• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Jouw internetsnelheid

Ik had het al gelezen inderdaad. Een aantal providers hebben al 500/500 en zag er ook eentje voorbij komen met 1Gbit/1Gbit in Almere.. Is nu nog wel een beetje toekomst muziek, maar het gaat sneller dan we denken :)
 


Sinds september storing gehad, haalde maar 78Mbit down (had destijds 120Mbit) dacht eerst dat het aan mijn netwerk kaart lag, maar nu werkt alles weer!
En mezelf getrakteerd op een Upgrade :D
 
Ik kan idd ook naar 1gbit. Maar t leuke is dat er weinig betaalbare routers zijn, die met een wat firewallrules die snelheid behouden. Meestal dropt hij toch tot ong 400-500mbit

Ik had het al gelezen inderdaad. Een aantal providers hebben al 500/500 en zag er ook eentje voorbij komen met 1Gbit/1Gbit in Almere.. Is nu nog wel een beetje toekomst muziek, maar het gaat sneller dan we denken :)

Tweak.nl heeft 1gbit lijnen.
 
Laatst bewerkt:
Na update van Ziggo/UPC:

4191624221.png
 
Mijn ervaring met ziggo zijn ook goed. Alleen wanneer het misgaat doen ze het ook goed. Enkele jaren terug veel problemen om überhaupt te kunnen internetten. De hele buurt had er last van en na 2 maanden werd er eindelijk een versterker aan hun zijde vervangen en sindsdien geen problemen weer gehad.
 
Zit met ziggo ( zakelijk snelste ) al heel lang op +- 90 Mbit ondanks al de verhogingen.
Inmiddels al wel van +- 10 naar meer als 40 Mbit upload.

Moet misschien toch eens naar de hardware gaan kijken wat betreft de download snelheid.

4191977970.png
 
Yess, daar zit het probleem, je router heeft "maar" 100Mbit poorten waardoor ie max 87/90Mb kan routeren.
De oplossing is het nemen van een router met gigabit poorten oftewel 10/100/1000 Mbit, deze kunnen een veel hogere snelheid routeren, waardoor je wel de 120? Mbit kan halen ;)
 
Ehum, tegenwoordig kan je haast geen consumenten routers kopen zonder wireless, dus dat "krijg" je er bij :p
De TP-Link TL-WR1043ND die ProAce onlangs gekocht heeft is een goede router voor een normale prijs, waar je nog een paar jaartjes mee voorruit kan!
Enige nadeel is dat deze alleen 2,4GHz doet, maar omdat je zegt dat er geen wireless op hoeft te zitten neem ik aan dat je de wifi van de router niet gebruikt?
 
Even niet bij nagedacht, heb je van Ziggo een modem+router of alleen een modem?
Indien je een modem+router hebt, is een Gigabit switch hier voldoende, als je alleen een modem hebt moet je wel een router hebben.
Een modem kan je herkennen aan het meestal maar 1 netwerkpoort hebben, en de afwezigheid van wifi.
Een modem+router heeft meestal 4 netwerkpoorten en wifi.
Indien je de switch nodig hebt, kan ik je de TP-Link TL-SG1005D aanbevelen, deze werkt bij mij perfect!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy HighFlow Polo Shirts met jouw Nickname, TP13 edition :) Lan Party 341
Freddy Zonnepanelen op jouw dak Hardware & Software 17
Freddy Beveiliging van jouw PC, gamegear en andere spullen thuis HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy TP10: HighFlow Casemod Compo, jouw tips aub Lan Party 37
MASTERBLASTER H70 hoe heet wordt jouw CPU?? Waterkoeling 10
l3p Hoelang doet jouw Windows 7 erover om te restarten ? Benchmarks & Scores 113
F wat zijn jouw beste wensen voor 2011 Algemene Discussies 8
Freddy HighFlow Polo Shirts met jouw Nickname, hier bestellen :) Lan Party 164
Freddy Discussie Topic: Waar is jouw HighFlow sticker? HighFlow Computer Cooling Shop 89
Freddy Contest: Waar is jouw HighFlow Sticker??? Win prijzen! HighFlow Computer Cooling Shop 30
Freddy Test Topic, voor jouw avatar, handtekening, nieuwe opties, etc. HighFlow Forum 31
l3p Hoe ziet jouw schijvenpark er uit ? Algemene Discussies 66
Baloo.be Hoeveel Liter Water gaat er in jouw Setup? Waterkoeling 32
HighSpeed^ Het Universum / Heelal - Jouw Mening Algemene Discussies 77
Issieee De grote STEAM topic, jouw ervaringen met STEAM Gaming 43
K Pi scores in jouw favoriete spel shoppen Overclocking 1
Mobomonster Foto van jouw huisdier! Algemene Discussies 388
D [Fans] Welke heb je op jouw radiator? Waterkoeling 15
Freddy Vertienvoudig jouw kracht met een robot pak :D Nieuws en Sport 15
Freddy Post jouw Snap Shots met jouw (mobile) camera Algemene Discussies 30
Freddy [PC] Jouw droom configuratie op het moment Hardware & Software 3
P Jouw Temperaturen Waterkoeling 24

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan