• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Obsidian Dual Loop

fcg123

Junior Member
Obsidian Dual Loop

Dit wordt mijn eerste echte casemod project. Mijn Obsidian pc zal ik uitbereiden met het een en ander aan hardware. Maar met name qua waterkoeling. De huidige loop zal gedeeltelijk worden vervangen maar vooral worden uitbereid. Daarnaast zet ik er nog een tweede loop in, voor de nieuwe grafische kaart, de GTX470 van EVGA. De enige reden waarom ik een kaart van EVGA ga kopen is om de goede garantie als je van plan bent de kaart te gaan waterkoelen.

De huidige configuratie bestaat uit de volgende onderdelen:
Intel i7-920 D0
Asus P6T Deluxe V2
OCZ 3x1GB Gold modules 1600 Mhz
Asus 9800GT grafische kaart
Intel X-25V 80GB SSD
Corsair HX850 voeding
Corsair Obsidian 800D Case
Scythe Kaze Master fancontroller

De huidige waterkoeling loop bestaat uit:
Swiftech MCR320 rad
Laing MCP350 pomp
Swiftech Apogee GTZ cpu block
DangerDen UV Blue tubing
Feser 3/8 ID 5/8 OD fittingen
YateLoon 120MM 1650 RPM fans

Afgelopen jaar heb ik bijna iedere maand wat nieuws aangeschaft voor de pc, maar ik wil hem komende week/weken helemaal afmaken. Dat zal bestaan uit de volgende onderdelen:
Corsair Dominator 3x2GB 1600 Mhz
EVGA GTX470

De cpu loop wil ik uitbereiden naar het chipset en de mosfets. De GTX wil ik ook gaan waterkoelen. Dit wordt een aparte loop voor een zo goed mogelijke temperatuur. Omdat ik alles intern wil houden wil ik de 240 radiator die deze loop moet gaan koelen onderin de kast plaatsen waar nu de HDD kooi zit. Ik maak alleen maar gebruik van de hotswap bay dus wat dat betreft zal het geen probleem zijn. Ik heb me laten inspireren door deze build en heb totaal geen ervaring met casemodding dus zal moeten hopen op een mooi eindresultaat :033:

Op deze manier hoop ik ook op wat acceptabelere temperaturen. Processor is nu 40 graden idle (zonder overclock) wat ik toch veelste hoog vindt voor een waterkoeling.

Het is voor mij nog even afwachten hoe zo'n budget ik zal hebben, maar ik heb het volgende in m'n hoofd:

CPU/MOBO loop:
  • Mobo: MIPS P6T Deluxe series Nickel pom Black.
  • Tubing: DangerDen UV Blue 3/8 ID - 5/8 OD
  • Fans: Gentle Typhoons 1850 rpm

GPU loop:
  • Res: Komt in zelfde reservoir als de cpu loop
  • GPU: EK FC470 GTX Acetal + Nickel
  • Tubing: DangerDen UV Black 3/8 ID - 5/8 OD
  • Fans: Gentle Typhoons 1850 rpm

Behalve de pomp van de gpu loop moet alles nog besteld worden net zoals de kleinigheidjes (koelpasta/stop fittingen/koelvloeistof/stoffilters etc).

Alle tips/hints/verbeterpunten/noem maar op zijn welkom, later deze dag zal ik nog een aantal foto's toevoegen hoe het er nu uit ziet. Ik verwacht deze week of volgende week salaris te krijgen en zodra ik dat heb zal ik de boel bestellen en updates toevoegen.

Grts
Jeroen
 
Hoe het er nu uitziet:

2j13e50.jpg


343lmb6.jpg


Feser schroeffittingen
33v2is5.jpg


oro7ds.jpg


NZXT 8Pin CPU sleeve (ben van plan om de kabels zelf te gaan sleeven maar dat komt later wel...
2nh0rkj.jpg


Swiftech Apogee GTZ CPU blokje
30nkmd0.jpg


nzkbde.jpg


2iw1x8m.jpg


Gemaakt met een Fujifilm FinePix F70, mooier kon ik ze helaas niet krijgen met dit ding, vooral het licht van de ledjes op het mobo pakt ie erg slecht op :(:cry:
 
De WC en de EVGA GTX470 zijn zojuist besteld. Alles was op voorraad volgens mij dus hoop het morgen binnen te hebben =D

Radiator is een TFC Xchanger 360 geworden ipv de XSPC RX360. Ga zometeen alvast de loop leeg laten lopen zodat ik morgen meteen aan de slag kan :p Uiteraard zullen er ook lots of pictures worden gepost ;)
 
Thnx voor de snelle afhandeling Fred! alles is nu binnen =) Ben nu de GTX470 aan het benchen en kijken of hij het goed doet, ga zometeen beginnen met de waterkoeling inbouwen :D
 
leuk om te horen dat mensen deze build volgen =) Die 470 is echt een geweldig beest zeg vergeleken bij m'n 9800gt :')

Fotos:
Geweldig, al die goodies :055::055:
t9bgwn.jpg


2lufktv.jpg


6z81uh.jpg


dr3wjo.jpg


250pj7b.jpg


2wpkphx.jpg


qramo7.jpg


302rhhs.jpg


2nitged.jpg


240zlmf.jpg


Met succes de hdd kooi eruit gesloopt :033:
33cayzd.jpg


30wt8r4.jpg


Zometeen een gat in de onderkant zagen met de decoupeerzaag. Dan de waterblokjes op het mobo zetten en op de gtx470...
 
Wat zijn die radiators ja vies. De feser Xchanger heb ik nu 4 keer doorgespoeld met net niet kokend gedest water met azijn maar het blijft nog steeds een beetje groen.

Iemand een oplossing of kan dit door de azijn zelf komen? Of is het normaal?
 
Feser radiatoren zijn doorgaans al redelijk schoon (die worden in fabriek ook al gespoeld).

Er zal echter altijd wel wat achter bleven, helemaal schoon krijg je het nooit.
Dat groene komt idd denk ik ook door azijn zelf :D
 
Interessant build voor een 800D, had hem nog niet gezien. vind het zelf jammer van de 2e radiator onderin. heb die oplossing al keertje eerder gezien maar kan niet zeggen dat ik er wild van werd. Maargoed ieder zijn eigen aanpak.

Succes ermee het zijn mooie spulletjes, dus ooooweeee als je er niets moois van maakt :p
 
Feser radiatoren zijn doorgaans al redelijk schoon (die worden in fabriek ook al gespoeld).

Er zal echter altijd wel wat achter bleven, helemaal schoon krijg je het nooit.
Dat groene komt idd denk ik ook door azijn zelf :D

Daar kwam ik even later ook achter idd =D Zonder azijn kwam er ineens helder water uit :p

@maarten
Tja dit was de enige laatste optie om nog een radiator kwijt te kunnen, wilde alles namelijk wel intern houden. Maar goed ook dat iedereen een eigen smaak heeft anders maakten we allemaal dezelfde mod :p


De moboblokjes en de Heatkiller zitten er inmiddels op en de (schitterende) tubing is ook aangesloten. Heb toch besloten om Tygon clear tubing te pakken ipv uv blauwe, en heb er geen spijt van. De mod is inmiddels ook af, radiator is al geplaatst. Foto's komen morgen, heb er nu helaas geen tijd voor met deze trage upload hier :076:
 
PS. Mijn mobo staat wel een beetje krom als ik hem zo op tafel heb liggen, bij de bovenste mosfet. Het probleem is alleen dat als ik hem wat losser draai dat het blokje erg begint te wiebelen. Is dit een probleem dat ie wat krom staat? kan hem nu namelijk nog niet aanzetten om te testen of hij het doet...
 
Ik wacht op de fotos van morgen, je hebt ook groot gelijk hoor, als je intern wilt houden moet ie onderin. dat was ook de reden waarom ik een triple en single heb gekozen, die kunnen ook intern en hoeft niet perse onderin.

Eens kijken hoe je tubing door de kast loopt :D

Groeten en veel plezier ermee
 
Update!! =D

Vrijdag TT nacht en zaterdag werken dus heb niet heel erg veel kunnen doen maar hier is toch even een update

25fpxlg.jpg


5lcn87.jpg


29lfc74.jpg


2zgbvva.jpg


2i6jjph.jpg


2eq8myd.jpg


303isrn.jpg


23u3b5x.jpg


2yn53ya.jpg



De cpu/mobo loop is nu helemaal gevuld en ontlucht. De GPU loop heb ik vanochtend aan elkaar geknoopt en is nu aan het ontluchten, helaas heb ik 1 lekke 45 adapter. Zal zsm nieuwe foto's posten :)
 
Oké hij is helemaal af nu. Ben ontzettend blij dat ik het spul toch maar heb gekocht, was toch een ontzettend grote investering (wc stuff al bijna 1200) maar heb er zeker geen spijt van :D:D

Heb flink wat foto's geschoten en hier zijn ze dan:::

28m20z7.jpg


a0l7j6.jpg


2d6nxpf.jpg


9att9i.jpg


22nryr.jpg


1ex7ia.jpg


8y6plz.jpg


2djs9b5.jpg


wmo57p.jpg


29ljpf7.jpg


10rn8jl.jpg


2vak3ud.jpg


17u89z.jpg


30xhdoy.jpg


2uzb6fr.jpg


157fccx.jpg


2n66y5s.jpg


Binnenkort wordt er even helemaal niks aan dit beesie veranderd, misschien nieuw geheugen (dominator 6gb 1600mhz) of een externe dvd/bluray brander (5.25" bays kan niks meer bij :sad:) en heel misschien dat ik alle kabels nog ga sleeven maar die NZXT sleeves zijn ook wel erg mooi en makkelijk :icon_mrgreen:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
S Geschiedenis van een Case:Corsair Obsidian 800D van Legendary1985 Gallery & Build Logs 1
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
M [Waterkoeling] € 750, i7-2600, GTX780Ti, Corsair Obsidian 750D Advies Waterkoeling Setup 6
AQuAKiNG DemciFlex stoffilter voor obsidian 350D HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
AQuAKiNG stoffilters voor obsidian 350D Cases en Modding 1
Jort Corsair Obsidian Series 250D UltraChill Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
F [Radiator] Obsidian Series® 650D Mid-Tower Case Waterkoeling 4
cederieck Obsidian 900D Gallery & Build Logs 25
S Het Beest V2.0 Obsidian 900D + SLI 780 Gallery & Build Logs 9
S Corsair Obsidian 900D (Watergekoeld) Gallery & Build Logs 10
K Corsair Obsidian 650D (advies voor andere fans) Cases en Modding 2
S Even voorstellen myself & Corsair Obsidian 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
S Corsair Obsidian 800D Full Liquid cooled Gallery & Build Logs 3
T Corsair Obsidian 800D advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 8
R Corsair Obsidian 400R en 550D HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
martii Obsidian Blues Gallery & Build Logs 4
M BlackRed Obsidian D800 Gallery & Build Logs 0
Cygnitr0n Obsidian Carnage Gallery & Build Logs 110
vgojef Corsair Obsidian 800D Acid Green Gallery & Build Logs 23
T Obsidian Gallery & Build Logs 17
X Corsair Obsidian 800D SATA Controller Cases en Modding 8
T Obsidian 800D modding Cases en Modding 7
Yinchie Corsair Obsidian Series 800D SATA 6Gb/s Upgrade Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
J Corsair Obsidian 650D HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
aadje93 Corsair Obsidian 800D radiator montage, welke schroeven? (XSPC) Cases en Modding 8
D Corsair Obsidian 800D Bouwen Cases en Modding 6
MaartenvdE Corsair Obsidian 800D HighFlow Product Reviews 9
D Obsidian 800D By Dajackal Gallery & Build Logs 6
Ramon toen weer verder met Corsair Obsidian 800D Gallery & Build Logs 10
Ramon Nieuwe PC: Watergekoelde Corsair Obsidian 800D Gallery & Build Logs 28
L Solid Side Panel Corsair Obsidian 800D HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
N Corsair Obsidian 800D HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
R Complete dual loop te koop [Hardline] Hoop onderdelen Te Koop 6
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Resonance Single & Dual HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers - Arterial Dual 560mm Water-Box HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lamptron HC060 PC Hardware Monitor/Display for AIDA64 Software - 6" IPS, Dual Bay / 2-bay mounting 5,25” HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
X MO-RA 360 + Dual Pump bracket Cases en Modding 4
Freddy Singularity Computers Ethereal Single, Dual en Core 2.0 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Hightower Alphacool dual pomptop Waterkoeling 2
P Aquaero Aquastream Ultimate vs D5/MCP Dual pump Waterkoeling 3
Fryslanboy [WC] Dual System, i5 KabyLake, Z270G en Z270I, 2x GTX10xx Advies Waterkoeling Setup 6
TinusB Single of dual loop Waterkoeling 3
S Alphacool GPX SLI Connector - Dual Asymetric HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
G waterkoeling voor dual xeon (socket 771) fileserver Advies Waterkoeling Setup 8
arwin74 Phanteks Dual SSD Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Sw333t Phanteks Enthoo Mini XL DS (Dual System) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Bas9466 Asus dual bay total controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 35

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan