• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Lian Li V1000A herbouw

coolfris

Moderator
Forumleiding
f9hag8.jpg








De Hardware:

  • E8400 of een Q9550
  • Rampage Formula X48
  • 4GB Ballistix PC8500
  • XFX HD4870 OC black PCB
  • 3x WD 500GB
  • Silverstone Strider 600W




De Koeling:​


vier 120mm radiatoren intern:
  • MagiCool SLIM
  • MagiCool XTREME
  • cooltek
  • XSPC RX
pompen:
  • Laing D5 vario met een DetroitAC top staande gehouden door een (UN)Designs bracket rev. 1
  • Laing DCC 3.2 (DCC 1Plus T 18W ---> made in EU.....FTW! :p) met een EK rev. 2 plexi topje erop
blokjes:
  • CPU: EK Supreme met Copper top
  • GPU: Swiftech MCW60 HD4870
  • MIPS nickelplated mobo setje:1 x MCH1034 Northbridge, 1 x MCH1003 Southbridge, 2 x MCH1150 Mosfet
  • Und Der RAM Freezer 4 (MCH1245)

reservoirs: Geen... Om de schaarse ruimte te besparen komt in elke loop een T-Line voor het vullen en ontluchten. De uiteinden van deze T-lines zal aangesloten worden op fillports die in het dak van de kast geplaatst gaan worden.

Fittingen: Meeste fittingen zijn van Bitspower. :066:

Slang: Feser/DD en XSPC 3/8"ID 5/8"OD in diverse kleuren.

Fans:
  • 3x Titan alu (2x op plafon en 1x op de magicool)
  • 1x Yate Loon D12SL-12C (de 5mm dunnere versie)op de cooltek
  • 2x Scythe Gentle Typhoon 120mm 1150RPM (op de XSPC RX)
  • 1x Scythe Gentle Typhoon 120mm 1450RPM (op de magicool Xtreme)


controller:
  • mCubed T-Balancer bigNG
  • mCubed T-Balancer Sensorhub om de Koolance INS-FM17 flow meter uit te lezen met de mCubed software. De Supreme wil namelijk op den duur wel eens dichtslibben met stofjes uit het water. Is dan mooi te zien in een afname van de waterdoorstroomsnelheid. Of ik dan werkelijk ga schoonmaken is natuurlijk een 2e...



Hieronder hoe de kast voor de herbouw eruit zag:


iw20wy.jpg


2usd6as.jpg


kbc9s6.jpg


2cwo2mh.jpg



qsnzop.jpg



Niet om aan te zien natuurlijk. :116:

pimpmypro_2392.png


Tijd dus om er iets fatsoenlijks van te gaan maken. :007:

Aanvankelijk was ik eigenlijk alleen een beetje uitgekeken op de zwarte slangen. Deze wilde ik gaan vervangen door een heleboel verschillende kleuren slangen. Liefst voor elke verbinding een ander kleurtje. Op één of andere manier zijn m'n plannen dusdanig gewijzigd dat de kast op het moment geheel gedemonteerd is, er al twee blowholes in het dak gezaagd zijn, het middenplaatje gepolijst is, er twee radiators bij gekomen zijn, ereen loop bijgekomen is en dat de voor een andere build bestemde Bp fittingen voorraad alweer bijna op is. Maar hieronder een aantal thumbnails met pics die een beetje laten zien hoe het zo ver heeft kunnen komen.


:icon_arrow:




:095:
:icon_eyes:​
:113:​


Plan om een heleboel verschillende kleuren slangen te gaan gebruiken is tijdens het bouwen veranderd. Het worden waarschijnlijk allemaal witte slangen met hier en daar ik weet nog niet waar enkele blauwe of rode slangen.



Toch nog redelijk ruim gebleven voor twee loops, vier rads en zes koelblokjes in de niet al te ruime binnenkant van de V1000.


Hieronder twee filmpjes van het aftappunt van de CPU loop:

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=1HLxSOpMk7w]YouTube - Bling bling Drain line I[/ame]

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=a2T72JFsQ4E]YouTube - Bling bling Drian line II[/ame]



Er komt ook nog een watertempsensorindraaiplugding van Bp daar bovenin de Q-fitiing. Daarmee is het een multifunctioneel gedeelte van de 1e loop geworden: aftappunt, flowmeter, tempsensor en blingpunt.
Die radiator waar i aan hangt ga ik nog met "iets ik weet nog niet wat" steviger bevestigen, zodat het drainpunt wat solider vast komt te zitten.

De tweede loop krijgt ook een aftappunt:

(tussen het bos thumbnails boven staan meer pics van dit aftappunt)

Daarover later meer wanneer ik 'm plaatsen ga.

Nu enkele meer recentere pics van het schuren en polijsten van het middenplaatje van de kast.
Hier en daar wat gaten gemaakt voor slang of draad doorgang.




















Zo, HF ook helemaal up te date. :)













:icon_jook:​
 
Laatst bewerkt:
ten eerste JEETJE WAT EEN HOOP PICS :p
en ziet er goed uit coolfris, jij hebt zo te zien al vaker gedremelt ;)
en hoe heb jij je mobo tray zo glanzend gekregen?? :O
werken die dikke matten een beetje goed??? (wil ik mischien zelf ook gaan gebruiken en dan kan je daar ook mooi je kabels onderdoor laten lopen :) )
 
Zo dan.
Dat zijn een paar foto's om te bekijken.
En je had een beetje schoon te maken dacht ik.
Wel een mooie drain.
Ik ga het vervolg ook zeker in de gaten houden.

Greetz Ries
 
thanks! :)

@dopestuff: Dat glanzende plaatje is het tussenschotje dat de kast van binnen in tweeën deelt. ('k Noem het onderste gedeelte meestal de kelder)
Maar voor dat glimmen heb ik eerst flink zitten schuren met een lap set (van 400 - 800 - 1000 - 1500 - 2000- 2500 ) en daarna met polijstspul door gegaan tot i ongeveer is zoals op die foto's.
En bedoel je deze mat? :

Die heb ik eruit gehaald. Op die foto rol ik 'm dus voorzichtig op om geen lijmtroep achter te laten.
Maat het zijn wel prima matten. Ze staan mooi en dempen goed. Ik had er alleen geen plek meer voor. Op die plek komen van die blinkende alu fans.

@Ries: Dat was idd een hoop stof onder tussen dat rad en de shroud. :) Zal straks niet zo snel meer gebeuren; alle ingaande fans worden nu voorzien van een stoffilter:
 
Holy crap, wat een berg foto's lol :)
Ziet er nice uit, en duur ook, dat hoopje fittingen alleen al ;)

Die foto met je bestofte radiator lol, filters is inderdaad een oplossing maar ik doe het anders, af en toe gewoon eens met de compressor op de rad.

Ben benieuwd naar het eindresultaat, keep it up.
 
@Slader: Die ringen zijn van fillports. Heb ze daar toen even neergelegd als voorbeeld voor mezelf en natuurlijk voor een mooier plaatje. ;)

Deze gaan op die plek als een soort van koppelstuk dienen tussen dat plaatje en wat daaronder is.
Die voorste is een gedeelte van de T-line van de 2e loop. Vlak daaronder zit een pomp en vlak achter die pomp een t stukje.

Deze loopt dan weer richting het dak van de kast naar een fillport daar.


Die tweede fillport op het dak is weer voor het vullen van de CPU loop. Deze is weer aangesloten op een T-line daar vlak onder.




Het achterste koppelstuk@fillport gaat verbonden worden met die
Dikke transformer :D
wat het aftappunt van de 2e loop gaat worden.

De fitting onder die 45 is de fillport@koppelstuk. De bovenste slang zal naar het rad gaan dat in de 5.25"bay hangt. Helemaal onder een snelkoppeling die als aftappunt zal dienen. Die andere slang gaat dan richting de T line die vlak achter de pomp van de 2e loop zit.
:032:​


@zwerver: Het polijsten is het laatste dat ik gedaan heb en dat is ondertussen alweer een week geleden. Het gaat allemaal niet zo snel meer de laatste paar weken. De eerste twee weken van deze build had ik thuis geen computer tot m'n beschikking. Sinds ik die weer heb, ben ik er weer moeilijk achter vandaan te slepen. Verwacht dus geen dagelijkse updates, maar meer uitgebreide foto sessies van elk schroefje dat ik erin draai. :D
Oh ja, zodra deze klaar ik ga ik met die MM verder. Daarvan hier op hf tegen die tijd natuurlijk ook een log van.
 
Laatst bewerkt:
Thanks!:)

Valt trouwens mee hoe restrictief die flowmeter is. Ik denk niet veel meer dan een behoorlijk freeflowing blokje zo als de Delta V2. Dan ga ik even helemaal uit van mijn eigen "er zachtjes door heen blaas methode". In ieder geval voelt i wat weerstand dan gelijk aan als de GMR AFS1-T. Voordeel van die Koolance is natuurlijk het veel kleinere formaat. (+dat er zo een dingetje bij zit die de pulsen naar L/u's omrekent).
 
Thanks! :)

Het was de bedoeling dat ik dit weekend de draad weer een beetje zou gaan oppikken. Maar sinds afgelopen woensdag heb ik nogal last van m'n rug. Voel me een beetje 100+ door die kwaal. Elke dag na het opstaan weer opnieuw leren staan en daarna leren lopen. Beetje de menselijke evolutie vanaf m'n bed tot aan het koffiezet apparaat in de keuken. :p
1189699362xH00t9.jpg

Momenteel zit ik nog in de 2e fase van dat plaatje. :icon_wink:

Denk dat er aankomende week tijdens "het uitzieken" :098: nog wel ruimte en zin gaat komen om weer verder te gaan. :D

Zag trouwens dat die Titan alu fans nu ook bij HighFlow te koop zijn. :icon_keel:
Kan ik er nog eens eentje laten vallen ofzo.
 
hier krijg ik toch een minderwaardigheids complex van als ik deze mooie
foto's zie :119::119:
waarom lukt mij dat niet, als ik in mijn case kijk word ik zeer verdrietig
ik heb al 4 cases verprutst en het is nog steeds niets :snik :snik
Mijn Zalmans liggen op de schroothoop en de 2de Lian Li 343b is een gatenkaas geworden :eusa_doh:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
Hightower Lian Li UNI SL120 en SL140 V2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Hightower Lian li front mesh 011 evo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Jason Lian Li UNI SL-INF 120 ARGB PWM 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Jason Lian Li Strimer Plus V2 RGB Motherboard & VGA Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
cablegunmaster Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Nieuwste Lian Li Fans op voorraad: UNI AL120 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Hightower Lian li sl uni fans synchroniseren probleem Overige Koeling 15
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
Jason Lian-Li UNI SL140 Addressable RGB 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nog voorradig: Lian Li UNI SL140 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
R1NS3 Lian Li Strimer Plus 3x8-pin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Hightower Lian Li UF-EX Device Cable Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
biopunk Lian Li UNI FAN SL140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Bitspower Touchaqua Sedna O11D Lite-F for LIAN LI O11 DYNAMIC Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Lian li uni fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bl4ckj4ck666 Lian Li Strimer Plus aansluiten op 4pins 12v mogelijk? Hardware & Software 2
HighFlow Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - PCMR Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K hard tubing Lian Li oc11 -xl Advies Waterkoeling Setup 5
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
P Distro plate lian li 011 Waterkoeling 2
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
Bokeh Demciflex filters voor Lian Li Dynamic XL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
Hightower Lian Li GPU bracket, GB-001 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
volcom Lian Li Lancool II behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Lian Li PC-O11D / PC-O11DXL Dynamic (XL) Distribution Plates / Front, Tray HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition uiteraard watergekoelt Gallery & Build Logs 26
S Barrow Waterway LRC 2.0 RGB Distribution Panel (Front) for Lian Li Dynamic PC-O11 C Waterkoeling 13
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Barrow reservoir (Lian Li O-11 Dynamic) advies Waterkoeling 5
Deathchant Lian Li PC-O11 Air HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
B LIAN-LI PC-O11 Dynamic (WIT) + bijbehorende riser cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan