Het was een heel gepuzzel en gezoek met de
pompen op die andere plek. De fillports en diverse andere gaten in de kast waren gepositioneerd op basis van
"de oude" opstelling. Nu moest ik dus weer van voren af aan beginnen. Voorwaarden waren dat de T-lines voor de inlet van de
pompen zouden komen voor makkelijker vullen. De drainlines wilde ik zo laag mogelijk houden; iets lager dan het laagste onderdeel in de loop in ieder geval.
Aan beide voorwaarden is voldaan. :icon_pidu:
Bijna had ik weer besloten een pompje weer naar beneden te brengen. Ik had deze al geplaatst en de loop daarvoor aangesloten. Toen viel het welbekende kwartje weer eens en zag ik de T-lines en al de andere dingen vanzelf verschijnen.
Genoeg tekst.:eusa_silenced:
Oh ja, niet alle slangen sluiten perfect op de fittingen aan. Dit is omdat ik alle slangen nog 1x vernieuwen ga en deze dan perfect op maat ga knippen. Ik hoop dat het dan zonder klemmen kan laten. Krappe bochtjes zitten er toch niet tussen.
...
In bovenstaande stukje transparante
slang komt de Silver Coil van de CPU loop. Voor de Silvercoil van de andere loop heb ik nog geen plekje gemaakt. Ik denk dat de achterliggende rode
slang een mooie optie zou zijn. Dan wordt dat wel een transparante
slang om de SilverCoil er mooi uit te laten komen.
SilverCoils btw ga ik zelf fabriceren. Daarvan uiteraard later een pic logje tussendoor.
Boven en beneden de nieuwe plek voor de T-lines. Die komen nog wat rechter en symetrischer naast elkaar; kwestie van slangen goed op maat knippen. Maar ben er erg blij mee. Het lijkt net of alles weer klopt.
En het aftappunt van de 2e loop; mooi op het laagste punt van deze loop. De twee rads in de kelder behoren nl toe aan de CPU loop.
Het stukje blauwe
slang in de bovenstaande pic moet nog vervangen worden door een donkerpaarse@zwarte. Helaas was deze op.
...
:051::039:
...
Wat slangen betreft hou ik het bij die van Feser/DangerDen.
vlnr:2xrood:F/DD-MC, 2x transparant:F/DD-MC, 2x "blauw" MC-F/DD
Wat buigzaamheid en soepelheid is er geen verschil. Het is een keuze puur op de kleur van de
slang + dat ik dat licht transparante van de F/DD mooier vind dan het non-transparante van de masterkleerslangen.
Het donkerpaars (@zwart) en paars/blauwe (@blauw) combineerd imho erg goed met elkaar. Het beetje rood erbij stekt er perfect bij af voor iets meer variatie. Dit rood van F/DD vind ik ook mooier dan die van masterkleer welke iets geliger is en niet transparant.
De clear van masterclear verdiend de naam clear niet echt. Het is een erg doffe
slang; wat in sommige gevallen misschien wel erg mooi zou kunnen zijn. Mat hoeft natuurlijk niet lelijk te zijn.
:icon_jook: