• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuwe videokaart kopen voor TP9

Goed, zoals al bekend is is eind april The party 9.

Ik heb nu een 8600GT wat toch echt te traag word als ik fatsoenlijk wil spelen.

Nu zit ik te twijfelen. Word mijn neiuwe videokaart een kerstcadeuatje of paascadeautje?

Worden er nog nieuwe kaarten en technieken verwacht voor april waar ik echt op moet wachten?
 
Belangrijkste vraag:
wat is het budget?

Rond de 150-200. Ik zat zelf richting 6850/GTX 460 te denken.

Maar als er bijvoorbeeld nog een DirectX 12 uitkomt ofzo dan wacht ik nog ff. Kaart wil ik de komende jaren niet vervangen. Die 8600GT is ook al 5 jaar oud dus.

je kan wel een nieuwe kaart willen (wat zoizo wel handig is) maar geef eerst effe een lijst met al je andere hardware..
denk aan mobo cpu geheugen voeding enz

Q6600
P5Q-VM
4x1GB DDR2 XMS2
8600GT
640GB HDD
OCZ ModXStream 500w
 
Wat is een bottleneck precies?
Tuurlijk haal je met een i7 930 meer FPS, of je nou een HD 5450 of een GTX 480 hebt.
Dat laat niet weg dat je met een GTX 470 toch meer frames haalt dan met een HD 5770, ook al houd de Q6600 hem een beetje tegen.
 
bottleneck is problemen veroorzaken.. Dus dat je videokaart problemen veroorzaakt voor je processor.. (dus dat je bijvoorbeeld een nieuwste van de nieuwste videokaart koopt alleen vele malen trager loopt puur door je configuratie..)

Kortom je videokaart werkt niet ''tot het uiterste'' van wat ie kan..
 
Nee, Een bottleneck is dat als je hardware tegen gehouden wordt door een stukje hardware wat het niet kan verwerken.

Dus minder performance als behaald kan worden, heeft niks met problemen veroorzaken te maken, maar zie het als een file op de snelweg ;)
 
Mijn vraag was meer retorisch bedoelt :p
Je hebt namelijk ALTIJD een bottleneck.

Draai maar eens een aantal benchmarks met een i7 950 op 4 Ghz, en een HD 5770.
Draai daarna dezelfde benchmarks met een i7 980x op 4 Ghz en die zelfde 5770.
Frames en score gaan omhoog.
Was die 950 nou een bottleneck? ;)
 
ik zou me kunnen voor stellen dat je met een nieuwe video kaart je voeding het wat zwaarder gaat krijgen.

Tis een voeding van 500w. Als je naar benchmarks kijkt dan haalt zo'n systeem met een standaard geklokte i7 en een gtx 460 iets meer als 300w uit de muur. Dus die voeding maak ik me weinig zorgen over ;)

Ik zouw niet TE nieuw gaan want strax bottleneck je processor :)

Ik heb gedraait met precies hetzelfde systeem met een hd5770 erin en daar kan je echt nog alles mee spelen!

Liever een iets te zware kaart volgens mij (tenminste dat denk ik) want dan kan ik met een paar jaar een goedkoop i7 setje kopen en de videokaart nog een tijdje gebruiken.

Maar over die technieken. Komt er ngo iets spectaculairs wat ik echt niet mag missen? Waar ik mijn koop voor moet uitstellen? Of ben ik de komende 2 a 3 jaar nog goed als ik een GTX 460 of HD6850 koop?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
X Nieuwe videokaart kopen. Hardware & Software 11
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
Robin Nieuwe videokaart. Hardware & Software 20
Rico Nieuwe Videokaart. Hardware & Software 5
Issieee Een nieuwe videokaart. Advies??? Hardware & Software 16
D advies nieuwe mobo+videokaart. Hardware & Software 29
coolfris nieuwe videokaart keuze: afstand gaatjes Hardware & Software 4
J Kan multiplier niet aanpassen na nieuwe videokaart en overclock fail Overclocking 2
Stephan---pro Nieuwe Nvidia GeForce TITAN videokaart !! Algemene Discussies 59
K Opstart problemen met nieuwe videokaart (GTX670) Hardware & Software 1
M Nieuwe videokaart gewonnen, kan dit met mijn huidige setup? Waterkoeling 12
Rico Probleem met nieuwe Videokaart! Problemen & Oplossingen 3
D Nieuwe videokaart ? Hardware & Software 14
M Nieuwe snelle videokaart? Budget ā‚¬700. 14-12-10 Hardware & Software 6
M Nieuwe videokaart GTX460 + welke waterkoelblokjes Waterkoeling 5
D probleem met nieuwe videokaart Hardware & Software 19
S Videokaart kapot? Na installatie nieuwe koeler, geen beeld meer Problemen & Oplossingen 7
Wouter Advies nodig voor nieuwe moederbord en videokaart. Hardware & Software 9
D advies nieuwe videokaart Hardware & Software 16
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27
HighFlow Nieuwe EK-Vardar X3M 120ER Fans en Damper Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Lamptron ARGB, DRGB, RGB + PWM Splitters / Hubs en Displays HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan