UnderTheWingsOfLove
Junior Member
Hallo,
Ik wil wat verder met overclocken en daarom wil ik naar waterkoeling overstappen. Ik heb echter niet veel kennis van waterkoeling. Daarom zou ik jullie willen vragen mij te helpen.
Ik zoek een stille setup met een goede prijs/prestatie verhouding dus zo goedkoop mogelijk als het kan.Mijn budget is ongeveer 200 , max 250 euro. Alleen de CPU hoeft te worden gekoeld, dit kan later altijd nog uitgebreid worden.
Mijn PC:
Antec P182
Corsair HX750watt
Core i7 920 / Gigabyte X58 UD5
Fans: 2x Noctua , 2xScythe slipstream , 2xAntec Tricool
Dit heb ik tot nu toe samengesteld:
Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S1366 LT
Watercool HeatKiller Backplate S1366 M4
Thermochill PA120.2 Dual - 240 (15mm)
XSPC Laing DDC Acrylic Top
XSPC Laing DDC L Stand
Deze setup heb ik met behulp van een andere overclocker samengesteld. Is dit wat?
Als het goed is mis ik nu nog de pomp, slangen, fittingen. Ik heb zelf al fans (Noctua)
-Welke pomp is goed maar daarbij ook stil (onder 25-30 dB, dus eigenlijk even stil als een 800RPM fan, of bestaat dit niet?)
-maakt het uit welke slangen je gebruikt? ze zijn toch allemaal hetzelfde( op 't uiterlijk na dan)? maat slangen?
-Welke/hoeveel fittingen . maat?
Zit ik qua ideeën in de goede richting of zit ik er helemaal naast?
Ik wil wat verder met overclocken en daarom wil ik naar waterkoeling overstappen. Ik heb echter niet veel kennis van waterkoeling. Daarom zou ik jullie willen vragen mij te helpen.
Ik zoek een stille setup met een goede prijs/prestatie verhouding dus zo goedkoop mogelijk als het kan.Mijn budget is ongeveer 200 , max 250 euro. Alleen de CPU hoeft te worden gekoeld, dit kan later altijd nog uitgebreid worden.
Mijn PC:
Antec P182
Corsair HX750watt
Core i7 920 / Gigabyte X58 UD5
Fans: 2x Noctua , 2xScythe slipstream , 2xAntec Tricool
Dit heb ik tot nu toe samengesteld:
Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S1366 LT
Watercool HeatKiller Backplate S1366 M4
Thermochill PA120.2 Dual - 240 (15mm)
XSPC Laing DDC Acrylic Top
XSPC Laing DDC L Stand
Deze setup heb ik met behulp van een andere overclocker samengesteld. Is dit wat?
Als het goed is mis ik nu nog de pomp, slangen, fittingen. Ik heb zelf al fans (Noctua)
-Welke pomp is goed maar daarbij ook stil (onder 25-30 dB, dus eigenlijk even stil als een 800RPM fan, of bestaat dit niet?)
-maakt het uit welke slangen je gebruikt? ze zijn toch allemaal hetzelfde( op 't uiterlijk na dan)? maat slangen?
-Welke/hoeveel fittingen . maat?
Zit ik qua ideeën in de goede richting of zit ik er helemaal naast?
Laatst bewerkt: