• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mosfets + koelpasta = kortsluiting?

Slader

prof klikker
Misschien is het mijn fantasie die op hol slaat maar dat komt waarschijnelijk voornamelijk omdat ik teveel er over nadenk... maar alsnog voor de zekerheid een vragy,

Ik heb op mijn mosfets (en gpu coolers) zalman koel pasta gebruikt, omdat het goed koelt en ik het kwastje gewoon erg lekker vind werken :D Nu heb ik de koelpasta alleen op de mosfets gedaan om een zo dun mogelijk laagje aan te brengen (iets wat ik al tijden doe op cpu's) Nu is het daar nooit een probleem geweest.

Alleen kan ik inzien dat er misschien stroom overheen gaat naar de andere mosfets, waardoor je kortsluiting kan ontstaan...of zoek ik nu erg ver ???
 
ok, maar als er dus niet genoeg op zou zitten, en kan het dus wel slopen... dan maar beter thermalpad's gebruiken inderdaad :D

dacht dat het niet gelijdent was aangezien ik het ook altijd op mn cpu gooi en nog wel is mn cpu koeler heb aangeraakt terwijl die aanstond :p

geld hetzelfde dan ook voor de memory banks op je gfx cards ?

p.s. freddy heb jij de kop aangepast of word ik nu dement ?
 
Met niet-geleidende pasta zoals MX-2 zit je goed normaal gesproken.
Aangezien bij een mosfet de pootjes lager zitten dan het te koelen gedeelte zal je met een waterblok ook nooit die pootjes raken.

Als dat wel zou gebeuren dan zou je inderdaad kortsluiting krijgen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B [Waterkoeling] €500 euro, Q6600, NB, SB, Mosfets, 2x EAH6850, CM Storm Sniper (BE) Advies Waterkoeling Setup 7
W Heatsinks mosfets Waterkoeling 3
P [Waterkoeling] 300 euro, E8400, SIIF (NB,SB,Mosfets), 2xGTX260 Advies Waterkoeling Setup 17
S NB Waterkoelen. Ook meteen SB en Mosfets? Waterkoeling 11
A Verwijderen koelblokken Asus RIIE NB/SB & mosfets Waterkoeling 3
Freddy T-Grizzly Koelpasta en Thermalpads HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Mosfet waterblok, met koelpasta of thermalpad? Waterkoeling 2
PlayGamble Videokaart koelpasta Waterkoeling 12
Sanders ['VERKOCHT'] Koelpasta Coollaboratory Ultra Verkocht 3
S Met wat verwijderen jullie oude koelpasta van de CPU ? Handleidingen en Installatie Tips 46
Stephan---pro welke koelpasta ? Waterkoeling 5
Fall3n [GEVONDEN] Klein beetje koelpasta! Gevonden 7
R EVGA FrostBite Koelpasta HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
P Prolimatech PK-1 koelpasta HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
D-foX koelpasta Overige Koeling 6
aadje93 Chipset block: Thermalpad of Koelpasta? Waterkoeling 15
M Zit er koelpasta bij als je een processor koopt? Hardware & Software 2
Foxdelta-Mods Arctic Cooling MX-4 koelpasta HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
Thierry IndigoX koelpasta HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
aadje93 Beste koelpasta in webshop Overclocking 7
S core i7 920 - stock of 3th party koelpasta? Overclocking 8
M Lapped CPU -> Koelpasta vereist Waterkoeling 4
T Keramische koelpasta, wanneer en waarvoor? Waterkoeling 1
Catz Koelingspasta / Koelpasta Handleiding en info Handleidingen en Installatie Tips 150
hung 9800gx2 kortsluiting door? Hardware & Software 22

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan