Fryslanboy
Jacco
Hallo mensen!
Ik zit met het volgende dillema, zal het hele verhaal wel uitleggen
Het begon allemaal in December.. Heb de huidige PC gekocht die ik nu bezig, alles prima, en leuk en aardig! Heb toen de PC met een EVGA GTS 450 gekocht, want budget liet toen geen dikkere videokaart toe
In april wél, en op 26 april 2011 kreeg ik de MSi GTX 580 Lightning binnen! Harstikke geweldig natuurlijk, prachtige kaart, doet het ook prima.. Maar in mei-begin juni begon het te kriebelen met een custom WC set.. Heb er nu een V6GT van CoolerMaster opzitten.. Koelt wel, maar niet echt super, dus heb ook al nagedacht over een Corsair uit de Hydro series, maar dat heeft niet veel nut, want sommige AirCoolers koelen beter
Wat blijkt: Het PCB van mijn kaart is anders dan de reference, met andere woorden: er past geen FC blok op!:eusa_silenced: Had ik kunnen weten, maar zoals ik al zei, ik begon pas later over een echte custom WC set te denken.. Dus daar denk je dan natuurlijk ook niet bij na..
Ik zit nu met 2 (eigenlijk 3) keuzes:
Vind het belachelijk van MSi, dat ze niet een waterblock voor de Lightning gemaakt hebben.. Extreme kaart, enja, WC is niet superextreem, maar wel extremer dan lucht! Dan lijkt het me een kleine moeite..
Zelfde verhaal met die Hydrogen serie van ze, of de HydroCoppers van EVGA.. Maak er een soort accessoire van lijkt mij.. Heb het ook aangestipt gistermiddag @ HWI MSi Experience, maar de jongens van MSi zagen er niet veel in, maar ze snapten me wel
Nou zat ik vanavond te denken... En kwam met het volgende idee:
En laat ik ter visualisatie net een paar prachtige tekeningen gemaakt te hebben in Paint!
Leek me wel een mooi idee!
Maar, later op deze avond, schoot me nóg een idee binnen!
Wat vinden jullie?
En stel dat ik voor het eerste idee zou gaan, is er iemand handig met metalen brackets maken?:053:
Hoop wat feedback en tips te mogen ontvangen mensen!
Nog een fijne avond,
Jacco
Ik zit met het volgende dillema, zal het hele verhaal wel uitleggen
Het begon allemaal in December.. Heb de huidige PC gekocht die ik nu bezig, alles prima, en leuk en aardig! Heb toen de PC met een EVGA GTS 450 gekocht, want budget liet toen geen dikkere videokaart toe
In april wél, en op 26 april 2011 kreeg ik de MSi GTX 580 Lightning binnen! Harstikke geweldig natuurlijk, prachtige kaart, doet het ook prima.. Maar in mei-begin juni begon het te kriebelen met een custom WC set.. Heb er nu een V6GT van CoolerMaster opzitten.. Koelt wel, maar niet echt super, dus heb ook al nagedacht over een Corsair uit de Hydro series, maar dat heeft niet veel nut, want sommige AirCoolers koelen beter
Wat blijkt: Het PCB van mijn kaart is anders dan de reference, met andere woorden: er past geen FC blok op!:eusa_silenced: Had ik kunnen weten, maar zoals ik al zei, ik begon pas later over een echte custom WC set te denken.. Dus daar denk je dan natuurlijk ook niet bij na..
Ik zit nu met 2 (eigenlijk 3) keuzes:
- De kaart verkopen/ruilen, voor een reference GTX580 voor de ondersteuning van een FC waterblok
- Of een universeel block van EK op, wat er niet uitziet...
Vind het belachelijk van MSi, dat ze niet een waterblock voor de Lightning gemaakt hebben.. Extreme kaart, enja, WC is niet superextreem, maar wel extremer dan lucht! Dan lijkt het me een kleine moeite..
Zelfde verhaal met die Hydrogen serie van ze, of de HydroCoppers van EVGA.. Maak er een soort accessoire van lijkt mij.. Heb het ook aangestipt gistermiddag @ HWI MSi Experience, maar de jongens van MSi zagen er niet veel in, maar ze snapten me wel
Nou zat ik vanavond te denken... En kwam met het volgende idee:
- Ik plaats een UNi block op de GPU.
- Hierdoor komt de rest van de kaart bloot te liggen.
- Dus moeten er losse heatsinks op het geheugen, en andere componenten.
- Hier dacht ik, een bracket maken voor een 120mm of 92mm fan, die dan boven de rest van de kaart komt te hangen!
En laat ik ter visualisatie net een paar prachtige tekeningen gemaakt te hebben in Paint!

Leek me wel een mooi idee!
Maar, later op deze avond, schoot me nóg een idee binnen!

- Ik neem de hele koeling van de Twin Frozr III op de schop
- Schroef het hele koellichaam, inclusief heatpipes en dergelijke, van de kap af
- Op de plek, waar het GPU blok zit, komt dat UNi block ook ongeveer.
- De rechterfan op deze afbeelding, van het chassis af, hangt ervan af of het past met UNi block
- De linkerfan, kan dan mooi de mosfets, GDDR en dergelijke onder handen nemen!
- + dat de look van de Lightning behouden blijft!
Wat vinden jullie?
En stel dat ik voor het eerste idee zou gaan, is er iemand handig met metalen brackets maken?:053:
Hoop wat feedback en tips te mogen ontvangen mensen!
Nog een fijne avond,
Jacco
Laatst bewerkt: