• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

iPhone 6 en iPhone 6 PLUS

Freddy

Administrator
Forumleiding
Even copy/paste van Hardware.info:

[h=1]Apple lanceert 4,7 inch iPhone 6 en 5,5 inch iPhone 6 Plus[/h]

Apple heeft zojuist tijdens zijn #AppleLive-event de de iPhone 6 en de iPhone 6 Plus gelanceerd. Het gaat om twee nieuwe smartphones met schermdiagonalen van respectievelijk 4,7 en 5,5 inch. De bijbehorende resoluties zijn 1.334 bij 750 pixels voor de iPhone 6 en 1.920 bij 1.080, oftewel Full HD op de iPhone 6 Plus. De kleinere versie is 6,9 mm dik, de Plus 7,1 mm. De iPhone 5S mat 7,6 mm en de Galaxy S5 is 8,1 mm dik: het zijn dus hele dunne telefoons.
De iPhone 6 Plus heeft niet alleen een groter scherm, maar ook een iets andere user-interface. Als je 'm horizontaal, dus in de landscape-modus gebruikt, wordt het scherm meestal opgedeeld in twee delen. Ook het homescherm kan in landscape worden gebruikt. Daarnaast heeft Apple een aantal specifieke features toegevoegd, zoals 'reachability'. Als je twee keer op de homeknop drukt, verschuift het scherm naar beneden, zodat je met één hand de knoppen bovenaan het scherm kunt bedienen. Bovendien is de powerknop naar de zijkant verhuisd, zodat die makkelijker te bereiken is.
Het kloppend hart van de iPhone 6-telefoons is de Apple A8, een 64-bit processor die geproduceerd wordt op het 20nm-productieprocedé van TSMC. Ondanks zijn twee miljard transistors is hij daardoor kleiner dan de A7-chip in de vorige iPhone. De processor zelf is volgens Apple 20% sneller geworden, de GPU is de helft rapper. Naast de A8 zit er ook een 'M8' in de iPhone 6-modellen, een coprocessor voor de aan gezondheid gelieerde apps. Een 'M7' zat ook al in de 5S.
De accuduur is gelijk aan die van de iPhone 5S, of beter. Zo beloofde Apple voor de 5S 10 uur aan browsetijd via LTE, bij de iPhone 6 is die tijd gelijk gebleven en de iPhone 6 Plus, waar een grotere batterij in zit, zou dan twaalf uur meegaan. Qua draadloze technologie zijn de iPhones voorzien van een upgrade naar LTE met carrier-aggregation (max. 150Mbps) en 802.11ac-WiFi.
Opnemen van 1080p-video kan met maximaal 60 fps, slow-motion-filmen kan met 240 fps. De resolutie waarbij dat gebeurt is nog niet bekend. De camera aan de achterkant heeft een 8MP-resolutie met een diafragma van f/2.2. Een nieuwe manier van autofocussen zou in optimale gevallen tot een twee keer snellere scherpstelling leiden. De iPhone 6 Plus beschikt over optische camerastabilisatie, de normale versie heeft dat alleen softwarematig.
De belangrijkste toepassing van de NFC-chip is Apple Pay, een betaalmethode waarmee je draadloos kunt betalen door je vinger op de vingerafdruklezer in de homeknop te drukken. Waarschijnlijk werkt het niet in Nederland, of überhaupt Europa.
In de Verenigde Staten en enkele Europese landen, zoals Duitsland en Frankrijk, kun je pre-orderen vanaf 12 september en worden de iPhone 6 en 6 Plus verkocht vanaf 19 september. In Nederland kun je ze vanaf 26 september bestellen. De iPhone 6 komt er in de kleuren zilver, goud en grijs en en de 16GB-variant kost 699 euro. Voor het 64GB-model betaal je 799 euro en de nieuwe 128GB-variant kost 899 euro. De iPhone 6 Plus is in alle gevallen 100 euro duurder, dus 799, 899 en 999 euro.
iOS 8 verschijnt op 17 september en is beschikbaar voor de iPhone 4S en hoger, de iPod touch (vijfde generatie), de iPad 2 en nieuwer en alle iPad mini's.
Prijzen16 GB - € 69916 GB - € 799
64 GB - € 79964 GB - € 899
128 GB - € 899128 GB - € 999
Afmetingen138,1x67x6,9 mm158,1x77,8x7,1 mm
Gewicht129 gram172 gram
Schermformaat4,7 inch5,5 inch
Resolutie1334x7501920x1080
Frontcam1,2MP, 720p1,2MP, 720p
Camera8MP8MP
4G-accuduur10 uur12 uur

iPhone 6iPhone 6 Plus
iphone6p-silver-select-2014.png
iPhone6Plus%20%282%29.jpg

iPhone6Plus%20%281%29.jpg

.jiPhone6Plus%20%2810%29.jpg

iPhone6Plus%20%289%29.jpg
iPhone6Plus%20%288%29.jpg

.jiPhone6Plus%20%2811%29.jpg

iPhone6Plus%20%2812%29.jpg

iPhone6Plus%20%285%29.jpg

iPhone6Plus%20(7).jpg

iPhone6Plus%20%286%29.jpg

iPhone6Plus%20%283%29.jpg

AppleSmartwathScreen%20%286%29.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ten eerste, aan de Apple haters/Android fans:
Ja ja, android had dit al jaren geleden, android is beter, samsung is beter yes yes yes.
Eindeloze discussie en gaat nergens over.
Iedereen zijn eigen mening wat ie fijner vindt werken, laten we daarom a.u.b. geen discussie hierover hebben.
:D

Hier nog meer info:
iPhone 6 - De nieuwe iPhone 6 heeft een 4,7-inch scherm, iPhone 6 Plus een 5,5-inch scherm. - Apple Store (Nederland)

Ik ben sinds de iPhone 3GS helemaal gewend aan de iPhone.
Heb nu een iPhone 5 (normale versie) al iets meer dan 2 jaar en kan dus weer verlengen/nieuwe abbo nemen.
Dat wordt swso een iPhone 6, maar ik zit te twijfelen tussen de 6 normaal of de Plus.

De Plus is ongeveer net zo groot als een Galaxy Note 2, die een kennis van mij heeft, wat een joekel van een ding.
Maar ik werk best veel op mijn mobiel, dan is groter eigenlijk wel handig.

De normale iPhone 6 is dan wel de middenweg... hmmm...
Wel erg duur weer, misschien dat ik dan weer een sim only neem en nog eventjes mijn iPhone 5 blijf gebruiken :)
 
De bedragen die in de shots staan, zijn wel aantrekkelijk! Wel weer jammer dat ze de prijs in Nederland kunstmatig buitensporig omhoog schroeven... volgens de HWI en TW-PW staan ze nu te koop voor 899,- en meer... Erg jammer.
 
Ik heb er over nagedacht en mijn eigen gebruik geëvalueerd... :p

Ik werk redelijk veel op mijn iPhone 5.
Ik merk dat ik vaak dingen op mijn iPhone aan het vergoten ben om het te kunnen lezen of goed te kunnen zien.
Maak regelmatig typefouten door een ietwat kleine toetsenbord (of ik heb te dikke vingers :p).
Heb mijn telefoon ook weinig in mijn broekzak.
Ik denk daarom dat ik met een groter scherm mijn productiviteit kan bevorderen, ga daarom voor de iPhone 6 Plus :)
 
Hier een goede vergelijkings test tussen de iPhone 6 Plus en de Note 3.



Als je veel werkt op je telefoon maar deze te klein vind misschien is een iPad mini met 3/4g wat voor je, dan kan je de iPhone gewoon handig formaat houden en de extra grote van de mini gebruiken voor mobiel werken
 
Ondanks #bendgate, toch de plus besteld, dit is naar mijn idee mijn ideale smartphone voor zakelijk gebruik.
Zet er een stevige hoes achter, mocht ik het toch een keer in een strakke broekzak dragen :p

Volgens deze test zal het niet zo gauw buigen bij 'normaal' gebruik:
iPhone 6 And 6 Plus Bend Test - Consumer Reports News

:)

normaal gebruik bij Apple is toch mooi opstelt staan in een display case en alleen naar kijken ? ;)

Arwin
 
Het mag van mij ook sterker, maar volgens de test buigt het niet veel sneller dan andere telefoons van hetzelfde formaat.
Je moet toch behoorlijk wat kracht zetten om het te buigen.
Ik laat mijn bevindingen hier weten wanneer ik het een tijdje in gebruik heb :)
 
Ik heb nu de iPhone 6 PLUS ongeveer 3 dagen in gebruik.

Wooaaaaa wat een groot lomp ding t.o.v. de iPhone 5 zeg xD
(wel dunner btw)
Dat is echt ff wennen, ik ben nu nog af en toe in de knoop met mijn vingers en handen om bepaalde dingen aan te tikken.
Maar ik merk nu al dat ik het aan het wennen ben, dat komt dus wel goed.

En het scherm... wat een opluchting is dat zeg!
Met de iPhone 5 was ik non-stop aan het scrollen, vergroten, verkleinen etc.
Nu met de 6 plus heb ik alle info die ik nodig heb goed zichtbaar op het scherm.
Dit was de voornaamste reden dat ik voor de Plus ben gegaan en tot nu zéér tevreden erover :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Cygnitr0n [IN-ACTIVE] iPhone 4 Case Republic of Gamers Verkocht 0
D [VERKOCHT] iphone 16gb zwart simlockvrij 12 maanden jong Verkocht 6
Cygnitr0n [VERKOCHT] iPhone 4 (32gb)+ toebehoren Verkocht 1
Freddy Het grote Apple iPhone 5 Topic Gadgets 20
Stephan---pro [GEVONDEN] Apple iphone of Samsung galaxy s2 Gevonden 30
D Programmeren iPhone App. Gadgets 14
Freddy Vbulletin Officiële iPhone/iPod App (gratis) Hardware & Software 1
D [INACTIVE] Iphone 4 Dock, usb naar dock kabels Verkocht 0
Freddy Het HighFlow iPhone 3G/3GS/4 en iPod Touch Topic Gadgets 288
RRPhantom iPhone versie van forum? HighFlow Forum 37
Jason Lian Li Strimer Plus V2 RGB Motherboard & VGA Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason 750W Corsair SF Series™ SF750 80 PLUS® Platinum Certified High Performance SFX PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific DP100-D5 TT RGB Plus Pump/Distro Plate Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Vragen over Thermaltake Pacific PR22-D5 Plus Handleidingen en Installatie Tips 3
R1NS3 Lian Li Strimer Plus 3x8-pin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Lian Li Strimer Plus aansluiten op 4pins 12v mogelijk? Hardware & Software 2
HighFlow Thermaltake Pacific DP100-D5 TT RGB Plus Pump/Distro Plate Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Demolisher Thermaltake Riing Plus 12 LED RGB Radiator Fan TT Premium Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
I Waterkoeling set voor i7700k+1080GTX ti+MSI Z270 SLI PLUS+Carbide Series Air 540 Advies Waterkoeling Setup 1
bundymania [Bundymania User Review] InnoWAVE Plus - Over The Ear Headphones (German) HighFlow Product Reviews 0
Tath Bitspower "NEW" Nickel Plated (Clear) voor de 1. MSI X99S SLI PLUS HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower Nickel Plated Full-Covered-Block Black and Clear for MSI X99S SLI PLUS HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D [REFUSED] Innovatek Konvekt-O-Matic Maxi Plus Zilver Passieve Radiator Nieuwstaat Verkocht 1
J [VERKOCHT] Logitech Pure-Fi Express Plus. Verkocht 2
Arniebomba [VERKOCHT] Liang DDC-1T Plus Verkocht 3
Arniebomba Laing DDC-1RT (plus) / MCP350 / MCP355 genoeg? Waterkoeling 37
O [CANCELLED] Point of View gtx460 ultra charged + Arctic Accelero Xtreme Plus Verkocht 1
O [VERKOCHT] EVGA GTX570 SuperClocked + Arctic Accelero Xtreme Plus 2 Verkocht 3
P [IN-ACTIVE] Lian Li PC7B Plus II kast zwart Verkocht 0
W vertex 4 plus vraagje HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
P Pomp plus controller Waterkoeling 7
Zwelgje Bitspower Water Tank Z PLUS - POM Version HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Sw333t Zalman 5.25 Bay ZM-MFC1 Plus (Zilver) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
P [IN-ACTIVE] Innovatek HPPS Plus of Swiftech D5-MCP655 Verkocht 6
Ludwig DD waterbox plus WC Gallery & Build Logs 12
arwin74 [CANCELLED] zalman zmfc1 plus Verkocht 5
X [IN-ACTIVE] zalman reserator 1 plus Gevonden 0
thiesggb [VERKOCHT] Zalman 5.25 Bay ZM-MFC1 Plus (Zwart) Verkocht 1
1 [INACTIVE] Complete waterkoelingset plus reservedelen Verkocht 20
D HAF 912 plus Voeding vraag Cases en Modding 7
Freddy Arctic Cooling Accelero XTREME Plus HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Sw333t Led showtje, plus de gebruikte codes voor de Freeduino controller Electronica 2
R Roccat Kone [+] / Plus HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
Dustyrick Coolermast HAF 912 plus of HAF 922 Cases en Modding 9
Sw333t Zalman ZM-MFC1 Plus Verkocht 6
J Nieuwe Cooler Master HAF 912 Plus HighFlow Product Suggesties en Nieuws 27

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan