• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Lian Li V1000A herbouw

:icon_karu:


Kleine nachtelijke update




Vanmiddag nog even zitten stoeien met slangroutes van de pompen naar de rest van de aansluitpunten. Diverse schitterende combinaties passeerden de revue. Helaas geen pics van genomen. :098:

Maar hoe mooi die slangen en fittingcombo's er ook uit zagen, de twee pompjes daar beneden in de kelder bleven een beetje rommelige indruk maken tov van de bling in de bovenkamer. Alle pompstandaards en combinaties daar onderin heb ik uit geprobeerd zonder bevredigend resultaat.
Dus de boel maar weer stil gelegd.

Vannacht een helder moment. :icon_eek:

Door het wegvallen van die radiatortoeter uit de 5.25" bay is er natuurlijk weer een nieuwe situatie ontstaan. Ruimte genoeg om daar twee DCC pompjes op op een mooie symetrische wijze te plaatsen. Symetrie doet het altijd goed voor het oog.

Dat ga ik morgen verder uitspitten. Hieronder een paar nachtelijke sfeerplaatjes van de nieuwe opstelling van de pompjes:



Met hulp van Bp fittingen gaat dat wel goed komen. :p Slangroute zal wel drastisch aangepast moeten worden, maar dat gezoek is juist één van de leukere dingen.






En toen was de kelder dus leeg................................:idea:



...​




Plek genoeg om het vierde rad weer terug te halen! Goed nieuws voor Oli4v, want die komt in de CPU loop. :D







Het vierde rad dat daar nu ligt is een Swiftech MCR120. De verf heb ik daar al eerder vanaf gehaald. Die hoef ik alleen nog maar even te schuren en polijsten. Meer bling! :D

De decoupeerzaag kan ook weer voor even uit de koffer gehaald worden om een gat te maken voor dat rad. Wat betekend dat de kast nu voor 100% zeker voor een tweede keer gedemonteerd zal gaan worden. :032:



En nog meer bling: ik ga het omhulsul van de brander ook schuren en polijsten. :p Lijkt het gelijk iets ruimer met die twee pompjes daar.

Ik heb 'm in ieder geval gisteren al uit elkaar gehaald.






oh ja, de D5 valt nu af....





:icon_karu:






...
 
Laatst bewerkt:
super, terug 4 radjes:111:

Een gat maken is in principe niet nodig, als je je rad een klein beetje van de bodem installeerd, want die V1000 zit onderaan toch vol met gaatjes :D

Kwestie van ervoor te zorgen dat de build niet weer 2maand zou stilliggen :079:

maar toch wel ideaal, moet je om 6u gaan w erken en dan een krijg je voor het werk een coolfris-update, perfecto !
 
Hoeveel uren steek je daar in!

Heb ze niet geteld, maar er gaat aardig wat tijd in zitten. Maar ik doe het ook rustig aan. :028: Project loopt niet voor niets al een maand of acht. :p


super, terug 4 radjes:111:

Een gat maken is in principe niet nodig, als je je rad een klein beetje van de bodem installeerd, want die V1000 zit onderaan toch vol met gaatjes :D

Ventilatoren krijgen het spaans benauwd als ze die kleine gaatjes zien + die smalle vinnetjes van de radiator + de stoffilter; zelfs die Gentle Typhoons. :p
Dan gaat i denk ik ook meer lucht van binnen weg zuigen dan van buiten door die gaatjes.
Omdat beide radiatoren de lucht van buiten naar binnen gaan zuigen ga ik denk ik wel in het zijpaneel aan de andere zijde een raampje maken waar wat rvs mesh met grote gaatjes voor komt.




Het word daar steeds voller in de kast :p

In de 5.25" zone Is het nu zeker een stukje voller geworden, maar dat blijft allemaal redelijk uit het zicht.
Onderin de kast vind ik het nu juist een stuk ruimer er uit zien als met die twee pompjes die ook nog eens niet echt strak opgesteld stonden.


Ga je die RAD nog verder poetsen/polijsten want hij lijkt nogal dof zo in vergelijking met de anderen :(

Rad gaat idd gepolijst worden. :D Misschien dat ik er nog wel een titan alu fan op ga zetten. Dan is daar zoveel bling dat één ledje al voldoende zal zijn om dat hele gedeelte te verlichten. :p


...
 
Laatst bewerkt:
zo klein zijn die gaatjes toch niet? + er is heel veel, enfin ruim genoeg intake, dan zou ik het me er niet op wagen om nog eens een gat te maken :p, of althans de moeite niet doen (kwestie van de boel goed draaiende te houden... :p

maarja, jij weet wat je moet doen ;)
 
Ik wil nog een paar andere kleine mod dingetjes gaan doen, dus het plan om de kast wee uit elkaar te halen was er al. Dat zal sneller dan de vorige keer gaan, omdat ik nu de weg weet en de kast nu vrij gemakkelijk los te schroeven is.
Alhoewel ik natuurlijk ook weer helemaal geen haast heb. :028:

Misschien wel een idee voor je Olilabs om een rad te testen met en zonder mesh paneel erop. Ik vermoed dat de grafiekjes van Martinm en Skinnee tegen het plafon aan zouden schieten. ;)
 
^Die ene zit er alleen in voor het passen. De Plextor PX-760 SA ligt uit elkaar voor schuur en polijst wekzaamheden. :p Metaal van deze speler loopt mooi tot over de achterkant door. Bij de meeste is dat net als die er nu even in zit al van dat gelig/bruinige plastic.
Misschien toch maar even snel zo een plextor kopen voor reserve.




En hieronder al een beetje opgecoolfrist met P600.:D





edit: damn, dan maar heel zuinig erop zijn. :)
 
Laatst bewerkt:
....




icon_exclaim.gif





edit 9 . 12 . 09 plaatjes zijn van de ftp verdwenen. Zal ze spoedig weer erop zetten


icon_exclaim.gif








Snijafval van het slangen knippen van de afgelopen paar uurtjes. :p Ik krijg nog een paar fittingen binnen die ik nog nodig heb en daarna zal ik een paar plaatjes van de (mooie) boel maken.
(zonnebril op en toestenboord opzij is dan sterk aan te bevelen :D)




:026:​
 
Laatst bewerkt:
.

Hier alvast een pic van de return of de de bling bling drainline. :p






Fittingen die ik nog nodig had komen waarschijnlijk in de loop van de week binnen. Maar om meer foto's voor de log te maken wacht ik meer op nog een vooraadje slangen. :p Met name zwart. Daar had ik maar een meter van. De slangkleurplannen zijn een beetje veranderd. oa Meer zwart. :D

Deze keer slangen van masterkleer overigens. Die wilde ik ook wel eens proberen. Kan ik even vergelijken met die witte van XSPC en de gekleurde van Feser/DD die ik nu gebruikt heb.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
Hightower Lian Li UNI SL120 en SL140 V2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Hightower Lian li front mesh 011 evo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Jason Lian Li UNI SL-INF 120 ARGB PWM 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Jason Lian Li Strimer Plus V2 RGB Motherboard & VGA Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
cablegunmaster Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Nieuwste Lian Li Fans op voorraad: UNI AL120 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Hightower Lian li sl uni fans synchroniseren probleem Overige Koeling 15
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
Jason Lian-Li UNI SL140 Addressable RGB 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nog voorradig: Lian Li UNI SL140 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
R1NS3 Lian Li Strimer Plus 3x8-pin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Hightower Lian Li UF-EX Device Cable Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
biopunk Lian Li UNI FAN SL140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Bitspower Touchaqua Sedna O11D Lite-F for LIAN LI O11 DYNAMIC Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Lian li uni fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bl4ckj4ck666 Lian Li Strimer Plus aansluiten op 4pins 12v mogelijk? Hardware & Software 2
HighFlow Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - PCMR Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K hard tubing Lian Li oc11 -xl Advies Waterkoeling Setup 5
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
P Distro plate lian li 011 Waterkoeling 2
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
Bokeh Demciflex filters voor Lian Li Dynamic XL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
Hightower Lian Li GPU bracket, GB-001 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
volcom Lian Li Lancool II behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Lian Li PC-O11D / PC-O11DXL Dynamic (XL) Distribution Plates / Front, Tray HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition uiteraard watergekoelt Gallery & Build Logs 26
S Barrow Waterway LRC 2.0 RGB Distribution Panel (Front) for Lian Li Dynamic PC-O11 C Waterkoeling 13
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Barrow reservoir (Lian Li O-11 Dynamic) advies Waterkoeling 5
Deathchant Lian Li PC-O11 Air HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
B LIAN-LI PC-O11 Dynamic (WIT) + bijbehorende riser cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan