• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Nvidia] Driver problemen

Inderdaad, ik had met deze setup voorheen geen problemen.
Wat ik me net wel bedacht, de hoofdreden waarom ik ben veranderd van AMD naar Nvidia waren driver problemen met AMD, daar had ik ook veel problemen met instabiliteit etc.

De enige componenten die ik in het oude systeem meegenomen heb naar mijn nieuwe systeem zijn:

- SSD
- Voeding
- HDD's

Op dit moment heb ik de HDD's niet aangesloten en nog krijg ik problemen, dus die zijn al uitgesloten.

SSD heeft geen badclusters of iets wat daarop moet lijken, opnieuw blijf ik terugkomen bij de voeding.
Kan een voeding nou echt voor zoveel problemen zorgen?
De voeding is vandaag uitmeten, en de waardes waren allemaal goed, maar dit was in IDLE modes, dus geen hardware eraan gekoppeld.
Dus 100% zeker over mijn voeding ben ik nog niet.

Ik heb nog geen andere videokaart in mijn systeem gehad, dit kan ik ook nog proberen.
Alle drivers voor mijn moederbord zijn geïnstalleerd
 
Een voeding kan zeker voor die problemen zorgen.
Het is, zoals je zelf begrijpt, uitsluiten van factoren. Een niet goed functionerende voeding kan voor een hoop problemen zorgen. En het kan wel degelijk uitmaken tussen idle en het stressen van de PSU. Bij het overclocken met een te geringen PSU kan je ook of jouw melding krijgen of een blue screen. Probeer eens een andere voeding en/of gooi je GPU eens bij iemand anders in de kast.
 
Ja ik hoop 't ook van harte..

@ wwwicked

PCIe kabels is direct tussen de voeding en videokaart.
Beide PCIe kabels zijn ook getest met de voedingmeter, was allemaal goed (in idle uiteraard)
 
Jouw voeding heeft toch meerdere aansluitingen voor PEG / PCIe (is toch modulair)?

Ook al eens een andere poort geprobeerd en wellicht heb je ergens nog molex naar PEG/PCIe adapters liggen?
 
Ik heb overigens een Silent Pro M 700W gehad en die bleef niet stabiel op de 12v (load). Idle was er niets te merken, maar zodra hij een beetje gepushed werd kreeg ik ook bsods. Alleen was dit nog met XP, dus de bekende blauwe schermen.

Ik zou jou gpu eens testen in die andere pc, maar met gebruik van je eigen voeding.
 
Waar staan je geheugen settings op? auto/manual/XMP?

Die staat op auto, grappig dat je het zegt.
Op internet kwam ik iemand tegen met een vergelijkbaar probleem, hij had in zijn bios de setting op XMP gezet wat bij hem hielp.
Dat had ik ook geprobeerd, maar kreeg alsnog vastlopers of driver die eruit klapte :(

Ik heb overigens een Silent Pro M 700W gehad en die bleef niet stabiel op de 12v (load). Idle was er niets te merken, maar zodra hij een beetje gepushed werd kreeg ik ook bsods. Alleen was dit nog met XP, dus de bekende blauwe schermen.

Ik zou jou gpu eens testen in die andere pc, maar met gebruik van je eigen voeding.

Hoe kun je dit testen? (van de stabiliteit)
 
Die staan op auto, grappig dat je het zegt.
Op internet kwam ik iemand tegen met een vergelijkbaar probleem, hij had in zijn bios de setting op XMP gezet wat bij hem hielp.
Dat had ik ook geprobeerd, maar kreeg alsnog vastlopers of driver die eruit klapte :(

hmm okw... jammer

Ik zou jou gpu eens testen in die andere pc, maar met gebruik van je eigen voeding.
Dat is ook nog een optie. Dan sluit je het evt falen van je voeding en gpu uit.
 
Hoe kun je dit testen?
Multimeter aansluiten op je voeding (plus en min van de PCIe/PEG kabel), terwijl de pc met gpu in gebruik is. Hij moet onder full load tussen 11,4v en 12,6v kunnen leveren op de 12v. Zakt hij er te ver onder of gaat hij te ver naar boven.. dan is het je psu.

Met een vergelijkbaar systeem, of maakt dit niet uit?
Vergelijkbaar is niet een vereiste, aangezien load op je gpu bij stressen het belangrijkste is.
 
Meter aansluiten op je voeding, terwijl de pc met gpu in gebruik is. Hij moet onder full load tussen 11,4v en 12,6v kunnen leveren op de 12v. Zakt hij er te ver onder of gaat hij te ver naar boven.. dan is het je psu.


Vergelijkbaar is niet een vereiste, aangezien load op je gpu bij stressen het belangrijkste is.

Dan moet ik vragen of ik de meter mee mag nemen naar huis.
Ik heb in ieder geval wel mijn GPU getest in een ander systeem wat stabiel draaide, dit was exclusief mijn eigen voeding.
 
Load: Furmark.

Of in ieder geval het scenario nabootsen waarbij je die error kreeg. Kan dus ook ingame zijn, of een potje patiencen. Taak voor jou is in deze om vast te stellen bij welke taken de driver onderuit gaat en die error geeft.

Dat is dan ook je test scenario ;).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
U NVIDIA driver 295.73 WHQL NVIDIA 0
U NVIDIA driver 285.62 WHQL NVIDIA 0
X NVIDIA Driver 285.38 Beta - Battlefield 3 NVIDIA 5
X NVIDIA Driver 285.27 NVIDIA 4
X NVIDIA Driver 280.36 NVIDIA 12
Fuwa Fuwa Welke nvidia driver? Hardware & Software 7
vincent nvidia display driver Hardware & Software 8
Freddy Nvidia RTX 4090 Waterblocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Bl4ckj4ck666 nvidia rtx 3090fe oc voor nicehash mining Overclocking 6
Bl4ckj4ck666 Bitspower waterblock nvidia rtx3090fe Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 Nvidia rtx 3090fe NVIDIA 6
Jason Barrow Nvidia RTX 3080/3090 LRC 2.0 RGB Graphics Card Waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nvidia rtx 3090fe Hardware & Software 0
HighFlow Nvidia RTX 30-serie (3070, 3080, 3090): specificaties en adviesprijzen NVIDIA 13
Hightower Bitspower nvidia titan x pascal rgb ledstrip Waterkoeling 15
R [Waterkoeling], €300 euro, i5-8600K, nVidia GTX-1080ti Waterforce Advies Waterkoeling Setup 4
Freddy NVIDIA RTX 2080 Waterblocks / Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Freddy Nvidia introduceert GeForce RTX-videokaarten: RTX 2080 Ti, RTX 2080 Ti en RTX 2070 NVIDIA 32
iSP Oud low-end test pci-e kaartje AMD/Nvidia Gevonden 1
N Advies waterkoeling 3 á 400 euro i7-970 en asus nvidia gtx 970 Advies Waterkoeling Setup 10
kier NVIDIA MbK Gallery & Build Logs 0
l3p [VERKOCHT-GPUS] 2x GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB + Nvidia 2 Slot 40mm SLI HB Verkocht 5
Freddy NVIDIA GTX1080 waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
AQuAKiNG problemen met Nvidia Surround NVIDIA 1
vincent [GEVONDEN] nvidia 690GTX waterblocken Gevonden 8
stigma [CANCELLED] Nvidia GTX680 SLI (cherry picked) (water gekoeld) asic89,8 Verkocht 9
Sw333t [CLOSED] Nvidia PCI-e videokaart, maximaal 190mm lang Gevonden 1
T NVidia / CUDA kaarten voor een reken-PC NVIDIA 2
A MSI nvidia gtx 660 Waterkoeling 4
iSP [GEVONDEN] Nvidia midrange kaart Gevonden 1
Stephan---pro Nieuwe Nvidia GeForce TITAN videokaart !! Algemene Discussies 59
G Fan vervangen op NVIDIA® GeForce GT 640 1 GB DDR5 grafische kaart Overige Koeling 4
JeanPaul [VERKOCHT] Nvidia GTX 590 Verkocht 2
Das Experiment [GEVONDEN] Nvidia 9800GTX of hoger Gevonden 1
Cygnitr0n Welke GPU, Nvidia of AMD? NVIDIA 29
k.3nny [IN-ACTIVE] Nvidia single GPU (wc prefered) Gevonden 7
Robin 7850 tegen hanger van nvidia Hardware & Software 3
Sw333t Op zoek naar een gpu, bij voorkeur Nvidia Hardware & Software 9
Vissa Nvidia GTX600 NVIDIA 18
M Nvidia GTX 560 koeling Overige Koeling 5
M [CLOSED] NVidia TNT2 Gesloten 9
R [GEVONDEN] nVidia GTX580, GTX 570, 2x GTX560TI Gevonden 4
bundymania [Bundymania Review / Test] Der große Nvidia GTX580 Fullcover Wasserkühler Check ! HighFlow Product Reviews 0
Legendary1985 [GEVONDEN] Nvidia 2xx/4xx/5xx inclusief water block Gevonden 1
A [CANCELLED] Nvidia GTX 580 of 590 Gevonden 1
M Goedkoop uw Nvidia GTX videokaart stiller maken Overige Koeling 21
dark viper zwolle [IN-ACTIVE] nvidia gtx 480 en 295 Gevonden 0
mailbomber Vraag over nvidia kaarten Hardware & Software 6
JeanPaul [VERKOCHT] GPU'S Nvidia GTX480 Verkocht 21
Harjo [GEANNULEERD] Nvidia 7600 + aquacomputer wc blok Verkocht 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan