Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Welke voeding heb je dan?
Ik heb dit namelijk ook ooit eens gehad in het begin van mn bench build. Dat was bij mij toen te wijten aan het besturingssysteem welke kennelijk nog een hoop oude driver registers (AMD en nVidia) had waardoor er een bug in de installatie was geslopen welke hij echter niet aangaf.
Na een volledige wis van de SSD en een schone Win 7 installatie ALLEEN dat probleem nog gehad toen ik ging bench marken en de hele mikmak over ben gaan clocken en 3DMark11 draaide.
Super voeding en prima zat.
Welke kaart heb je? Wellicht dat je bios om wat voor reden dan ook corrupt is. "Even" je bios re-flashen met nVflash. En anders toch eens proberen je gehele disk te wissen met KillDisk en een compleet schone install te doen.
Super voeding en prima zat.
Welke kaart heb je? Wellicht dat je bios om wat voor reden dan ook corrupt is. "Even" je bios re-flashen met nVflash. En anders toch eens proberen je gehele disk te wissen met KillDisk en een compleet schone install te doen.
Dat zou ik kunnen doen, maar hoe verklaar je dan dat de kaart wel werkte bij iemand anders? Die heeft zonder issues kunnen gamen.
Ook gebruikte hij dezelfde driverversie dan ik.
Ook heb ik geen idee hoe je zoiets flashed, is het voor leken te doen?
Dan zal de kans erg klein zijn dat het daar aan ligt. Eerder aan een invalide register bestand welke je huidige installatie in de weg zit.
Ik zou nVflash als laatste optie zien aangezien het er dan op lijkt dat die oke is. (is overigens wel te doen maar niet zonder risico)
Als je voeding oke is, knal dan KillDisk er even over heen en installeer de bende opnieuw. Kies dan niet voor auto updates, maar ga na je LAN driver install, direct naar de nVidia beta drivers. Via die weg is het mij keer op keer gelukt.
Heb ik inderdaad getest, en geen fouten geconstateert..
Even opsomming van vandaag;
Vandaag opnieuw weer van alles lopen testen:
- Voeding gemeten in idle modes, hier waren geen rare waardes uitgekomen. Voeding is perfect
- Door middel van KillDisk mijn SSD gewiped, vervolgens een Fresh installatie uitgevoert van Windows 7.
Ik heb de latest nvidia driver geinstalleerd en de latest beta driver, met beide versies kreeg ik vrijwel direct een vastloper.
Vervolgens de graka in een andere PCI-E slot gedaan, en ook dit mocht niet baten..
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb in mijn ogen alles geprobeerd en weet het gewoon niet meer..
Hoe lang heb je de probelemen al? Ineens of sinds het ebruik van enige nieuwe hardware?
Welk moederbord heb je en met welke bios en hoe staan de PCIe instellingen?
Hoe lang heb je de probelemen al? Ineens of sinds het ebruik van enige nieuwe hardware?
Welk moederbord heb je en met welke bios en hoe staan de PCIe instellingen?
Oke dan is dat uitgesloten.
Dus je PC draaide al een tijd gewoon goed? En nooit problemen gehad en nu ineens wel?
Normaal kunnen het een hoop dingen zijn. Defect mobo, defecte PCIe controller op de CPU, (het meest voorkomende) een defecte voeding of een defecte GPU. Echter gebeurd dat niet zo snel (als je de hardware niet tot de limiet pusht)
Heb je al eens een andere GPU in je kast gemonteerd met verder al je hardware het zelfde?
Oh en prbeer eens, ja het klinkt gek, de audio driver van nVidia te de-installeren.
Edit: En nu ik er overd denk..je had windows 7 geinstalleerd. Had je de intel chipset drivers geinstalleerd? Misschien dat je PCIe controller daardoor niet juist fungeert.