• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Lian Li V1000A herbouw

Frisje, kom je ff op msn, moet je wat vragen man :D


Frisje :D

Fris had nachtdienst.


Ziet er mooi uit Fris. echt mooi die al die bling bling. Wel jammer van die HDD die steken echt af bij de rest :(

't Komt goed met die hdd's. ;) Ik ga over op 2 x 500GB ipv 3. Moet genoeg zijn met het oog op de 6TB die in de MM gaat komen. :p
Maar dat is weer extra ruimte. + dat het Magicool Extreme rad eruit gaat. Dat worden zeeën van ruimte daar in het 5.25"rekje. :woot

Pompjes blijven beneden. Ik had toen in het begin van alles uit gedokterd over de plek van die dingen. De plaats van diverse fillports/T-lines/drainlines is daar op gebasseerd.

Vanmiddag weer even kijken. Nu'st bedtijd voor mij. :)
 
.....

:096:

.....



update2.jpg






Als eerste de oplossing voor die akelige ontdekking dat die 2e fan niet daar in het dak paste. Achteraf ben ik daar nu erg blij mee. De gepolijste radiator is nu beter en voller in het zicht dan ik verwacht had en de passieve blowhole zorgt voor een mooie verlichting. :icon_keel:





Van binnen:





Van buiten:




Wederom van binnen, maar nu met de lijnen naar de vul poorten beter in beeld:



Het gedeelte met transparante slang zit er om het waterniveau van deze T-lines nog te kunnen zien. Ergens tussendoor in beide loops gaat ook een stukje transparant komen waardoor de nog te maken Silver Coils mooi in beeld gaan komen. :p



En deze rondleiding gaat nu een stukje verder naar beneden in de kast om de oplossing van het tweede probleem van de voorgaande update aan u te presenteren. Het probleem was dus: drie lelijke HDD's die veel te opdringerig in beeld gingen liggen. Eén van de drie is op staande voet ontslagen en de overgebleven twee HDD's zijn veroordeeld tot levenslange opsluiting :107: in een Watercool Silentstar Dual HDD waterkoel box'je.

Ook met deze oplossing ben ik erg tevreden. :)


Maar oordeel zelf:

:050:





Ben onderweg met al de bovenstaande dingetjes gelijk even bezig geweest met wat slang probeerseltjes wat route en kleur betreft.






Een totaalshotje van de kast tot nu toe:



Die brander wil ik gaan opschuren. Die ziet er imo nog een beetje oudbollig uit.

Een sneak preview van wat werkzaamheden voor een nog nader te bepalen update:


(^fotograaf in beeld!
33utttf.jpg
)


En dan nog een plaatje van de chaos achter de schermen:



Als laatste hieronder al de slachtoffers van deze update:


^De MM was al beroofd van een mobo inclusief mobo blokjes, maar nu weer op klaarlichte dag brutaal beroofd van één van zijn HDD koelers. :076:


Hieronder de ..... :eusa_sick:....:078: LUCHT...:eusa_shhh:......gekoelde V2000 beroofd van een fanguard:




En als laatste de onderdelen die na deze update uit het bling bl!ng huis zijn weggestemd:


De kans is zeer klein dat deze kandidaten in deze log nog terug gezien gaan worden.





Tot zover.


:)







.....

:096:

.....
 
Laatst bewerkt:
Dat koper en alu zal vermoed ik jaarlijks even gepoetst moeten worden. Elke week zal denk ik niet nodig zijn. ;)

@Vincent: Denk dat ik Ray-Ban of een ander zonnebrillenmerk maar even moet gaan benaderen voor sponsoring. :D
 
Drie rads. De magicool slim komt samen met die cooltek in de mobo/mem/graka loop. Zal voldoende zijn voor redelijke temps denk ik. De RX is voor de CPU.
Op de slim komt een titan alu fan, maar op de andere twee komen high-end mid rpm fans in de vorm van Gentle Typhoon's 1450rpm. :p
Die cooltek radiator heeft nu onder zich veel meer ruimte gekregen, dus kan die fan dan optimaal het rad gaan beluchten. :)

Maar het zit denk ik wel snor met de koeling: beetje tegenwicht bieden aan de radiator gekte van de laatste tijd. ;)
 
en niet nog 'n extra rad voor de cpu ? :)

Meer dan drie ga ik er niet in krijgen zonder de bling bling te schaden. Daar zullen de warmtemakers het dus mee moeten doen. :)

De GPU/Mobo/HDD loop heeft die 2e 120mm radiator harder nodig dan de CPU.

GPU + pomp = 130W + mobo HDD (?) 50W **steekt natte vinger in de lucht**
= totaal ongeveer 180W op volle toeren.
Flow zal rond de 1 GPM komen te liggen; denk zelfs nog wat eronder.

Dan het grafiekje van de Swiftech site erbij om het koelvermogen van de cooltek radiator in te kunnen schatten. Volgens mij zijn het exact dezelfde radiatoren dus is die data dat zeer goed te gebruiken.

MCR120QP_HD_VS_FR.PNG


Op de cooltek komt een Gentle Typhoon 1450 rpm wat een zeer goede fan is.
Dat gaat dus zeker tussen de 12v en 7v fan resultaten van dat grafiekje komen te liggen. Samen met die flow die ik verwacht van < 1GPM zal die cooltek iets van ruim 110W van de 180 voor z'n rekening gaan nemen. Die magicool Slim pakt de overige 70W wel. Samen redden ze het dus wel. Maar de cooltek zou het alleen net niet gaan redden voor een beetje mooie temps.

De CPU met een 4Ghz oc op 1.3v dropt samen met de D5 vario rond de 130W in het water. De flow in dit loopje zal door de doorstroomweerstand van de Supreme denk ik ook rond de 1 GPM gaan liggen; maar misschien net iets erboven.

RX120_10cDelta_Chart.jpg


Op mijn RX komen 2 Gentle Typhoons in Push pull :p Dat moet meer dan voldoende zijn om die 130W weg te blazen. :028:

Beetje overkill eigenlijk die RX met GT's in push-pull erop. :D ;)
 
Errug vette build seg!

Hoeveel uren steek je daar in! Die blowholes aan de bovenzijde met de ports erlangs zijn erg mooi!

Zet je me met de rug tegen de muur want nu wil ik me toch ook zo'n kast zekers...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
Hightower Lian Li UNI SL120 en SL140 V2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Hightower Lian li front mesh 011 evo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Jason Lian Li UNI SL-INF 120 ARGB PWM 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Jason Lian Li Strimer Plus V2 RGB Motherboard & VGA Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
cablegunmaster Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Nieuwste Lian Li Fans op voorraad: UNI AL120 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Hightower Lian li sl uni fans synchroniseren probleem Overige Koeling 15
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
Jason Lian-Li UNI SL140 Addressable RGB 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nog voorradig: Lian Li UNI SL140 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
R1NS3 Lian Li Strimer Plus 3x8-pin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Hightower Lian Li UF-EX Device Cable Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
biopunk Lian Li UNI FAN SL140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Bitspower Touchaqua Sedna O11D Lite-F for LIAN LI O11 DYNAMIC Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Lian li uni fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bl4ckj4ck666 Lian Li Strimer Plus aansluiten op 4pins 12v mogelijk? Hardware & Software 2
HighFlow Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - PCMR Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K hard tubing Lian Li oc11 -xl Advies Waterkoeling Setup 5
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
P Distro plate lian li 011 Waterkoeling 2
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
Bokeh Demciflex filters voor Lian Li Dynamic XL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
Hightower Lian Li GPU bracket, GB-001 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
volcom Lian Li Lancool II behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Lian Li PC-O11D / PC-O11DXL Dynamic (XL) Distribution Plates / Front, Tray HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition uiteraard watergekoelt Gallery & Build Logs 26
S Barrow Waterway LRC 2.0 RGB Distribution Panel (Front) for Lian Li Dynamic PC-O11 C Waterkoeling 13
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Barrow reservoir (Lian Li O-11 Dynamic) advies Waterkoeling 5
Deathchant Lian Li PC-O11 Air HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
B LIAN-LI PC-O11 Dynamic (WIT) + bijbehorende riser cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan