• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

HOWTO Acrylic tubing maken voor je waterkoeling!

Wat doen de buizen na langere tijd, worden ze doffer of nemen ze kleur op of heb je het nog dermate kort in gebruik dat je dit nog niet kan zeggen?


Dag 1:
251240_472854526069630_1862337777_n.jpg


Na 2 maanden:
257279_504118746276541_206519219_o.jpg


Nu: zonder te cleanen:
457028_505680902786992_884224921_o.jpg


Dus vind het zeker acceptabel ;)
 
Licht helemaal aan hoe handig jij ben.
Ik heb bochten van van 180 graden gemaakt waarbij de pijpjes 1,5 cm langs elkaar lopen.
Je moet in deze gevallen je buis vullen met een electro kabel en insmeren met wax.
Het lastige bij deze kleine radius bochten is namelijk dat de rubber mantel van de kabel in de bochten blijft plakken.
Misschien dat je hier iets mee kan!!

Plus wat k3nny zegt!
 
Ik had hem al vaker gezien maar wilde toch even officieel bedanken voor deze guide.

Ik zit er zelf aan te denken de buis te verwarmen in heet of boven kokend water. Alleen ben ik bang dat het electriciteitsdraad gaat smelten dan. Wat kan ik gebruiken dat zeker weten niet gaat smelten of plakken bij tegen de 100 graden?
Bij welke temp gaat eigenlijk de plexi buis bubbelen?

PS Kenny je plaatjes hierboven doen het niet meer.
 
bijna al me werk is offline, geen zin om 7k plaatjes draaiend te houden op photobucket :p 10GB is op 3 dagen erdoorheen, weet aleen niet welk forum alles opslurpt :S

ps, hoe het met warm water werk, absoluut geen idee! dat zou je mooi kunnen aanvullen in dit topic, ik weet wel dat E22 tubing + zijn flexibelen binnen slangbuisding bochten kunnen maken waar je jaloers op kan worden :)
 
Nou ja. Of je hangt het plexi in het warme / hete water of je hangt het boven een pan kokend water. Het water of de stoom moet het plexi verwarmen dan. Ipv een vlam of een gloeidraad of hete lucht.

Als het lukt zal ik dit topic aanvullen.
Ik zit nog even te dubben waar ik het allemaal ga halen.
Ik wil het niet bij verschillende leveranciers halen ivm dubbele verzendkosten.
Ook ben ik bang dat je het verschil gaat zien tussen 12/10 en 12/8 als het samen in een bouw gebruikt wordt.

edit: koelere zeg, of ik even 20 pond verzendkosten wil betalen. Nou ja, voor de community dan maar.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, maar er is niet bekend of die goed buigen of niet.

En niet om Freddy af te doen ofzo, maar bij Freddy kost 50 cm 5 euro. Nu heb ik 5 meter voor 45 en daarvan is 20 pond verzendkosten en zit er een buigkoord bij. Plus het zijn stukken van een meter dus minder reststukjes.

Als iemand zou bevestigen dat die stukken van Hiflow ook perfect te buigen zijn dan neem ik die voortaan mee.
 
Flexibele benzineleidingen / slangen heb ik zien gebruiken. Die kunnen wel tegen de hitte. Ik heb een neopreen cord ofzo meteen bij E22 besteld. Kenny gebruikte een wit electriciteitsdraad volgens mij. Je moet iets hebben dat niet gaat plakken of smelten en een diameter heeft nagenoeg zo dik als de binnendiameter van je buis. Dat zorgt ervoor dat als het zacht wordt er geen platte kanten in of aan komen (de binnenkant).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
l3p Howto polish your EK CSQ blocks Handleidingen en Installatie Tips 6
E Howto OC guide: Reg-edit/hardware.info vragen Overclocking 17
J Howto OC guide: Reg-edit/hardware.info Overclocking 21
Freddy Howto Guide: Overclocking C2D/C2Q Processors (v1.4) Overclocking 10
B PMMA acrylic coolant HighFlow Forum 1
B PMMA acrylic coolant HighFlow Forum 1
ShockRaver [Te Koop] BarrowCH Boxfish series Acrylic Square Digital RGB Tank Reservoir 150mm - Black Verkocht 1
C Acrylic tube gaat moeilijk in fittings Waterkoeling 1
Freddy Gratis SC Acrylic Tube set bij bestellingen vanaf €150,- HighFlow Computer Cooling Shop 0
the_cyberspace Bitspower DDC TOP Reservoir Adaptor Digital RGB (Acrylic) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Acrylic buizen of PETG buizen? Waterkoeling 3
A Kan iemand mij helpen met acrylic tubing Waterkoeling 9
M Overstappen acrylic hulp Waterkoeling 1
T Bitspower VGA SLI/Crossfire Bridge For 3 Slots Application - Acrylic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
C Gezocht: Acrylic side panel 600T Cases en Modding 0
l3p 12/10mm Acrylic/PETG Deburrer/trimmer HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Ctrl Welke fittings voor acrylic tubes. Waterkoeling 3
M Aquacomputer Kryographics GTX 980 Acrylic Glass edition, Nickel plated version HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
H Bitspower acrylic tube clear 12mm OD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
P Advies Acrylic tube 12/10mm, welke fittingen? Advies Waterkoeling Setup 9
Tath Bitspower waterblock Acrylic voor EVGA GeForce GTX 970 SuperClocked Design VGA Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower Water Tank Z-Multi Compact 150/200/250/300 (Black Acrylic Version) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Slader Water Tank Z-Multi 150 (Acrylic Version) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
l3p [TKA-RADGUARDS] Bitspower Rad / Fan Guards Aluminum/Acrylic 120/140/240/360/480 Verkocht 0
Freddy Bitspower Colored Acrylic / Rigid tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
JaPeMo JP[0] by JaPeMo (Acrylic Pc Case) Gallery & Build Logs 22
A Welke fitting het best gebruiken voor acrylic tube Waterkoeling 5
Zwelgje Bitspower VG-NGTX780TI Nickel Plated ICE Black Acrylic Top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D Vraag flowrestrictie flexible tubing icm acrylic Waterkoeling 2
fatal_error.be Bitspower CPU Block Summit EF (Intel) Clear Acrylic Top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
coolfris kryographics for GTX 780 acrylic glass edition, nickel plated version HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
parvumsystems Acrylic ITX by Parvum Systems Gallery & Build Logs 22
P [Gezocht] Bitspower Water Tank Z-Multi 250 - Full Clear Acrylic Version BP Gevonden 0
Sw333t Bitspower VG-NGTX680 ICE Black Acrylic Top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P [VERKOCHT] Bitpower Black Freezer VG-NGTX480 Acrylic-Black/Clear Panel BP-VGNGTX480AC Verkocht 0
arwin74 Acrylic tube 12 / 10 mm en accesoires HighFlow Product Suggesties en Nieuws 25
S Acrylic tubes Waterkoeling 32
H Levertijd Bitspower Black Freezer VG-NGTX690 ICE Black Acrylic Top BP-WBVGNGTX690ACIB HighFlow Computer Cooling Shop 3
Zwelgje VG-NGTX690 ICE Black Acrylic Top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
tahsin Bitspower VG-NGTX580MLT Acrylic Top With Stainless Panel HighFlow Product Reviews 5
tahsin Bitspower VG-NGTX580MLT Acrylic Top With Matt Black Panel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
Cygnitr0n [VERKOCHT] MCP350 + XSPC Acrylic Top Verkocht 9
Thierry Microcool Banchetto 101 black acrylic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
M Black Freezer HD-S350 Acrylic Top With Stainless Panel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
K XSPC Laing DDC Acrylic Top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
K vraag over XSPC : dual 5.25´ acrylic bay reservoir Waterkoeling 3
N XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir: Hoogte met pomp? Waterkoeling 6
B [VERKOCHT] Swiftech MCP350 + XSPC Acrylic Verkocht 9
D Cooler Master CM 690 II Transparent Acrylic Side Window Panel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Flipmode Hoogte DCC + XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir Waterkoeling 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan