De Hardware:
- E8400 of een Q9550
- Rampage Formula X48
- 4GB Ballistix PC8500
- XFX HD4870 OC black PCB
- 3x WD 500GB
- Silverstone Strider 600W
De Koeling:
vier 120mm radiatoren intern:
- MagiCool SLIM
- MagiCool XTREME
- cooltek
- XSPC RX
- Laing D5 vario met een DetroitAC top staande gehouden door een (UN)Designs bracket rev. 1
- Laing DCC 3.2 (DCC 1Plus T 18W ---> made in EU.....FTW! ) met een EK rev. 2 plexi topje erop
- CPU: EK Supreme met Copper top
- GPU: Swiftech MCW60 HD4870
- MIPS nickelplated mobo setje:1 x MCH1034 Northbridge, 1 x MCH1003 Southbridge, 2 x MCH1150 Mosfet
- Und Der RAM Freezer 4 (MCH1245)
reservoirs: Geen... Om de schaarse ruimte te besparen komt in elke loop een T-Line voor het vullen en ontluchten. De uiteinden van deze T-lines zal aangesloten worden op fillports die in het dak van de kast geplaatst gaan worden.
Fittingen: Meeste fittingen zijn van Bitspower. :066:
Slang: Feser/DD en XSPC 3/8"ID 5/8"OD in diverse kleuren.
Fans:
- 3x Titan alu (2x op plafon en 1x op de magicool)
- 1x Yate Loon D12SL-12C (de 5mm dunnere versie)op de cooltek
- 2x Scythe Gentle Typhoon 120mm 1150RPM (op de XSPC RX)
- 1x Scythe Gentle Typhoon 120mm 1450RPM (op de magicool Xtreme)
controller:
- mCubed T-Balancer bigNG
- mCubed T-Balancer Sensorhub om de Koolance INS-FM17 flow meter uit te lezen met de mCubed software. De Supreme wil namelijk op den duur wel eens dichtslibben met stofjes uit het water. Is dan mooi te zien in een afname van de waterdoorstroomsnelheid. Of ik dan werkelijk ga schoonmaken is natuurlijk een 2e...
Hieronder hoe de kast voor de herbouw eruit zag:
Niet om aan te zien natuurlijk. :116:
Tijd dus om er iets fatsoenlijks van te gaan maken. :007:
Aanvankelijk was ik eigenlijk alleen een beetje uitgekeken op de zwarte slangen. Deze wilde ik gaan vervangen door een heleboel verschillende kleuren slangen. Liefst voor elke verbinding een ander kleurtje. Op één of andere manier zijn m'n plannen dusdanig gewijzigd dat de kast op het moment geheel gedemonteerd is, er al twee blowholes in het dak gezaagd zijn, het middenplaatje gepolijst is, er twee radiators bij gekomen zijn, ereen loop bijgekomen is en dat de voor een andere build bestemde Bp fittingen voorraad alweer bijna op is. Maar hieronder een aantal thumbnails met pics die een beetje laten zien hoe het zo ver heeft kunnen komen.
:icon_arrow:
:095:
:icon_eyes:
:113:
Plan om een heleboel verschillende kleuren slangen te gaan gebruiken is tijdens het bouwen veranderd. Het worden waarschijnlijk allemaal witte slangen met hier en daar ik weet nog niet waar enkele blauwe of rode slangen.
Toch nog redelijk ruim gebleven voor twee loops, vier rads en zes koelblokjes in de niet al te ruime binnenkant van de V1000.
Hieronder twee filmpjes van het aftappunt van de CPU loop:
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=1HLxSOpMk7w]YouTube - Bling bling Drain line I[/ame]
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=a2T72JFsQ4E]YouTube - Bling bling Drian line II[/ame]
Er komt ook nog een watertempsensorindraaiplugding van Bp daar bovenin de Q-fitiing. Daarmee is het een multifunctioneel gedeelte van de 1e loop geworden: aftappunt, flowmeter, tempsensor en blingpunt.
Die radiator waar i aan hangt ga ik nog met "iets ik weet nog niet wat" steviger bevestigen, zodat het drainpunt wat solider vast komt te zitten.
De tweede loop krijgt ook een aftappunt:
(tussen het bos thumbnails boven staan meer pics van dit aftappunt)
Daarover later meer wanneer ik 'm plaatsen ga.
Nu enkele meer recentere pics van het schuren en polijsten van het middenplaatje van de kast.
Hier en daar wat gaten gemaakt voor slang of draad doorgang.
Zo, HF ook helemaal up te date.
:icon_jook:
Laatst bewerkt: