• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Koelingspasta / Koelpasta Handleiding en info

Ik heb de laatste tijd veel gehoord over de pea techniek.
Gewoon een klein bolletje in het midden van je cpu en dan je koeler erop.
Is deze techniek ook goed ivg met de streeptechniek op een i7?

En is de koelpasta die bij de Noctua NH-D14 zit goed?
Is de NT-H1.
 
Heb heel lang de Zalman grease gebruikt. Lekker makkelijk de HS "verven".

De laatste tijd meer tubetjes / spuitjes gebruikt en dan enkel maar een klein drupje in het midden geplaatst. Dan goed de koeler erop drukken en na een paar dagen zie je de temps weer een beetje naar beneden gaan.

Binnenkort de pc weer uit elkaar halen, kan ik gelijk kijken hoe de pasta goed verspreid is (Q6600).
 
Ik heb de laatste tijd veel gehoord over de pea techniek.
Gewoon een klein bolletje in het midden van je cpu en dan je koeler erop.
Is deze techniek ook goed ivg met de streeptechniek op een i7?

En is de koelpasta die bij de Noctua NH-D14 zit goed?
Is de NT-H1.
Is goed spul!

Ik do meestal gewoon een drupje in het midden van mijn cpu. En omdat ik een HDT koeler heb (met heatpipes direcht op de cpu) doe ik ook nog een klein streepje tussen het alu en de heatpipes zodat daar geen lucht kan zitten.
 
Is goed spul!

Ik do meestal gewoon een drupje in het midden van mijn cpu. En omdat ik een HDT koeler heb (met heatpipes direcht op de cpu) doe ik ook nog een klein streepje tussen het alu en de heatpipes zodat daar geen lucht kan zitten.

Let hierbij wel op dat je niet te veel gebruikt, dat gaat dan namelijk isoleren en heeft het alsnog geen goed effect ;)
 
P12062947.jpg
 
Ik wil jullie dit filmpje van Youtube niet onthouden en waaruit min of meer blijkt dat een stipje in het midden naar mijn mening het beste resultaat opleverd. Tot mijn grote verbazing blijkt het helemaal insmeren van de cpu geeneens zo optimaal te zijn. Ik ging er eigenlijk ook altijd vanuit van hoe meer oppervlak met pasta, dese te beter echter.. Zoals je op het filmpje kan zien ontstaan dan luchtbellen tussen cpu en koeler en dat is nou net niet de bedoeling ervan. Enfin dat filmpje vond ik best wel verhelderend waarbij de streep techniek ook niet slecht is alleen bestaat de kans dat dan koelpasta langs de cpu gaat.

Hier de link van het Youtube filmpje :

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=ffK7L0Qj13Q&annotation_id=annotation_461720&feature=iv]YouTube - How Thermal Compound Spreads (MX-2 Edition)[/ame]
 
Even een vraagje wat die lijnmethode betreft namelijk moet je dat lijntje zoals op de tekening over de hele lengte ( of breedte hoe je ervoor staat ) trekken, of hoeft dit maar voor een gedeelte ?
 
ik ben zelf een fan van de streep, en dan gewoon de rest wegvegen als het er onderuit komt. Wel zorgen dat de streep parallel aan de cores ligt, anders is het effect volgens mij minder.
 
ik ben zelf een fan van de streep, en dan gewoon de rest wegvegen als het er onderuit komt. Wel zorgen dat de streep parallel aan de cores ligt, anders is het effect volgens mij minder.

Dat is mij ook verteld.
De streep hetzelfde leggen als de cores. dat zou een beter effect moeten geven.
Of dit waar is weet ik niet, de warmte zou namelijk ook verdeeld moeten worden door de heatspreader van de CPU.
 
Noctua schrijf weer in de handleiding een bolletje in het midden van ongeveer 4 a 5 mm doorsnede dus toch weer richting bolletjesmethode. Bijna zou ik denken van dan een compromis en een klein streepje over de cores en dan in het midden nog een klein bolletje.
 
Nou ik weet in elk geval 1 ding dat ik echt niet meer ga knoeien om dat hele oppervlak van de cpu in te smeren, zeker nadat ik nu lees hoevelen gewoon bolletje of streepje erop doen en koeler erop en klaar. Vooral Artic Silver 5 is van die lekkere plakkerige troep die je ook nog bijna niet uitgesmeerd krijgt, althans mij luktte dat bijna niet om dat mooi gelijkmatig te krijgen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy T-Grizzly Koelpasta en Thermalpads HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Mosfet waterblok, met koelpasta of thermalpad? Waterkoeling 2
PlayGamble Videokaart koelpasta Waterkoeling 12
Sanders ['VERKOCHT'] Koelpasta Coollaboratory Ultra Verkocht 3
S Met wat verwijderen jullie oude koelpasta van de CPU ? Handleidingen en Installatie Tips 46
Stephan---pro welke koelpasta ? Waterkoeling 5
Fall3n [GEVONDEN] Klein beetje koelpasta! Gevonden 7
R EVGA FrostBite Koelpasta HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
P Prolimatech PK-1 koelpasta HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
D-foX koelpasta Overige Koeling 6
aadje93 Chipset block: Thermalpad of Koelpasta? Waterkoeling 15
M Zit er koelpasta bij als je een processor koopt? Hardware & Software 2
Foxdelta-Mods Arctic Cooling MX-4 koelpasta HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
Thierry IndigoX koelpasta HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
aadje93 Beste koelpasta in webshop Overclocking 7
S core i7 920 - stock of 3th party koelpasta? Overclocking 8
Slader Mosfets + koelpasta = kortsluiting? Waterkoeling 9
M Lapped CPU -> Koelpasta vereist Waterkoeling 4
T Keramische koelpasta, wanneer en waarvoor? Waterkoeling 1
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
J Aquasuite handleiding Hardware & Software 5
F siemens bord handleiding? Algemene Discussies 3
vincent Handleiding bier drinken Algemene Discussies 3
Freddy Waterkoeling Installatie Handleiding Advies Waterkoeling Setup 36

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan