• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

i7 3960X + Dual 6990 + Full MB waterkoeling

W

WushuWakkie

Guest
De afgelopen dagen ben ik druk in de weer geweest om mij in te leven binnen de wereld van WC.
Dit omdat mijn oude systeem (met een 4780x2) van het betere blaaswerk voorzien is en ik dat voor mijn nieuwe systeem wil voorkomen. Rede te meer om de boel te voorzien van waterkoeling maar...daarbij komt nu ook nog het OC'en van de CPU en GPU's.

De componenten die besteld en gedeeltelijk binnen zijn:

Corsair Obsidian 800D
Corsair Professional Series Gold AX1200
Corsair Hydro H100
Asus Rampage IV Extreme
Intel i7 3960X
G.Skill RipjawsZ DDR3-2400
2x XFX HD6990
2x Plextor PX-128M2P 128 GB (Raid0)
Asus BW-12B1LT Blu-ray Brander
Bigfoot Networks Killer 2100 Gaming NIC

Waar ik naar opzoek ben is een redelijk makkelijk in te bouwen setje (samengesteld/pre-samengesteld).
Nu lees ik veel over de EK sets maar lees ook dat Koolance een goede toevoeging is voor het systeem.

Uiteraard zal ik later een cartje toevoegen met de voorgenomen aankoop, dit zal ik morgen gaan doen :)
Sowieso heb ik een voorkeur voor de EK blocks, waarom weet ik niet. Echter heb ik wel het idee dat de pomp(en) van Koolance moet komen, fittings van BitPower en de slangen etc. maakt niet zo gek veel uit.
Ook zou ik graag een en ander (zoals fans en flow) willen regelen via een 5,25 bay oplossing.

Toch maar even zitten klikken en uitzoeken. Ik heb het flauwe vermoeden dat voor de configuratie zal als hij is de spullen misschien iets te veel van het goede is, daarom vraag ik jullie om advies.
Daarbij is het ook zeer waarschijnlijk dat ik hier en daar te veel of te weinig heb gekozen.

Klik hier voor de spullenboel t.b.v. de toekomstige buildlog "RadBastard"

Bij voorbaat mijn dank voor alle adviezen!!
 
Laatst bewerkt:
gezien jouw spullen kijk je niet op 100 euro? Ik zou altijd voor custom set gaan, is ook neit zo ingewikkeld met inbouwen hoor. Zeker als je ook wilt overclocken, en in de kast heb je er ruimte zat voor.

En ff offtopic: waarom koop je juist nu van die dure videokaarten (in plaats van ff 4 maanden...?). :p ANders zou ik er een inhangen, of nog beter, een gtx580 of 590 nemen...

Dan weer ontopic:
-2 blokken voor de 6990 lijkt me wel voldoende. je hebt geen 5 kaarten :)
- 3 liter feser is zat. Ik zou persoonlijk voor vloeistof gaan zonder kleur, endan eventueel gekleurde slangen. Sommigen zeggen dat gekleurde vloeistof rotzooi geeft (anderenzegegnvan niet, zal dus geen ramp zijn denkik
- 3 of 4 meter slang is ook wel zat. aangezien je voor rode slang gaat: zie puntje hiervboven :)
--je hebt ALLES maal 5 gedaan of niet? :) 5 waterblokjes voor cpu :) dit waterblokje schijnt iets beter te zijn: Koolance CPU-370 (aangezien het waterblok waarschijnlijk de beperkende factor wordt qua koeling)
- je kunt overwegen om in plaats van een 360 een 480 rad te nemen, dat past (naast mezelf ken ik 3 mensen die dat met de 800D ook gedaan hebben, beetje zaagwerk).
-wil je push/pull of gewoon push? met de huidige setup heb je dan 5 tot 10 fans nodig voor de radiatoren.
-denk je ook aancasefans? (in diekast: een onderin, in aan deachterkant, erkunnen 140mm fans in. Ikzelfheb de kast zo gemod dat er 1 120mm intake en 3 andere fans inzitten, daarnaast een 140mm rad en een 480 rad)
-wat wil je met 12 90 graden bochtjes doen?
-ik zou geen hose clamps nemen maar schoerfittingen (ook van bitspower). Voor elke aansluiting 1, een paar extra is wel lekker. Dus bijvoorbeeld voor elkevideokaart heb je er 2 nodig, etc.
- die pomp is prima. Persoonlijk zou ik met deze setup voor de 35x gaan en een reservoir waar die inpast. Je kunt ook dual loop gaan (staat wel cool) of single loop met 2 pompen in serie voor extra druk. (een enkele 35x moet het wel trekkenhoor, ook al heb je aardig wat restrictie in de loop)
-beetje veel stopfittingen. enkel voor de ingang uitgang, neem er 3 ofzo.
-waar ga je de 240 rad plaatsen? (aangezien je ook radstands besteld?)

succes!
 
Ik neem aan dat je inmiddels nu wel weet dat je in je link genoeg spul hebt geselecteerd om 5 computers te gaan waterkoelen.

Maar ik vroeg me af of je bewust voor stubbies en andere knelfittingen hebt gekozen i.p.v. schroeffittingen.
 
@Boefmans, dummie en MrGiorgio
Er is duidelijk iets niet helemaal goed gegaan met de cart list...
Gisteren had ik toch echt 2 GPU blokken en 1 CPU block, etc. :S
Aanpassing is onderweg, neem mij niet kwalijk voor de verwarring...

Nog even nagedacht, ik heb gisteren tijdens het opslaan niet gekozen
voor vervangen maar toevoegen... Leer voor de volgende keer...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
S AMD threadripper 3960x met water- of luchtkoeling Waterkoeling 3
F Koeling Threadripper 3960x Waterkoeling 5
tahsin AIDA64 3960x Cache & Memory Benchmark Benchmarks & Scores 7
T [Waterkoeling] €1500 euro, 3960X, Asus Rampage IV Extreme, 2x 7970 Advies Waterkoeling Setup 13
N Graag advies voor waterkoeling setup voor mijn 3960X Advies Waterkoeling Setup 6
R Complete dual loop te koop [Hardline] Hoop onderdelen Te Koop 6
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Resonance Single & Dual HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers - Arterial Dual 560mm Water-Box HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lamptron HC060 PC Hardware Monitor/Display for AIDA64 Software - 6" IPS, Dual Bay / 2-bay mounting 5,25” HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
X MO-RA 360 + Dual Pump bracket Cases en Modding 4
Freddy Singularity Computers Ethereal Single, Dual en Core 2.0 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Hightower Alphacool dual pomptop Waterkoeling 2
P Aquaero Aquastream Ultimate vs D5/MCP Dual pump Waterkoeling 3
Fryslanboy [WC] Dual System, i5 KabyLake, Z270G en Z270I, 2x GTX10xx Advies Waterkoeling Setup 6
TinusB Single of dual loop Waterkoeling 3
S Alphacool GPX SLI Connector - Dual Asymetric HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
G waterkoeling voor dual xeon (socket 771) fileserver Advies Waterkoeling Setup 8
arwin74 Phanteks Dual SSD Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Sw333t Phanteks Enthoo Mini XL DS (Dual System) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Bas9466 Asus dual bay total controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 35
J Monsoon Series Two D5 Premium Dual 5.25 Reservoir blue en basic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
F Monsoon Series Two D5 Premium Dual 5.25" Reservoir HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
M Bitspower D5 Mod Kit / Mod Top / D5 Dual Single Top Upgrade Kit 150 Installed Height Waterkoeling 3
4 Dual D5 pomp vraag! Waterkoeling 3
T little devil dual psu bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Pharlap [TKA] TPI 342C1 Dual Input K-Type Thermocouple Thermometer Verkocht 3
XenoMorpH EK-DDC Dual TOP V.2 nog verkrijgbaar? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S [EK-FC Terminal DUAL Serial] past niet, alternatieven? Waterkoeling 2
S [EK-FC Terminal DUAL Serial] Rubber ringetje/gasket blijft niet in de groef zitten.. Waterkoeling 4
P Welke Dual bay reservoir met pomp? Advies Waterkoeling Setup 5
R s2011 ... goede/beste blokken voor dual proc Waterkoeling 0
XenoMorpH Welke EK res op de EK-DDC Dual TOP V.2?? Waterkoeling 3
nicvdv EK-FC Bridge DUAL Parallel CSQ Plexi Waterkoeling 2
G (TKA-rad) radiator xspc dual fan radiator silver Verkocht 1
B EK-FC Bridge DUAL Serial 3-Slot CSQ HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Singular1ty [IN-ACTIVE] EK-FC Crossfire/SLI bridge DUAL PARALLEL, Bitspower Rad mount Verkocht 0
F [IN-ACTIVE] Bitspower D5 / MCP655 Dual Mod Top/Extreme Verkocht 0
Sw333t XSPC Dual 5.25" Bay Reservoir - Black - Ball Front (BR525DBW) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
P EK-D5 Dual TOP G1/4 CSQ - Acetal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
C [IN-ACTIVE] EK-FC Bridge DUAL Parallel CSQ Verkocht 1
w4rlock XSPC dual ddc bayres blanking plate with o-ring Gevonden 0
psyduck170 plaatsing bitspower dual pump top Overige Koeling 4
Luculenus [IN-ACTIVE] Swiftech MCP35X2-BK (Dual) Pump - Black met reservoir. Verkocht 4
J Swiftech Maelstrom-35X 5.25 Dual Bay HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
E X2O 750 Dual bay pump/res genoeg voor 240 + 360 radiator Waterkoeling 2
Tath [IN-ACTIVE] Koolance reservoir RP-452X2 Dual 5.25"rev. 1.3 Verkocht 0
Tath [REFUSED] Koolance reservoir RP-452X2 Dual 5.25"rev. 1.3 Verkocht 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan