• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Acrylic tube gaat moeilijk in fittings

Cageman

New member
Goedenavond,

Ik ben op het moment bezig om mijn eerste custom water loop in elkaar te zetten. Ik gebruik Singularity 16mm acrylic tube (code: sc-wc-acy-tb-500) en als ik deze bijvoorbeeld in een bitspower G1/4 naar 16mm fitting (code: BP-MBEML16) probeer te stoppen moet ik best veel kracht zetten voordat ik er voldoende vertrouwen in heb dat de verbinding waterdicht is.

Het proces dat ik volg:
  • Buig de acrylic tube en zaag deze op maat
  • Gebruik een ontbramings tool om de grofste kartels te verwijderen na het zagen
  • Gebruik schuurpapier korrelgrootte 120 om de randjes taps bij te schuren
  • Gebruik schuurpapier korrelgrootte 400 om het helemaal glad te maken
  • Maak de fitting en het uiteinde van de buis iets nat om deze gemakkelijker te laten schuiven
Mijn vraag is nu, is er nog iets anders wat ik kan doen om de buizen makkelijker in de fittings te krijgen? Of is het normaal dat dit zo moeizaam gaat?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
 

Freddy

Administrator
Forumleiding
De buizen van Singularity zijn ietsjes dikker dan andere merken buizen, ze zijn daardoor wat steviger, maar het is lastiger om het in de fitting te krijgen zoals je al zelf hebt ondervonden.
Het is dus normaal dat het moeizaam gaat.
Je hebt zelf al de meest gebruikte manieren toegepast om het makkelijker te maken.
Je kan eventueel ook nog de uiteinde een beetje verhitten voordat je het in de fitting drukt.
 
Bovenaan