• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

coolfris

Moderator
Forumleiding
banner-TS-3-.jpg






sponsor







Bij deze het begin van een frisse start met een fonkelnagelnieuwe Lili V1000!


Hier de log van de oude build, welke ik tot mijn spijt niet af heb gemaakt. :(




Na het zien van dit filmje en het bezoeken van deze bijeenkomst heb ik besloten om een poeplading aan nieuwe PC spullen te gaan kopen.





De Quest voor nieuw spul begon met het zoeken naar een nieuwe V1000. De versie van 2004 kon ik nergens meer vinden. De Plus versie uit 2005 was nog wel bij enkele shops op voorraad.

In Tsjechië waren er drie shops met de Plus versie op voorraad. Toch maar gekozen voor de shop met een Engelse vertaling van hun site:

Ltntrade.cz

Een link waar ik normaal gesproken niet eens op zou durven klikken. Maar de drang naar een nieuwe V1000 was groter dan mijn oostblok_url vooroordelen.
Achteraf gezien is het een prima shop gebleken waarmee ik snel en goed mailcontact heb gehad met hun manager international sales.

Voor €182.93 inclusief verzenden vind ik het geen slechte deal voor een old-skool hig-end PC behuizing.




3 april Besteld en vandaag kwam DPD het pakket bezorgen:






Genoeg materiaal voor een 1e:

banner-TS-eersteupdate.jpg
































Mooie wieltjes, maar waarschijnlijk gaan ze weer vervangen worden door deze.






Hier (klik) een pic van de achterkant van de 2004 versie. Dat scheelt me met deze versie een klusje dremelen.







Hier zie ik al een hoop overbodig aluminium. :)








Nog van voor de tijd dat er een HF forum bestond. :p

banner-TS-tekstloos.jpg


Voor even herenigd met zijn iets oudere en zwaar mishandelde broertje:

tears_of_joy_by_dragonith.jpg









De glans valt me nog mee bijna vier jaar na het schuren poetsen en polijsten.













Die kan straks gaan genieten van zijn oude dag in zijn originele doos ergens in een donkere en muf ruikende ruimte. :)




Hieronder een hoop spullen waaronder veel spul van o.a. de vorige aflevering:




Waaronder de gepolijste 120mm radjes welke zeker in deze build weer gebruikt gaan worden en een plaatje koper.

En uiteraard de 2e return van de bling bling drainline. :D


Toch leuk om weer even door die oude V1000 log heen te spitten. :) Kiek bijvoorbeeld hier Vincent eens als eerste het idee opperen om de toen net uitgekomen Bitspower C47 koppelingen te gebruiken icm met een koperen pijpje. :p



banner-TS-tekstloos.jpg



Een duidelijk plan heb ik nog niet.


Er komt in ieder geval een reservoir in. (Aqualis) Vrij uniek voor mij, want heb op een paar swiftech micro resjes na altijd gebruik gemaakt van T-lines.
Nog iets wat ik al heel lang niet meer gedaan heb: gekleurd water. In deze set komt Mayhems Pastel - Sunset Yellow -


Past goed bij het moederbord.

01%20Z77.jpg



en bij het in bestelling zijnde toetsenboord:

ducky.jpg


een Ducky DK9008 S2 Yellow LED welke waarschijnlijk pas in juni zal binnenkomen.









Met P12 zal de boel denk ik wel klaar zijn. :):079:




Gaat me waarschijnlijk weer een hoop:

kosten
en veel:
muscles.jpg

opleveren. :p




banner-TS-tekstloos.jpg








sponsor
 
Laatst bewerkt:
Goddddddsamme wat een build was dat zeg :O Dat amount of Bitspower... Dat amount of bling... OMFG OMFG OMFG. Over je oude buildlog gesproken dan... Die zie ik net voor het eerst.

Anyway na het zien van die oude log ben ik hier godsgruwelijk benieuwd naar. Laat maar komen :)
 
U maakte mijn dag reeds goed nog voor die goed en wel begon.

Serieus, heel erg benieuwd en we zullen de boel maar eens wat regelmatiger bezoeken.

De ouwe kast blinkt nog heel erg goed (alvast harder dan mijn mid-plate), jammer van het deukje in het frame.

Ow ja, volgmodus staat aan.;)
 
Youhoe wat hebben we hier lang op moeten wachten. ;)
Weer een coolfris buildlog.
De WC goeroe in actie super.
Dit word smikkelen smullen en kwijlen. :D
Succes Coolfris ben benieuwd.
 
Heel veel dank voor alle reacties!
2gwdgnm.jpg
icon10.png
1zygh2a.jpg





01.jpg


(Kleine update)






sponsor








Vanmiddag even bezig geweest om de kast deels te demonteren. Dit om de 5.25" plaatjes eruit te halen zodat er wat meer zicht is op de opties om de boel te plaatsen.





Btw, je gaat toch wel die powerknop overzetten hoop ik ;).
Deze komt er in ieder geval niet meer in. :)






De patient op tafel:




popnagels...



De nagels eruit gepopt.




Even puzzelen...



en hopla:




Missie geslaagd, de 5:25" bay plaatjes verwijderd.




In de doos gelabeld met: niet en zeer waarschijnlijk nooit meer gebruiken, maar toch bewaren. :sarc:










Dat ziet er een stuk ruimer uit. :)




Een paar oude glanzende bekenden opgetrommeld:





En wat zitten spelen met de ruimte:

















Eén of twee radjes aan de zijkant daarboven spreekt me op het moment wel aan. Moet het nog eens zien met het mobo en wat meer spul erbij voordat de zaag erin gaat.
Een zekerheid is de plek van die dikkere XSPC RX. Daar komt de blingbling drain op die weer richting een rad plat op de bodem.

Kan er nu dus al vier 120 rads in kwijt zonder in het dak te hoeven zagen, zoals bij de vorige V1000 het geval was. Met een beetje kunst en vliegwerk kunnen er acht 120mm rads intern in.
Maar dat is me weer een beetje te veel en niet nodig. Deze V1000 zal een stuk cleaner worden als de vorige.

Het middenplaatje wil ik gaan vervangen door eentje van koper. Wat dat betreft kan ik nog alle kanten op.
icon3.png














01a.jpg
:006:​














sponsor

]
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan