Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Licht helemaal aan hoe handig jij ben.
Ik heb bochten van van 180 graden gemaakt waarbij de pijpjes 1,5 cm langs elkaar lopen.
Je moet in deze gevallen je buis vullen met een electro kabel en insmeren met wax.
Het lastige bij deze kleine radius bochten is namelijk dat de rubber mantel van de kabel in de bochten blijft plakken.
Misschien dat je hier iets mee kan!!
Ik had hem al vaker gezien maar wilde toch even officieel bedanken voor deze guide.
Ik zit er zelf aan te denken de buis te verwarmen in heet of boven kokend water. Alleen ben ik bang dat het electriciteitsdraad gaat smelten dan. Wat kan ik gebruiken dat zeker weten niet gaat smelten of plakken bij tegen de 100 graden?
Bij welke temp gaat eigenlijk de plexi buis bubbelen?
PS Kenny je plaatjes hierboven doen het niet meer.
bijna al me werk is offline, geen zin om 7k plaatjes draaiend te houden op photobucket 10GB is op 3 dagen erdoorheen, weet aleen niet welk forum alles opslurpt :S
ps, hoe het met warm water werk, absoluut geen idee! dat zou je mooi kunnen aanvullen in dit topic, ik weet wel dat E22 tubing + zijn flexibelen binnen slangbuisding bochten kunnen maken waar je jaloers op kan worden
Nou ja. Of je hangt het plexi in het warme / hete water of je hangt het boven een pan kokend water. Het water of de stoom moet het plexi verwarmen dan. Ipv een vlam of een gloeidraad of hete lucht.
Als het lukt zal ik dit topic aanvullen.
Ik zit nog even te dubben waar ik het allemaal ga halen.
Ik wil het niet bij verschillende leveranciers halen ivm dubbele verzendkosten.
Ook ben ik bang dat je het verschil gaat zien tussen 12/10 en 12/8 als het samen in een bouw gebruikt wordt.
edit: koelere zeg, of ik even 20 pond verzendkosten wil betalen. Nou ja, voor de community dan maar.
Klopt, maar er is niet bekend of die goed buigen of niet.
En niet om Freddy af te doen ofzo, maar bij Freddy kost 50 cm 5 euro. Nu heb ik 5 meter voor 45 en daarvan is 20 pond verzendkosten en zit er een buigkoord bij. Plus het zijn stukken van een meter dus minder reststukjes.
Als iemand zou bevestigen dat die stukken van Hiflow ook perfect te buigen zijn dan neem ik die voortaan mee.
Flexibele benzineleidingen / slangen heb ik zien gebruiken. Die kunnen wel tegen de hitte. Ik heb een neopreen cord ofzo meteen bij E22 besteld. Kenny gebruikte een wit electriciteitsdraad volgens mij. Je moet iets hebben dat niet gaat plakken of smelten en een diameter heeft nagenoeg zo dik als de binnendiameter van je buis. Dat zorgt ervoor dat als het zacht wordt er geen platte kanten in of aan komen (de binnenkant).