• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Obsidian

Thark

Junior Member
Dit is de build die ik afgelopen week heb gebouwd.

Hardware:
Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8
Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB
Hitachi Deskstar 7K3000 HDS723020BLA642, 2TB
Corsair AX850
Corsair Obsidian 800D
Intel Core i7 2600K Boxed
EVGA GeForce GTX 570 Superclocked

Dit alles word gekoelt door
een 360 XSPC rad
een 240 XSPC rad
2 Laing DDC-1 MCP350 12V
XSPC DDC 5.25 Dual Bay Reservoir TWO
EK-Supreme LTX - Plexi
EK 580GTX waterblock - Plexi
In een dubbele loop in rood/blauw

Het begon allemaal vorige week. Op woensdag kreeg ik de eerste 2 pakketjes binnen. De helft van de hardware en een pakketje met sleeves.
Donderdag kwam de rest van de hardware binnen.
Het pakketje van highflow kwam pas afgelopen maandag, omdat ik een onderdeel erbij had zitten dat niet op voorraad was.

Donderdag 28/7 en vrijdag heb ik een gat in de bodem van mn case gemaakt voor de 240 rad.
IMAG0127.jpg


Zaterdag 30/7 heb ik met een maat de 24 pins, 2x6pins, 8pins, sata kabels en de kabels van de standaard fans gesleeved. Best veel werk zoals ik hier al had gelezen maar wel te doen als je eenmaal bezig bent.

Maandag meteen begonnen met gaten boren in de bovenkant van mn kast voor 2 fillports en 2 latching switches. Ik had de switches willen gebruiken voor het aan en uitzetten van de pomp maar het blijkt dat ze maar 0.5amps aankunnen. Veel te weinig dus. Nu zitten ze met alleen de led aangesloten en kan ik daaraan zien of de pomp aan is en later wil ik er nog relais aan maken om ze toch ook als schakelaar te gebruiken.
IMAG0136-1.jpg


Hierna heb ik het res. ook erin gezet.

Vervolgens de radiatoren erin gemaakt. Daarbij heb ik de fans van de bottem radiator paralel geschakeld en hetzelfde gedaan met de top radiator.
IMAG0135-1.jpg

IMAG0141.jpg


Vervolgens de voeding erin gezet
IMAG0133.jpg


En het mobo en graphix card
IMAG0129.jpg

IMAG0130-1.jpg


Hier nog een mooi plaatje van gesleevde 24pins en 2x6pins
IMAG0128.jpg


Alle overige onderdelen erin gestopt en toen kwamen de slangen aan de beurt. Ik gebruik 3/8'' slangen op 1/2'' fittingen en dat was flink @#!$ om erom te krijgen. vooral op moeilijk gebreikbare plekken.

Als laatste mijn fancontroller aangelsloten en begonnen met vullen. Ik had alleen maar een klein lek bij een niet goed aangedraaide fitting en verder nergens last van =)
IMAG0139.jpg

IMAG0138.jpg


4/8 windows geinstalleerd
PC valt af en toe uit en dat bleek te komen door de 24pins kabel. In en uitgeplugt en nu geen problemen meer

5/8 smiddags pc weer aangezet en ik zie in mn pc een rode fontein. heel snel weer uit en droog gedept met pc papier xD
Er bleek een barst te zitten in een T splitter namelijk deze: Bitspower G1/4" Crystal T-Block
Gelukkig had ik nog een 2de liggen maar ik ga wel een andere bestellen en hem vervangen want ik wil dit niet nog een keer hebben. Slangen losgemaakt en weer aangesloten en gevult.

5/8 savonds blijken mijn top fans niet meer te draaien. Omgezet naar een andere channel op mn fancontroller en dan doen ze het wel. Waarschijnlijk channel 1 van mijn fancontroller kapot :mad:
@freddy het lijkt me dat dit onder garantie valt? Hoewel er 3 fans aanzaten is dit nog ruim binnen de specs van 1amp (12 watt) met 3 fans van 0.25 amps.

6/8 dit allemaal typen, op reacties wachten en van mn pctje genieten ^^

Edit:
Dit is de fancontroller: http://tweakers.net/pricewatch/225864/scythe-kaze-master-ace-525-inch-zwart.html#tab:info
Ik zie dat hij niet meer in de highflow winkel te vinden is dus daarom een tweakers linkje
 
Xel, in eerste instantie toch naar sales@ mailen. Als je namelijk niet de juiste opmaak in de mail naar rma@ hebt, dan wordt het niet in behandeling genomen. Tenminste, dit stond in de laatste email (d.d. 08-08-11) die ik kreeg over mn RMA.
 
Haha wat voor geks had je geschreven dan :p

info@highflow.nl is voor vragen (hier zou je eerst navraag kunnen doen), heb dit in het verleden ook 2x direct naar rma@highflow.nl gemaild.

sales@highflow.nl, is verkoop (bijvoorbeeld een productsuggestie van iets wat je graag wilt hebben wat nog niet in de shop staat of productinformatie)

klachten@highflow.nl als iets niet pluis is.

rma@highflow.nl lijkt me dat je naar rma e-mailt als je een rma-gerelateerd verzoek hebt.

freddy@highflow.nl tja krijg je toch echt weer dezelfde persoon aan de lijn haha.
 
vandaag op de post gedaan voor RMA

Nu zit ik dus zonder fancontroller voorlopig :/

idle cpu temps zonder fans met open kast: 46 43 44 46
Eigenlijk zou ik een warmte cam moeten hebben om te kijken of er een natuurlijke luchstroom ontstaat ^^
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
S Geschiedenis van een Case:Corsair Obsidian 800D van Legendary1985 Gallery & Build Logs 1
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
M [Waterkoeling] € 750, i7-2600, GTX780Ti, Corsair Obsidian 750D Advies Waterkoeling Setup 6
AQuAKiNG DemciFlex stoffilter voor obsidian 350D HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
AQuAKiNG stoffilters voor obsidian 350D Cases en Modding 1
Jort Corsair Obsidian Series 250D UltraChill Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
F [Radiator] Obsidian Series® 650D Mid-Tower Case Waterkoeling 4
cederieck Obsidian 900D Gallery & Build Logs 25
S Het Beest V2.0 Obsidian 900D + SLI 780 Gallery & Build Logs 9
S Corsair Obsidian 900D (Watergekoeld) Gallery & Build Logs 10
K Corsair Obsidian 650D (advies voor andere fans) Cases en Modding 2
S Even voorstellen myself & Corsair Obsidian 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
S Corsair Obsidian 800D Full Liquid cooled Gallery & Build Logs 3
T Corsair Obsidian 800D advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 8
R Corsair Obsidian 400R en 550D HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
martii Obsidian Blues Gallery & Build Logs 4
M BlackRed Obsidian D800 Gallery & Build Logs 0
Cygnitr0n Obsidian Carnage Gallery & Build Logs 110
vgojef Corsair Obsidian 800D Acid Green Gallery & Build Logs 23
X Corsair Obsidian 800D SATA Controller Cases en Modding 8
T Obsidian 800D modding Cases en Modding 7
Yinchie Corsair Obsidian Series 800D SATA 6Gb/s Upgrade Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
J Corsair Obsidian 650D HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
aadje93 Corsair Obsidian 800D radiator montage, welke schroeven? (XSPC) Cases en Modding 8
F Obsidian Dual Loop Gallery & Build Logs 74
D Corsair Obsidian 800D Bouwen Cases en Modding 6
MaartenvdE Corsair Obsidian 800D HighFlow Product Reviews 9
D Obsidian 800D By Dajackal Gallery & Build Logs 6
Ramon toen weer verder met Corsair Obsidian 800D Gallery & Build Logs 10
Ramon Nieuwe PC: Watergekoelde Corsair Obsidian 800D Gallery & Build Logs 28
L Solid Side Panel Corsair Obsidian 800D HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
N Corsair Obsidian 800D HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan