• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuw systeem, n00b in wc :D

oke dan, nu zie ik hier erg mooie displays, van alpha cool bijvoorbeeld, op het cpu lapping topic, dat is wel erg makkelijk of kan een deel ervan ook wel door een fan controller weer gegeven worden, een hardwarematige fancontroller bedoel ik dan, die in 5.25 bay past bijvoorbeeld
 
nee oke dat begreep ik, maar NZXT SENTRY LX die wel toch? en is daar verder dan nog iets bij nodig? sorry voor de vele vragen hoor, maar hoor het liever eigenlijk dan dat ik iets uit een tutorial lees ofzo hehe
 
oke oke, klinkt wel zeer interesting! :D

En dan nog iets heb even lopen zoeken, aangezien jij in het lapping topic iets zei over de manier waarop je koelpasta smeert op een quadcore, maar het gaat er toch om dat je alleen op dat nickel plaatje waar de tekst ook op staat pasta smeert zodat het hele plaatje ermee bedekt is? Of is dat niet goed?
 
Oke nou ik denk dat ik wel wat samen heb gesteld zo, ik zou alleen nog even graag goedkeuring willen of ik ergens nog iets mis, ook kleine dingen zoals schroeven of weet ik het wat :)

3x Noctua 120MM NF-P12 1300RPM
1x TFC Xchanger 360 Triple
2x Swiftech MCB-120 Radbox
10x 10MM (3/8) Feser Schroeffitting - G1/4
1x Swiftech MCRES-Micro Rev2 Reservoir
1x Trechter
1x Feser One Cooling Fluid - UV BLACK
1x Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting
1x EK-D5 X-TOP G1/4 Rev.2
1x Swiftech Apogee GTZ
1x AC Ryan RadGrillz Bricky 3x120mm Black
3x Tygon R3603 - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - Clear
1x EK-FC3870 X2 CF - Acetal
1x EK-NB ASUS HP - Acetal


Evenals dat ik maar de max toeren fans heb genomen, weet niet of die veel meer lawaai maken dan die 800 en of dat 3 x die noctua 800rpm misschien al genoeg flow creeert.

Hoe dan ook ik hoop dat ik het een beetje goed heb gedaan, dan weet ik ook beetje hoeveel ik afgelopen dagen opgestoken heb :p
 
Zo klopt ie bijna :)
Je hebt nog twee 3/8" slangklemmen nodig voor de fittingen op het CPU blok.
En koelpasta als je dat nog niet hebt.

De 800RPM zal genoeg zijn, de TFC radiator zijn daarvoor geschikt.
Is nóg stiller dan de 1300RPM versie.
Als je niet veel gaat overclocken, kan je gewoon gaan voor de 800RPM.
Wil je wel gaan overclocken, dan is meer airflow altijd handig en is de 1300RPM beter.

Wat verder nog handig is (niet noodzakelijk):
Bridging Tool Bridging Tool voor lektesten
Slangknipper voor recht afknippen van slangen.
 
Oh oke die kan je er niet afdraaien dan, maar die van het reservoir kan je er wel afdraaien toch?

Je bedoelt de slangklemmen?
Als je deze neemt, kan je die eraf "buigen" en weer hergebruiken.
Neem je deze, kan je die er wel eraf en erop schroeven.

zijn er trouwens nog speciale schroeven nodig of kan je die gewoon bij de gamma halen? aangezien je vrij lange schroeven nodig hebt denk ik... Of maak je de fans aan de radiator vast en dan de radiator op zijn beurt weer apart aan je bovenkant?
En de radiator direct op de bovenkant is niet erg toch of moet daar ook een stuk tussen zitten?

Bij de radiator krijg je schroeven erbij om de fans aan de radiator vast te schroeven.
Bij de radbox krijg je schroeven om de radbox te bevestigen aan de radiator en case.

Er moet wel ruimte tussen radiator en case zitten, omdat er anders geen lucht bij kan.
Doe je er een radbox onder, dan is het dus goed.
 
Ow ok :)

Ja dat kan wel.
Swiftech heeft wel een schroefdraad wat iets van de G1/4" standaard afwijkt.
Daarom is het aan te raden om de meegeleverde fittingen daarbij te gebruiken.

Wil je ervoor toch in de plaats schroeffittingen gebruiken, moet je eerst deze erin draaien:
G1/4 Silver Shining ST Transfer Adapter
Als je hier van 2 stuks besteld, kan je deze in het Swiftech blok draaien.
En daarin kan je weer 2 schroeffittingen draaien (dus 2 schroeffittingen erbij bestelllen).
 
en welke zou jij aanraden dan of gebruik jij zo'n mcubed?

ik gebruik hier een Scythe 5.25 Bay Kama Meter werkt geweldig en ziet er cool uit

ook heb ik er een kama panel in zitten maar dat was meer voor de front audio e.d. (zitten ook 6 fan regelaars op) let wel op dat dit ding veel draden heeft om aan te sluiten

had eerst een NZXT Sentry 1 maar dat ding werkte voor geen meter viel soms uit en dan draaiden fans weer eens niet...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Mortum Mortum - Robin vd Molen - Mortum v2 (Nieuw systeem) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Johnny Advies nieuw systeem Hardware & Software 22
Mobomonster Mobo voor nieuw WC systeem - Ivy Bridge :-) help kiezen! Hardware & Software 21
P Watercooling van nieuw systeem Advies Waterkoeling Setup 3
Traxtorm Nieuw Systeem Hardware & Software 11
Fall3n ControleCheck Nieuw Wc + Systeem Advies Waterkoeling Setup 1
J wie kan voor mij een heel nieuw liquid cooling systeem samenstellen. Advies Waterkoeling Setup 96
M Nieuw systeem? ( laptop ) Hardware & Software 2
Fedmas [700-900]Nieuw systeem voor vriend Hardware & Software 4
M Nieuw Systeem met veel if's Advies Waterkoeling Setup 2
T Nieuw WC systeem, net alles binnen en nou? :D Waterkoeling 11
ReQuiem Nieuw systeem, eerste w/c Gallery & Build Logs 35
jerome2710 2011 setup nieuw leven inblazen Advies Waterkoeling Setup 4
Jason Nieuw! XSPC PURE Premix Distilled Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Nieuw: EK-Quantum Kinetic FLT 80 D5 PWM D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
B Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
H Hendrik nieuw lid Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
V Nieuw en ik heb jullie ervaring nodig :D Advies Waterkoeling Setup 1
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Freddy EK-Quantum Torque Satin Titanium, nieuw 'kleurtje' fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
Bokeh nieuw WC set Waterkoeling 20
D Nieuw custom loop Waterkoeling 2
D [TKA] Gigabyte GTX 980 G1 + NIEUW EKWB FC Waterblock & Backplate Verkocht 3
Sp33dFr34k [TKA] EK-FC1080 nieuw Verkocht 0
S nieuw mobo zelfde cooler, advies nodig Waterkoeling 3
Freddy [2018] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 7
ForresT Nieuw WiFi voor thuis Hardware & Software 10
Freddy [2017] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 10
ChrisdeW Afhandeling - Roest vorming op de bouten van een nieuw EKWB blok. Waterkoeling 7
Freddy [2016] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen!!! HighFlow Computer Cooling Shop 8
J Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
A Nieuw met waterkoeling ...advies...compleet set... Advies Waterkoeling Setup 3
K Nieuw met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 12
Freddy Douane molt Gigabyte moederbord (Nieuw Zeeland) Algemene Discussies 6
Ahtlon Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 4
Ahtlon [REFUSED] Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 0
J Nieuw leven inblazen van een oudere watergekoelde computer. Waterkoeling 5
G Nieuw reservoir /pomp Advies Waterkoeling Setup 3
paco nieuw op dit forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
O Hulp nodig, helemaal nieuw met watercooling Advies Waterkoeling Setup 4
melchiortheijs Nieuw idee voor de shop, pci-e extender? HighFlow Webshop 2
B [gezocht] corsair SP120 quiet *ruilen tegen corsair 120AF Nieuw in doos* Gevonden 0
B [REFUSED] Alphacool G1/4 3/8 ID - 1/2 OD fittingen nieuw in verpakking Verkocht 0
Singular1ty [IN-ACTIVE] Corsair Neutron 256GB (nieuw in doos) Verkocht 4
l3p [CANCELLED] CM Storm Scout 2 Full Midnight Black (Nieuw!) Verkocht 2
Singular1ty [VERKOCHT] Samsung 840 Pro Series 256GB (nieuw en geseald) Verkocht 18
P Nieuw moederbord Z77 Chipset. Hardware & Software 13

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan