Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Je moet eigenlijk teruggaan naar waarom er koelpasta is..
het liefst heeft men contact tussen CPU en CPU koeler.
maar omdat overal miniscule krasjes en vervormingen opzitten, komt er lucht tussen je cpu en koeler. en lucht isoleert warmte..
dus wil je een pasta die zorgt dat waar normaal lucht zat, nu pasta zit.. en die pasta geleidt warmte.
DUS!! liefst zo weinig mogelijk, maar toch net genoeg om geen lucht onder koeler te hebben.
maw als je je CPU Lapped, zou je minder pasta mogen gebruiken.
op veel forums wordt de term 1rijstkorrel aangehaald, dus ik veronderstel dat 3 rijstkorrels te veel pasta is..
het liefst heeft men contact tussen CPU en CPU koeler.(zonder pasta)
maar omdat overal miniscule krasjes en vervormingen opzitten, komt er lucht tussen je cpu en koeler. en lucht isoleert warmte..
dus wil je een pasta die zorgt dat waar normaal lucht zat, nu pasta zit.. en die pasta geleidt warmte.
DUS!! liefst zo weinig mogelijk, maar toch net genoeg om geen lucht onder koeler te hebben.
maw als je je CPU Lapped, zou je minder pasta mogen gebruiken.
op veel forums wordt dede hoeveelheid 1rijstkorrel aangehaald, en uitsmeren met bankpas.
Eerst ontvet je de onderdelen, dit doe ik met wasbenzine en een paar stukjes wc papier. ( Al een acht tal jaren zonder probleem)
Dan een beetje koelpasta (ongeveer 4 mm) op de blok, heatsink en chips die verbinding met elkaar moeten maken,net genoeg voor een dun laagje.
Dan meen ik een stukje plastic (diepvries zakje) wat ik strak op mijn wijsvinger span. Hiermee kan je de koelpasta gemakkelijk verdelen over de gehele oppervlakte.
De heatsink of waterblok (niet de chip) wordt dan met droog wc papier terug zuiver gemaakt. Hierdoor worden de krasjes al voor een deel opgevuld met de pasta.
Beide delen zonder te veel bewegingen met elkaar verbinden. Klaar.
Ik heb nu een E8600 en ga binnenkort de XSPC H2o delta V3 installeren op de E8600. Ik heb altijd met een druppel gedaan in het midden van de proc maar is er een betere manier om het koelpaste te plaatsen?
En is Artic silver 5 een goede koelpasta om te nemen?
Een van de betere soorten zeg maar?
ik gebruik ocz freeze
is wel moeilijk aan te brengen , maar werkt priema , zelfs beter dan as5 ,5 graden verschil en geen burn-in tijd en geen probleem met electrische verbindingen.
Het is dus niet echt nodig om voor ander koelpasta te gaan heb namelijk 12 gram AS5 besteld. Maar ik zal idd een een lijntje proberen deze keer. Thnx voor de info mannen
Ik vind het ook fijner om het niet uit te spreiden.
Ook omdat je dan een soort van vacuüm effect krijgt, de cooler zuigt zich dan vast.
Dan heb je veel minder kans om micro luchtbelletjes
ff een aansluitend vraagje op dit oude topic: hoe strak draaien juliie de koeler erop? Vast is vast of tot je geen kracht meer heb om hem strakker te krijgen. En kruislinks aandraaien of zonder volgorde?