• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.
En hier is de volgende update:


volgende-update.jpg







sponsor










onderwerp: middenplaatje
doel: deze keer wat meer doen dan de vorige keer






De G-klemmen en nog wat gereedschap waren vandaag binnengekomen. Dit icm met twee weken vrij en stil liggende nog up to date zijnde pc hardware vraagt/schreeuwt natuurlijk om wat meer actie.



Hieronder het beeldverslag van de actie van vandaag:




Eerste poging met de oude klemmen om die ronde plooien van de vorige keer na te bootsen.

01.jpg



Dat ging redelijk.


De tweede plooi moest handmatig. Om die reden de nieuwe klemmen in gebruik genomen voor wat meer kracht.
Denk dat het zetbankje met deze klemmen wel een upgrade heeft gehad. :p


02.jpg




Begint er al op te lijken.

03.jpg




En na een tijdje buigen. plooien en bijbuigen begon het plaatje de juiste hoek te krijgen.

04.jpg




Stukkie eraf:

05.jpg




Andere kant plooien. Strakker dan deze plooi gaat het denk ik niet worden @ 1.5mm dik koper.

06.jpg



Stukkie eraf aan de andere kant:

07.jpg




En voilà:

leunend op een schroefje. Maar er moeten nog diverse bevestigdingetjes gemaakt worden. Daarvoor komt ome dremel binnenkort uit de doos.


08.jpg




09.jpg





10.jpg






Close_Enough1_zps7bee2934.png







Lengte is mooi. Hier moeten nog een paar bevestigingsgaatjes gemaakt worden:

11.jpg



Ook hier nog wat bevestigings gaatjes + wat dremel en plooiwerk:

12.jpg





Dat was 'm weer voor vandaag. :)
 
00banner.jpg
























Kleine update :schaam









sponsor







Hardwarenieuws:

De GTX680 kaarten gaan vervangen worden door GTX780 kaarten :D
( via het StepUp programma van EVGA. )

De OCZ voeding is vervangen door een Seaonic Platinum 760W ... vier dagen later heb ik er toch maar besloten een zwaardere voeding te nemen. Dat geeft straks wat meer ruimte om al het spul op de staart te gaan trappen als de behoefte daar is. :p
De 760W wordt weer vervangen door een 1000W van het zelfde type.



Nog een paar hardwarematige nieuwtjes van kleinere aard:


Zeer schattige 2.5mm boutjes bij Conrad gevonden:


01.jpg


11.jpg


Het lijkt net een popnagel. :)



En een shop gevonden waar ze gepolijste dopmoertjes verkopen. Helaas niet van messing (die polijst ik zelf wel als dat nodig mocht zijn) maar ik denk dat deze ook wel mooi zullen staan icm silver shiny fittingen.


02.jpg


03.jpg







activiteiten:

Het middenplaatje zat me niet helemaal lekker. Een paar van die net niet dingetjes. Aangezien ik nog voldoende koperplaat over heb, ga ik die middenplaat overnieuw maken. Dan kan ik de lessen van deze keer er in meenemen en het koper van "het oefenplaatje" kan ik eventueel ergens anders voor gebruiken.

Om die reden dat ik de afgelopen 2 weken niet veel gedaan had. Zat continu een beetje te dubben met die middenplaat en die net niet dingetjes. Toen ik vanmiddag eindelijk besloten had om de plaat dan echt opnieuw te gaan maken, kon ik me niet inhouden om het plastic eraf te trekken.


Had beter een zonnebril op kunnen zetten voor ik dat deed.

04.jpg


Die plaat is erg mooi gepolijst. Mooier dan ik verwacht had. Dat scheelt dus weer wat polijstwerk voor mij.




Hieronder zo een klein net niet dingetje:

06.jpg


Plaatje is net tekort. Liever heb ik nu dat de plaat er wat ruimer overheen steekt zodat die moertjes mooier uitkomen. Maar ook weer niet te ver doorloopt, want dat maakt het weer minder ruimtelijk.



Deze opstaande rand zit wel goed. De gaatjes zijn getapt zodat er geen ruimtevretende boutjes hoeven te komen. De radiator daar zal de ruimte nodig hebben.

07.jpg




Hieronder één van de grootste net niet dingetjes.

08.jpg




Daar zie je natuurlijk niets meer van, maar het stoort me enorm dat ik het zelf wel weet. Het valt wel weg te moffelen, maar liever heb ik dat het strakker aansluit.



De rondingen weetjewel vind ik zeer goed geslaagd. Ik was bang dat er hoekigheid in te zien zou zijn, maar niets van dat.

10.jpg



Twee andere net niet dingetjes kon ik door de hoge glans met de camera niet in beeld brengen. Dat zijn een groepje kleine puntjes/metaalbeschadigingen en een deukje. (die deuk is op één van de foto's wel te zien in een weerspiegeling. Wie het ziet mag het zeggen. :) )


Maar goed, straks weer met frisse moed en een bak vol ervaring verder met de 2e poging om een middenplaatje te maken zonder net niet dingetjes, of in ieder geval met minder van die dingetjes.







:039:





sponsor
 
Ik had niet eens gemeten. :p Plaatjes naast elkaar gezet en iets ruimer afgetekend, omdat die twee ronde buigingen lastig in te schatten zijn. Dacht dat ik wel kon compenseren door die hoek bij te buigen (langer en korter maken) maar die ging niet op, omdat de boel dan scheef werd.
Volgende plaatje ga ik zeker een cm ruimer aftekenen dan de vorige. Dat moet wel goed komen.:)
 
Of eerst rondingen en hoekje voor achterin erin plooien en achteraf pas afzagen, dat zijn weer een pak net niet dingetjes minder ;)

Op die wijze had ik het idd gedaan. Helaas net iets te enthousiast met het afkorten. :)




00banner.jpg


Net een pakketje binnengekregen met de FC blokken en de backplates voor de 780 kaarten en nog wat extra meters zwarte 18AWG kabel.

Nog mazzel dat ik de postbode hoorde. Ik was net bezig met de decoupeerzaag en moest dit even onderbreken om een klem te verplaatsen.
Dus dankzij die gele klem daarachter nu een deze kleine mini update.




01.jpg



Zetbankje ook gelijk maar alvast geïnstalleerd. :p




sponsor
 
00banner.jpg








Eerst maar even updaten wat ik sinds de laatste update aan spulletjes heb binnengehaald voor deze build + nog een kleine actie-update:



3e voeding in korte tijd. Van een OCZ 750W naar een Seasonic 860 en deze weer omgeruild voor de onderstaande 1000W

01.JPG



Zwarte schroefjes voor de MIPS mobo blokjes:

2hdsaok.jpg


2qmdbb7.jpg


nbyb8o.jpg



Voorin komt nu een 140mm radiatior en de magicool slim wordt vervangen door een BlackIce (omdat deze een messing behuizing hebben)

250mkjm.jpg


En de fans voor de verandering met knalgele bladen. 6x 120mm versie van deze fans heb ik vandaag ontvangen.



Op de onderstaande foto:

buisjes, geluidsdempende pompbevestigschroefjes, pompen en een pompdeksel






trapboor




En vandaag binnengekomen:

6x Akasa 120mm Fan Viper Yellow

2x Aqua-Computer kryographics for GTX 780 acrylic glass edition, nickel plated version

2x Aqua-Computer Backplate for kryographics GTX Titan, active XCS

1x Swiftech 8 Way PWM Splitter - 8W-PWM-SPL













00banner.jpg



Nog een kleine update van en beetje actie:


Het plaatje van het aquacomputer pomptopje wil ik gaan vervangen door eentje van koper.


01s.jpg


02s.jpg


Dremel workstation is denk ik beter geschikt voor hout dan voor metaal. Het ding is niet al te stabiel. Maar met een beetje hulp en bijsturen met de hand heb ik alle gaatjes ermee kunnen boren.

03s.jpg



Lijkt nog goed te zijn ook, want alle schroefjes passen.

04s.jpg



De trapboor ging erg gemakkelijk door het 2mm dikke plaatje heen:

05s.jpg



Vanmiddag begonnen met de dremel met slijpschijfje. Dat hoop ik morgen af te gaan maken.

06s.jpg


Zelfs de bril en oordoppen passen goed bij het kleurthema. :)



sponsor
 
Wat is de reden dat je nu alweer een andere voeding hebt?

Die 750W was bedoeld voor pc + 2x 680 kaarten. Toen ik die 780 kaarten besteld had, zou die 750 OCZ wat te licht worden. Een beetje te snel de Seasonic Platinum 860W besteld. Die zou het wel trekken, maar liever iets zwaarder om met een eventuele dikke overklok :112: zorgeloos mijn gang te kunnen gaan.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan