• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

PC hangt vast, willekeurige momenten

Sanders

Kapitein
Eey beste Flowerds,

ik heb sinds een weekje ongeveer een probleem met mijn PC
Hij blijft vaker hangen als ik praktisch niks aan het doen ben,
dit houd dan msn, iTunes en IE in.

Het beeld ziet er dan zo uit:
2gtq9nb.jpg


Dit beeld staat volledig stil, en de muiscursor is niet meer te bewegen.
Er volgt ook geen blue screen oid,
enige manier om hier uit te komen is de rest knop.

Zelf verdenk ik of het tekort komen van de voeding, of een fout in het geheugen.
Ook al heb ik de RAM modules op slechts 1002 Mhz lopen, terwijl ze 1150 aan zouden moeten kunnen...

Een stresstest levert dit op:
qp579w.png


In principe niks mis mee dacht ik zo...
Toch geeft de pc er vaker de geest aan vanuit het niets :eusa_snooty:

Wie herkent dit probleem of weet wat ermee te doen?
 
als je je geheugen verdenkt, kan je je pc een keertje memtest vanuit de bios laten draaien ;)
verder beterekent 26 min prime ook niet 24/7 stabiel ;) (dit is eerder na een aantal uren)
 
Dat een half uurtje niet 24/7 stabiel is snap ik.
Maar het was even om aan te geven dat hij best kan stressen zonder dat er een probleem voordoet.
Het zou nog langer kunnen aangezien k gewoon op stop drukte.

Ik zal eens een memtest doen (Y)
 
Dat een half uurtje niet 24/7 stabiel is snap ik.
Maar het was even om aan te geven dat hij best kan stressen zonder dat er een probleem voordoet.
Het zou nog langer kunnen aangezien k gewoon op stop drukte.

Ik zal eens een memtest doen (Y)

ik krijg een gelijkaardig scherm als ik mijn GPU te hard clock en hij crashed tijdens 3dmark...
 
hmm dit heb ik eergister ook gehad. jij hebt ook ati kaart he ?
had jij de drivers al geupdate of niet ?

en gister blackscreen. ben nu beter de temps aant checke. Maar temps lijken in orde denk toch iets richting een driver crashh of iets dergelijks
 
Pfoe eey, was nog niet eens in me opgekomen dat dit een graka driver probleem kon zijn...
Ik draai toch al een tijdje Win7 met CCC 9.12 en drivers, maar dit probleem is pas sinds een week of 2.
Ik ga hoe dan ook eens proberen oudere of juist de nieuwe drivers te installeren :)
 
ik heb sinds installeren van nieuwe drivers geen issues meer gehad :D
Nou bleef hij vaker wel een dagje goed, dus k zal het pas zeker weten na een weekje ofzo, maar het lijkt gewerkt te hebben in ieder geval!

Memtest was trouwens 'clean', wat ik niet echt verwacht had maargoed

Edit:
en bij deze dus te vroeg gejuigd :sarc:
Dat krijg je natuurlijk als je vergeet af te kloppen denk ik...
 
Laatst bewerkt:
Check al je stekkertjes of ze goed in elkaar geklikt zitten. Kan me herinneren dat ik ooit een 3870x2 had en die verlengd had met een of ander kabeltje. die niet goed zat !! en had precies de zelfde beelden als jou

nog piicc van het stekkerje

17082008037di2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zal morgen eens alle kabels zowiezo nalopen (ga k nu echt niet meer doen :p )
en overbodige zaken zoals verlichting en DVD branders ontpluggen, om de load wat van de voeding te halen.
Als dat laatste het probleem is zal het toch echt even moeten wachten tot de nieuwe voeding er is

Edit:
Net de DVD branders volledig afgesloten, stroom en data kabel,
CCFL modules beide uitgezet
Alle kabels eens voorzichtig nagelopen, niks opzienbarends te zien daar zo 1,2,3
En toch is hij me ondertussen weer 2x uitgevallen :|
Ik ben nu van 10.1 naar 9.10 drivers aant gaan voor de graka,
kijken wat dat helpt

edit 2:
ook dat mocht allemaal niet baten...
Geval is weer keer of 4 voorgekomen sinds de laatste edit.
Heb van ellende de clear CMOS knop maar ingerost.
Kijken wat het beestje nu doet, nu hij zijn fierse manen is kwijt geraakt :p
Als het nu verholpen is maar langzaam weer beginnen met clocken en kijken waar het aan gelegen heeft.
Ik weet dat de proc het iig hebben kan, en geheugen theoretisch ook met slechts 1002mhz
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan