• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

DD waterbox plus WC

Ludwig

Member
Hier mijn nieuwe case de Danger Den waterbox plus met cpu
waterkoelling.

Systeem.
Core i7 920 @ 4000mhz
MSI Eclips SLI moederbord
OCZ XTC 6GB tripple channel 1600MHZ 7-7-7 RAM
2xGTX580 Stock Gigabyte
Coolermaster Realpower M1000 PSU
XSPC RASA CPU block
XSPC RX240 RAD




015140-1.jpg


015140-2.jpg


015140-3.jpg


015140-4.jpg


015140-5.jpg


015140-6.jpg


015140-7.jpg


015140-8.jpg


015140-9.jpg
 
Thnx mensen. Ik ben er nog niet helemaal mee klaar maar vind mijn bak zo wel
mooi. Deze bak heb ik eingelijk puur voor het oog en omdat ik een kleinere case
wilde hebben. De fans met censor voor op het rad, daar heb ik de censor van af geknipt
want anders draait de fan niet op volle touren.

Wat ik nog wil gaan veranderen zijn toch mischien andere slangen die blauw zijn maar ik doe dat later wel. Ook wil ik nog sleeves om de bekabeling heen doen.

Momenteel ben ik met een cpu stress test bezig maar ik geloof dat ik gewoon een heetheefd heb te pakken want hij word 65 graden na 20 min prime 95. Idle zakt hij trug naar 41 graden. In de bios geeft hij zo'n 35 graden aan geloof ik....
Zijn dit een beetje goede temps voor mijn set? Core i7 920 4000MHZ HT of 1,248V
 
Ik heb er nog ff een filmpje van gemaakt ghehe.


En ik heb nog wat dingetjes besteld zoals een fan contoler voor de 2 voorste fans want zoals je nu
kunt horen is dit wat te veel van het goede qwa geluid. Ook heb ik andere koelpasta besteld om dat ik denk
dat de koelpata wat bij de cpu zat niet de beste prestaties zal levren. Ik heb Arctic zilver matrix koelpasta bsteld.
 
Ik denk dat ik blij mag zijn. Ik ben toch maar van 8mm ID naar 10mm ID gegaan en van
de koelpasta wat bij de RASA zat naar Arctic silver Matrix gegaan en mijn cpu blijft nu op de
zelfde instellingen zo'n 5 graden koeler. i7 920 4010mhz HT off 1,248V. Ook heb ik een fancontoler nu voor de fans op
de radiator en kan de fan nu ook regelen tussen helemaal uit en 1800rpm.
Is dit puur door de koelpasta of ook door de 2mm grotere ID slangen + fittingen?

Verder heb ik nog wel een screen over van de temps met HT on. Hij werd met HT on zo'n 73 graden.
Maar ik ga zo ook even met HT on testen. Kijken of hij nu mooi onder de 70 graden blijfft.
Ik ben nu trouwens langer dan 20min aan het stressen en het lijkt er op dat hij nu zelfs nog iets trug loopt
qwa temptratuur.
 
Is dit puur door de koelpasta of ook door de 2mm grotere ID slangen + fittingen?

Vaak zijn tempschommelingen een optelsom van een combinatie van verschillende dingen. De slang ID heeft zeer weinig invloed op de temps. het kleine beetje extra flow dat je daarvan krijgt heeft een minimale invloed op de uiteindelijke temps.
De iets betere koelpasta zou in de optelsom geplaatst kunnen worden. Wat waarschijnlijk het zwaarste meetelt is het remounten. Zeer waarschijnlijk hebben het CPU en het GPU blok een betere mount dan de vorige. Dat kan soms zomaar een graad of twee schelen.

Soms zelfs meer:

20r8uhh.jpg


Hierboven een extreem geval bij het phobya cpu blokje. Het verschil tussen de slechste en de beste mount is bijna vijf graden. (van de koelpastaafdruk heb ik ook nog ergens foto's van elke mount, maar daar was niet veel verschil aan te zien) Die tempwaarde komt zelfs nog van het gemiddelde van een templog van 30 minuten dus binnen die tijd zijn er zelfs nog ietsje hogere verschillen geweest. (ingaande luchttemp schommelingen ervan afgetrokken en gemeten met diverse Dallas One Wire DS18B20 temperatuursensoren welke gekalibreerd zijn tot een aantal cijfers achter de komma (ben even kwijt hoeveel ;) ))

Dan zijn er altijd nog schommelingen van de inkomende lucht@omgevingstemp. Over de hele dag schommelen en wiebelen die een beetje.


Met een aantal van de bovengenoemde dingetjes kan je met elke dingetje in zijn extreemste schommeling tot goed waarneembare tempverschillen komen. Dan is het altijd lastig te achterhalen waar de verschillen vandaan komen. Je zou van je kast een soort van templab moeten maken met op veel plaatsen goede tempsensoren om het één van het ander te kunnen onderscheiden + een airco in je kamer om de omgevingstemp de baas te kunnen zijn + misschien nog een waterchiller om de watertemps ook nog eens te kunnen controleren. :p
 
Mooie uitleg zo allemaal. Ik kan altijd nog een keer de gpu blok opnieuw gaan installeren kijken of dit ook nog verschil maakt.
Momenteel heb ik het blok zo vast als een huis op de cpu zitten met arrctic silver matrix er tussen. Temps worden nu zo'n 61 graden ipv 73 graden
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy DangerDen Waterbox Plus aka Lanbak Gallery & Build Logs 255
Mobomonster Danger Den Extended waterbox HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Ludwig Vraagjes Danger Den waterbox + Cases en Modding 4
Jason Lian Li Strimer Plus V2 RGB Motherboard & VGA Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason 750W Corsair SF Series™ SF750 80 PLUS® Platinum Certified High Performance SFX PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific DP100-D5 TT RGB Plus Pump/Distro Plate Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Vragen over Thermaltake Pacific PR22-D5 Plus Handleidingen en Installatie Tips 3
R1NS3 Lian Li Strimer Plus 3x8-pin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Lian Li Strimer Plus aansluiten op 4pins 12v mogelijk? Hardware & Software 2
HighFlow Thermaltake Pacific DP100-D5 TT RGB Plus Pump/Distro Plate Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Demolisher Thermaltake Riing Plus 12 LED RGB Radiator Fan TT Premium Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
I Waterkoeling set voor i7700k+1080GTX ti+MSI Z270 SLI PLUS+Carbide Series Air 540 Advies Waterkoeling Setup 1
bundymania [Bundymania User Review] InnoWAVE Plus - Over The Ear Headphones (German) HighFlow Product Reviews 0
Tath Bitspower "NEW" Nickel Plated (Clear) voor de 1. MSI X99S SLI PLUS HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower Nickel Plated Full-Covered-Block Black and Clear for MSI X99S SLI PLUS HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy iPhone 6 en iPhone 6 PLUS Gadgets 17
D [REFUSED] Innovatek Konvekt-O-Matic Maxi Plus Zilver Passieve Radiator Nieuwstaat Verkocht 1
J [VERKOCHT] Logitech Pure-Fi Express Plus. Verkocht 2
Arniebomba [VERKOCHT] Liang DDC-1T Plus Verkocht 3
Arniebomba Laing DDC-1RT (plus) / MCP350 / MCP355 genoeg? Waterkoeling 37
O [CANCELLED] Point of View gtx460 ultra charged + Arctic Accelero Xtreme Plus Verkocht 1
O [VERKOCHT] EVGA GTX570 SuperClocked + Arctic Accelero Xtreme Plus 2 Verkocht 3
P [IN-ACTIVE] Lian Li PC7B Plus II kast zwart Verkocht 0
W vertex 4 plus vraagje HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
P Pomp plus controller Waterkoeling 7
Zwelgje Bitspower Water Tank Z PLUS - POM Version HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Sw333t Zalman 5.25 Bay ZM-MFC1 Plus (Zilver) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
P [IN-ACTIVE] Innovatek HPPS Plus of Swiftech D5-MCP655 Verkocht 6
arwin74 [CANCELLED] zalman zmfc1 plus Verkocht 5
X [IN-ACTIVE] zalman reserator 1 plus Gevonden 0
thiesggb [VERKOCHT] Zalman 5.25 Bay ZM-MFC1 Plus (Zwart) Verkocht 1
1 [INACTIVE] Complete waterkoelingset plus reservedelen Verkocht 20
D HAF 912 plus Voeding vraag Cases en Modding 7
Freddy Arctic Cooling Accelero XTREME Plus HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Sw333t Led showtje, plus de gebruikte codes voor de Freeduino controller Electronica 2
R Roccat Kone [+] / Plus HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
Dustyrick Coolermast HAF 912 plus of HAF 922 Cases en Modding 9
Sw333t Zalman ZM-MFC1 Plus Verkocht 6
J Nieuwe Cooler Master HAF 912 Plus HighFlow Product Suggesties en Nieuws 27
Oli4v [VERKOCHT] Lian Li V2000b II Plus + Extratjes en mods Verkocht 3
Mobomonster Bitspower Premium Plus Diamond Fitting HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
bundymania REVIEW: Pump Comparison -> Eheim PCPS, 2x XSPC, Alphacool Pumpstation, Laing Plus HighFlow Product Reviews 1
Johnny Vraag omtrent zalman zm-MFC1 plus Hardware & Software 8
G msi ecipse plus Waterkoeling 37
Slader Akasa pax.mate plus HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
bts Tops voor de laing de laing ddc 1 plus 12v HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan