Hallo
Binnen kort krijgen wij eindelijk glasvezel.
De aansluiting in huis is deze week gelegt.
Aangezien wij nu in een verbouwing zitten wil ik gelijk met wat dingen rekening houden.
En omdat ik verder nog geen kennis heb over glasvezel een paar vragen. Omdat ik zeker weet dat hier de kenners zitten
De glasvezel komt binnen in de huiskamer.
Daar staat de tv , en media player.
In de slaapkamer
hangt ook een tv , een pc , een media player , en een xbox.
De situatie nu via coax is
Van de modem naar de router. Van de router gaat er 1 utp naar de media player in de huiskamer.
En 1 utp naar de slaapkamer. in de slaapkamer hangt een utp switch daar zit de media player de pc en de xbox op aan gesloten. Tv net als in de huiskamer nog via Coax
Nu zit ik een beetje wat ik moet veranderen voor het glasvezel netwerk.
Ik heb begrepen dat tv en internet een eigen utp uitgang krijgen op de modem ?
Kan ik het houden zoals het nu is?
Dus dan op de tv aansluiting van de glasmodem een switch waarvan 1 utp kabel naar de tv in de slaapkamer en 1 utp kabel naar de tv in de huiskamer?
En op de internet aansluiting van de glasmodem.
Een utp naar de router en van de router een kabel naar de media player in de huiskamer
En een utp van de router naar de slaapkamer en dan naar de utp switch voor de xbox pc en media player?
Eigenlijk zelfde situatie als nu maar vervang ik de 2 coax kabels van de tv's voor utp kabels.
Ik weet niet of het met glas ook mogelijk is na de modem een router en dan een switch te plaatsen ?
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is het is een heel verhaal.
Ik moet ook nog een andere switch kopen als het mogelijk is deze gaat maar tot 100mbps.
En is het noodzakelijk alles te vervangen voor cat6 utp?
Binnen kort krijgen wij eindelijk glasvezel.
De aansluiting in huis is deze week gelegt.
Aangezien wij nu in een verbouwing zitten wil ik gelijk met wat dingen rekening houden.
En omdat ik verder nog geen kennis heb over glasvezel een paar vragen. Omdat ik zeker weet dat hier de kenners zitten
De glasvezel komt binnen in de huiskamer.
Daar staat de tv , en media player.
In de slaapkamer
hangt ook een tv , een pc , een media player , en een xbox.
De situatie nu via coax is
Van de modem naar de router. Van de router gaat er 1 utp naar de media player in de huiskamer.
En 1 utp naar de slaapkamer. in de slaapkamer hangt een utp switch daar zit de media player de pc en de xbox op aan gesloten. Tv net als in de huiskamer nog via Coax
Nu zit ik een beetje wat ik moet veranderen voor het glasvezel netwerk.
Ik heb begrepen dat tv en internet een eigen utp uitgang krijgen op de modem ?
Kan ik het houden zoals het nu is?
Dus dan op de tv aansluiting van de glasmodem een switch waarvan 1 utp kabel naar de tv in de slaapkamer en 1 utp kabel naar de tv in de huiskamer?
En op de internet aansluiting van de glasmodem.
Een utp naar de router en van de router een kabel naar de media player in de huiskamer
En een utp van de router naar de slaapkamer en dan naar de utp switch voor de xbox pc en media player?
Eigenlijk zelfde situatie als nu maar vervang ik de 2 coax kabels van de tv's voor utp kabels.
Ik weet niet of het met glas ook mogelijk is na de modem een router en dan een switch te plaatsen ?
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is het is een heel verhaal.
Ik moet ook nog een andere switch kopen als het mogelijk is deze gaat maar tot 100mbps.
En is het noodzakelijk alles te vervangen voor cat6 utp?