
D Hulp bij waterkoeling setup. Advies Waterkoeling Setup 16
Sw333t Hulp nodig bij keuze hogere kwaliteit bokszak Gezondheid en Sport 6
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
F Hulp bij het samen stellen Hardware & Software 6
vgojef Nieuw met WC graag hulp bij mijn producten Advies Waterkoeling Setup 32
J Hulp bij nieuw project Advies Waterkoeling Setup 1
W hulp bij aanschaf watercooling xbox360 Advies Waterkoeling Setup 7
H Hulp bij aanschaf waterkoeling set i7 950 Advies Waterkoeling Setup 18
B Advies en Hulp gevraagd bij eerste waterkoel set Advies Waterkoeling Setup 5
P Hulp bij mijn wc set Advies Waterkoeling Setup 13
S [Aanschaf] Hulp bij aanschaf waterkoeling componenten Advies Waterkoeling Setup 35
M [WaterKoeling] Hulp bij tubes Advies Waterkoeling Setup 8
F ek supreme lt hulp bij mountings setje voor socket 1155/1156 Waterkoeling 6
W hulp gezocht bij het maken van een Highflow lan Lan Party 22
M hulp nodig bij waterkoeling set Waterkoeling 39
F hulp nodig bij onderdelen kiezen Advies Waterkoeling Setup 7
R Hulp bij waterkoeling Waterkoeling 24
F hulp nodig bij freebsd Algemene Discussies 1
N Hulp bij waterkoeling set cpu + gpu Advies Waterkoeling Setup 27
V hulp bij kiezen cpu cooler Hardware & Software 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan