• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

7850 tegen hanger van nvidia

Robin

Member
Ik wil voor een oudere computer een andere grafische kaart kopen.. althans dat ligt in het verschiet..
Nou hoeft het geheel niet super snel te zijn.. Omdat het een wat oudere pc op s775 betreft met een p45 chipset..

Ik vond daarom de nieuwe AMD 7850 wel een intresse kaart..

-Hij is genoeg snel
-Korte versies van de kaart leverbaar.
-Zuinige videokaart

Die kaart scoort zo ongeveer tussen de amd 6870 en de 6950..

Nou zag ik dat nvidia ook een intresse kaart heeft op de basis van de 680GTX.. Alleen die kaart is te snel voor mijn computer en ook veelste duur. En word zoiezo een bottleneck voor de processor..

Ik wilde er maar ongeveer 150 euro ervoor uit geven met een marge van 35+ er boven..

Nou vroeg ik me af welke nvidia kaart is even snel als de amd 7850?? Is deze al in de maak en is hier al wat over te vinden.. Ik heb uiteraard ook al zelf gezocht maar kom niet echt veel verder..

Heb wel dit gevonden:

http://www.engadget.com/2012/02/06/nvidia-kepler-roadmap-leak/
 
Laatst bewerkt:
hou wel in de gaten dat je een PCI-Express 3.0 kaart op een PCI-Express 1.0 slot steekt.
Zou de performens wel eens kunnen be invloeden.

Mijn moederbord heeft pci-express 2.0 Het gaat hier om een P45 chipset en dat was de eerste serie moederborden die pci-express 2.0 gebruiken.

koop een 2e handse 5850/70 alles daarboven is echt overdone voor dat systeem.

Ik wil juist een nieuwe midrange.. Had eerder gedacht aan een 6850 maar wilde eigenlijk tussen de 6850 en 6870 in gaan zitten.. Voordeel van de nieuwe kaarten is de kleinere productie procede, zodat ik een erg zuinig kaart eraan over houd met zoveel mogelijk prestaties.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan