• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Intel ivy bridge hoe denk jij erover?

Robin

Member
Aangezien de ivy bridge voor de deur staat, en het een en ander al bekent is geworden.. Zou ik graag ook jullie mening wel eens willen weten.. Gaan jullie er naar toe upgraden?. Blijf je bij je ouder systeem..
En wat vinden jullie tot nu toe van dit platform?

Ik heb zelf al wat dingen gelezen.. Mijn conclusie tot zo ver, zeer goede zuinige processor, alleen jammer dat hij niet toch wat ietsie sneller had gemogen i.t.t de sandy bridge..

Kwa borden vind ik het eigenlijk erg jammer dat de processor maar 16 lanes ` maar beschikbaar heeft..
Had persoonlijk liever 8x / 8x / 8x gezien i.p.v die laatste 4x..
Ook de sata 600 controller vind ik dat het maar weinig poorten te bieden heeft..

Heb momenteel een MSI -790FX GD70 moederbord i.c.m een AMD Phenom II X4 955.. Vind dat ding niet echt vooruit te branden en wil daarom wat anders / iets snellers wat de moeite waard is.. Ook wil ik geen processors met 125 / 130 TDP meer.. Zit vrij lang achter de computer. En dan elke watt telt om het zo maar te zeggen..

Ik heb de Z77 borden test ook al gelezen.. En daar komt voor mij uit dat ik denk ik het MSI Z77-GD65 moederbord ga nemen.. Heb al dat extras wat asus aanbied kwa opties allemaal niet nodig. En ik snap ook niet waarom er nog steeds PCI sloten op die borden zitten gemonteerd..

Aan de andere kant wacht ik AMD ` piledriver` ook nog even af wat het zal gaan bieden.
Ik weet dat die processor nooit de ivy bridge gaat bij benen. MAAR als het een aardig zuinige processor word die ook nog wat sneller kan zijn dan wat nou te krijgen is (van AMD) met een vele betere specs kwa moederborden en daarnaast een lagere prijs.. Kan een AMD denk ik best wel intressant worden.
 
zit voor me basis systeem ook te kijken naar ivy bridge.
Over de pci e sloten maak ik me niet druk voor meerdere lanes.
aan gezien dat die op basis zijn van 3.0.
En verdubbeling van snelheid.
De cpu top model voor de ivy bridge is een stuk goed koper dan 2011 socket verzie.
Dat maakt het voor mij een zeer interessante optie al zeg ik.

draai nu nog 1156 met een 875K.
 
als ik de (nog te hoge) prijzen zo zie word het wel een intresante upgrade met te hoog bedoel ik..zodra het feest losbarst zakken de prijzen ook nog wel een stukkie

een maximus 4 gene kost nu 166 euro das een hele lekkere prijs daar een Core i7-3770K met adviesprijs van 320 dollar (iets onder of net op 300 euro?) is toch een dikke upgrade lijkt me :D

maar ik blijf nog wel dik een jaar met mn 2600k spelen..die voldoet voor mij nog makkelijk aan alle eisen.
 
zit voor me basis systeem ook te kijken naar ivy bridge.
Over de pci e sloten maak ik me niet druk voor meerdere lanes.
aan gezien dat die op basis zijn van 3.0.
En verdubbeling van snelheid.
De cpu top model voor de ivy bridge is een stuk goed koper dan 2011 socket verzie.
Dat maakt het voor mij een zeer interessante optie al zeg ik.

draai nu nog 1156 met een 875K.

Dat met pci-express 3.0 vind ik eigenlijk best raar.. Sinds versie 1.0 en 2.0 zijn de pci-express 1 speed altijd met de versie nummer mee gegaan.. Ik snap daarom niet waarom ze alleen de videokaarten dan pci-express 3.0 hebben gemaakt, terwijl de overige sloten eigenlijk ook wel direct 3.0 hadden mogen zijn..

En het gekke is dat alleen vaak de eerst 2 videokaart sloten pci-express 3.0 zijn.. Het derde slot is vaak nog maar een pci-express 2.0
Ik snap niet waarom versie 3.0 zo half geimplenteerd is..
En ik ze mij ook niet het derde 2.0 4speed slot gebruiken voor een videokaart, aangezien dit niet 3.0 is en daarom kan gaan bottlenecken..

Zoals sir serial zegt.. Het is maar afwachten wat de prijzen doen.. Want kan best zo zijn dat ivy bridge extra duur word gehouden en sandy bridge als goedkope instapper word gebruikt i.v.m dat intel waarschijnlijk nog een te grote voorraad sandy bridge heeft liggen waarvan ze graag af willen.
 
Dat met pci-express 3.0 vind ik eigenlijk best raar.. Sinds versie 1.0 en 2.0 zijn de pci-express 1 speed altijd met de versie nummer mee gegaan.. Ik snap daarom niet waarom ze alleen de videokaarten dan pci-express 3.0 hebben gemaakt, terwijl de overige sloten eigenlijk ook wel direct 3.0 hadden mogen zijn..

En het gekke is dat alleen vaak de eerst 2 videokaart sloten pci-express 3.0 zijn.. Het derde slot is vaak nog maar een pci-express 2.0
Ik snap niet waarom versie 3.0 zo half geimplenteerd is..
En ik ze mij ook niet het derde 2.0 4speed slot gebruiken voor een videokaart, aangezien dit niet 3.0 is en daarom kan gaan bottlenecken.
Pci-express 2.0 heeft een doorvoersnelheid van 8GB/s, Pci-express 3.0 heeft 16GB/s.
Dus er is vrijwel geen bottleneck.
 
Weet iemand wellicht welke z68 moederborden er allemaal een bios upgrade krijgen naar ivy bridge?

Ik zie die z77 chipset toch niet zo helemaal zitten:

Derde PCI-e x16 slot op Z77 borden geschikt voor GPU? | Hardware.Info Nederland

Pci-express 2.0 heeft een doorvoersnelheid van 8GB/s, Pci-express 3.0 heeft 16GB/s.
Dus er is vrijwel geen bottleneck.

Ik bedoelde dat eigenlijk anders..
Ik vond het juist stom waarom het pci-epress 1 speed slot ook geen update naar versie 3.0 krijgt.. Ik snap wel dat het eigenlijk niet nodig is omdat het kwa snelheid wel goed zal zullen.. Maar van 1.0 / 1.1 is het pci-express 1 speed slot ook geupdate naar versie 2.0 en nou krijg je dus dat alleen de videokaart sloten nog maar een update krijgen naar 3.0.. Dat vind ik het stomste eraan..
 
Enter your phone number here

Heb op dit moment een AMD X6 1090T, en Ivy-Bridge zie ik inderdaad wel zitten :) een 3770K zie ik wel als een voorkeur.
Alleen zijn de ATX-ROG borden van ASUS er nog niet. Tja, en dan moet er maar weer geïnvesteerd worden in een nieuw CPU blokje :044:
 
Ivy bridge is interessant, maar zelf ben ik content met wat ik momenteel heb (sandy bridge) en om een volledige upgrade van mobo/cpu te doen vind ik het nog niet echt verantwoordt qua prestatiewinst vs kostprijs
 
voor een upgrade vind ik het momenteel niet interessant, sandy bridge is voor mij nog steeds meer dan voldoende. Als het om een nieuw systeem zou gaan dan is het wel intressant over SB omdat het op de meeste vlakken wel iets beter is.
 
Ik twijfel nog behoorlijk eigenlijk..
Het kopen heeft eigenlijk nog geen haast aangezien ik toch nog moet verhuizen en dat ook nog geld gaat kosten.. Dus rond september zal ik toch pas een definitieve keuze kunnen maken

Ik ga denk ik eerst eens zien wat AMD gaat doen! Piledrive, `Vishera`. Omdat AMD eigenlijk een veel completer moederbord er voor krijgt(meer SATA 600, meer PCI-express lanes!). Ook het rare vond ik dat er veel AM3+ borden ineens niet meer in de pricewatch van tweakers staan..

Ik krijg het idee dat er bij die ` Vishera` er een nieuwe batch moederborden zullen komen..

Ik verwacht niet dat AMD het huidige spul zal verslaan.. Maar al zouden ze rond de 2500k en 2600K liggen vind ik het al een hele prestatie.. Maar als het niet veel sneller word dan een Phenom II, dan word het snel afhaken..

En bij Intel twijfel ik nog tussen een 3570K en een 3770K.. Ik doe er vrij veel met games erop.. Dus ik denk dat het ` zonder` van het geld is om een 3770K te nemen... 3770K is wel leuk, maar het moet wel het geld waard zijn wat je ervoor betaald.. En wellicht ga ik in 2013 toch wel voor een haswell processor( en dat zie ik ivi bridge maar als een tijdelijke vervanger aangezien ik daarna geen maanden meer ga wachten.. (als die weer vele male sneller word) dus lijkt me een 3770K eigenlijk ` zonder` van het geld.

Kwa moederbord zat ik te denken aan een MSI Z77-GD65.. (maar als ik pricewise een bord zoek, en helaas toch het derde pci-express 16x slot dan toch niet zal gebruiken, dan beter uit ben met een asus P8Z77-V. Heb voor dat geld dan ook nog een wifi erbij zitten en is goedkoper dan die van MSI!!

Als dat echt zo probleem voor je op levert.
Dan moet je maar aan een lga 2011 gaan denken.
bv. een Asus Rampage IV extreme .

LGA2011 materiaal is voor mij gewoon te duur voor wat ik er mee ga doen.. Kwa gaming is het niks veel snellers als een normale mainstream systeem..
Dan ben ik op ze minst al 250 euro kwijt voor een moederbord en een 500 euro aan een K processor..
Laat staan dat ik dan ook nog duur geheugen erin moet proppen..
En laat staan het hoge stroom verbruik waar ik helemaal niet op aan het wachten ben..

Heb eerder al een LGA1366 systeem gehad.. Maar vond het kwa geld het niet waard / stroom verbruik.. Kijk als jij nou een 4 of 5 uur achter je systeem wat gamed en daarna je systeem uit zet en lekker gaat slapen, dan kan ik best met je eens zijn dat het kwa stroomverbruik nog wel mee valt..
Maar als je op ze minst 10 uur per dag aan het computeren bent, dan tikt het wel lekker aan!..

AMD zou voor wel mij het ideale bord hebben, alleen die processors zijn het gewoon niet wat ik wil hebben.. En bij intel is het momenteel net andersom..
 
Laatst bewerkt:
Ja dat klopt.. TDP is een aanduiding om aan te geven hoeveel hitte eraf gevoerd moet worden kwa koel specificaties..

Maar als je al een cpu hebt met 95 tdp en eentje met 130 tdp, dan zegt het toch eigenlijk wel genoeg dat de laatste gewoon meer stroom zal verbruiken..

Dus een 95 tdper zal zo rond de 80 watt liggen naar waarschijnlijkheid en een 130tdp rond de 100 - 120 watt..

Maar goed kwa schaling komt het eigenlijk op het feitelijke neer.
 
Ik heb er naar zitten kijken maar ik denk dat ik deze generatie gewoon over sla.
Met mijn i7 920 @ 3,6ghz zie ik alle 8 threads never nooit maxen en blijven mijn 2 580's de bottleneck.

Ik wacht vrolijk op de 700 reeks van nvidia en tot die tijd geloof ik het wel en blijf ik lekker x58 draaien :)
 
Ik ga lachen als jullie erachter komen dat IB veel warmer wordt onder WC dan SB ondanks het TDP lager is..
Als jullie erachter komen zal ik wel vertellen hoe het komt.

Ow en IB testing here :icon_biggrin:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Intel NUC8i7beh2 fan noise Overige Koeling 4
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity D-RGB Intel / AMD / sTR4 - Full Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Jason Barrowch M Series Reactor CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Ryzen AM4/ AM3/ Intel 115x / 1200 / 2011 / 2066 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
H Alphacool Eisbaer (Solo) 2600rpm inclusief de intel LGA2011 mount? Waterkoeling 4
XenoMorpH EK-Velocity Intel/AMD Mounting Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
ProAce [Gezocht] Intel Core I5 (1150) Gevonden 1
Freddy Intel LGA-1151 (Socket H3) Skylake i5/i7 -> zelfde montage als 1150, 1155 en 1156 Hardware & Software 6
l3p Akasa Plato & Akasa Newton S for Intel NUC 5th Generation HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Sw333t [VERKOCHT] ASRock H61 Pro BTC + Intel Pentium G2030 Verkocht 3
JaccoW [Gezocht] Betaalbare Intel 775 WC onderdelen Gevonden 1
W [Waterkoeling] €750 euro Intel I7 2700K 2x 290x Refference Advies Waterkoeling Setup 5
D asus gtx 780 SLI met intel i7 4770 NVIDIA 0
Pharlap [GEVONDEN] ASUS P6T Deluxe V2 LGA 1366 Intel X58 ATX gevraagd Gevonden 1
lemonade [GEVONDEN] EK-Supreme HF INTEL bracket Gevonden 2
Sw333t [CLOSED] Waarde Intel pc Gesloten 2
X-Tripiot IVm Project Gezocht! Intel waterblocks! Gevonden 1
G Waterkoeling Intel i5-2500K Advies Waterkoeling Setup 1
stefan787 Intel Core i7 3820 of en andere 2011 socket cpu Gevonden 0
Traxtorm [VERKOCHT] Intel QX9300 CPU Verkocht 1
stefan787 [GEVONDEN] Intel core I5 3470k Gevonden 1
fatal_error.be Bitspower CPU Block Summit EF (Intel) Clear Acrylic Top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
D ASUS MAXIMUS VI IMPACT (Intel Z87) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
l3p [VERKOCHT] Intel i7 3820 (lekkere OC-er!) Verkocht 1
l3p [VERKOCHT] Intel i7 960 (lapped) Verkocht 1
Vannos [VERKOCHT] Intel core i7 920 D0 Verkocht 1
DieHard [VERKOCHT] Intel P3, ATI 3D Rage Pro Turbo Agp Verkocht 2
R Intel Core i7-4770k Overclocking Overclocking 15
Sw333t [GEVONDEN] Intel S775 cpu Gevonden 1
R XSPC Raystorm cpu-block Intel s1155 mount HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
DutchChilles Intel Extreme CPUs geruchten Nieuws en Sport 14
Skydrone Intel i5 3570k vs i7 2700k Hardware & Software 14
P [Waterkoeling] Intel Core i5 3570K Advies Waterkoeling Setup 12
k.3nny [GEVONDEN] TEAB 2x intel plexi cpu blokjes! Gevonden 3
arwin74 [VERKOCHT] INTEL Core I7 2700k Verkocht 1
yamaha_R1 Intel 3770K OC 4,2 temps? Overclocking 6
3 [IN-ACTIVE] Intel® Core™ i7-975 Processor Extreme Edition Verkocht 5
R Problemen intel i5 750 cpu Problemen & Oplossingen 10
canonchiel Intel 2011 socket Overclock topic Overclocking 0
L Supremacy Elite - Intel LGA 2011 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
tahsin Intel Cone i7 Handleidingen en Installatie Tips 41
U [VERKOCHT] Intel C2DM P8400 (socket P) Verkocht 2
M T-versie van de Intel 3770, 3770T Hardware & Software 10
J Intel RTS2011LC Advies Waterkoeling Setup 6
Johnny Asus Sabertooth / Intel Core i7 3770k HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan