• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

First mod ever on budget (Wall mount) !

k.klootwijk

New member
Hallo iedereen!

Mijn naam is Kenny.
Ik ben 19 jaar jong, kom uit brabant en ben van plan om een custom wall mount PC (voor de 1e keer) te gaan bouwen.

Een aantal weken geleden was het dan zo ver...
Ik keek naar mijn pc en was toch eigenlijk niet zo tevreden over hoe hij eruit ziet (het is een Zalman Z11)
Bekijk bijlage 18794

Mijn hardware:

-CPU: Intel i7 i3770k 3.5Ghz
-GPU: Asus Gtx 970
-RAM: 8GB Ram
-MOBO: MSI Z77A-G43
-HDD: 1TB
-SSD: Samsung 250GB
-PSU: 500 Watt (Misschien binnekort nieuwe kopen).

Zoals je ziet niet hele bijzondere hardware!
Ik heb dus besloten om een wall mount te gaan maken die watergekoeld word!
Dit is dus wel een build op budget dus heel erg glimmen zal het niet doen ;)
Mijn (bestelde) watergekoeld setje:

-Reservoir: Bitspower Water Tank Z-Multi 150 - POM BP-WTZM150P-BK
-Pomp: Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting
-CPU: XSPC RayStorm CPU WaterBlock Intel - XS-RAYS-INT
-GPU: EK-FC970 GTX Strix - Acetal+Nickel
-Fans: Yate Loon 120MM D12SL-12 Clear + Blue LED 1350RPM
-Radiator: Black Ice SR-1 240
-Fitting: 13MM (1/2) High Flow Fitting - G1/4
-Slang: Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - CLEAR / BLUE
-Vloeistof: Feser One Cooling Fluid - UV BLUE

Dit weekend komt mijn setje binnen en ga ik waarschijnlijk direct de materialen kopen!
Als iemand ideeën heeft over goede materialen die ik hiervoor kan gebruiken hoor ik het graag! (hout en acryl leek mij handig!)
De kleuren die ik wil gebruiken zijn blauw en zwart/grijs!
Onthoud: Ik ben compleet nieuw in dit soort dingen maar het lijkt me tof om het bij te houden voor jullie en tegelijkertijd geholpen te worden doormiddel van tips! :)

Mijn inspiratie kwam van deze build die ik op internet tegen kwam:
e64e0405_IMG_3109f.jpg
Het moet dus uiteindelijk zoiets worden. Toch wil ik er iets anders van maken om het origineel te houden!
Tips zijn welkom!

Ik heb er enorm veel zin in :D

-Kenny
 
2 uurtjes geleden m'n setje binnegekregen :)


DSC_0178.jpg

DSC_0180.jpg

DSC_0181.jpg

DSC_0184.jpg


Bedankt voor de overheerlijke lolly! :p
IMG-20151023-WA0011.jpg

Morgen waarschijnlijk meteen naar de bouwmarkt voor materialen!


Op de foto die ik had gepost heeft de persoon van zijn build een hele grote Vinyl sticker gebruikt om die kleur te krijgen. Daar onder zit geloof ik MDF. zou zo iets misschien ook mogelijk zijn met aluminium? geeft me wat meer mogelijkheden!


Heb er zin in!!!!!!
 
Ja kan inderdaad ook! is misschien minder geklooi als zo'n mega sticker er over heen plakken... Vind zo'n bescherm plakkertje voor me telefoon al drama :p
Zal ik dan een dan MDF plaat als base gebruiken en er gewoon aluminium op te schroeven?
Ik ben compleet nieuw hierin dus excuses voor mijn onwetendheid haha :)
 
Als je aluminium plaat gaat gebruiken denk er dan aan dat aluminium elektriciteit geleid. Kijk goed of de diverse onderdelen niet het aluminium raakt. Het zou zonde zijn dat de hardware kapot gaat door een klein ontwerpfoutje. Vanwege de lage spanning waarmee een PC werkt kan je wel kunstoffolie over aluminium plakken om alles te isoleren. Dit is voldoende. Alleen de voeding zou ik wel in zijn behuizing laten zitten vanwege de 230V die er naar binnen gaat.

Op de geplaatste foto is te zien dat de onderplaat ongeveer 15 a 20 mm dik is. Zo'n dikke plaat aluminium gaat denk ik wel wat kosten ten opzichte van een 2mm aluminium plaat op MDF. Je kan de plaat vast schroeven, maar persoonlijk vind ik dat minder mooi.
 
Ja klopt! had er al rekening mee gehouden:)
Ik ga namelijk gebruik maken van acryl plaatjes. Ik ga mijn hardware dus allemaal bevestigen op het acryl, zo krijg je ook die mooie led randjes eromheen. Ik denk dat dat het een stuk veiliger maakt!
 
Vandaag ff bezig geweest met uitmeten en plaatsing van al m'n componenten
Al het één en ander uitgetekend op het MDF

DSC_0186.jpg

DSC_0189.jpg

DSC_0192.jpg

Begint al ergens op te lijken :)

verder heb ik vandaag nog een power button, 8 pin extenders, 2 blauwe sata kabeltjes en mijn PCI express extender voor mijn gpu besteld! die hoop ik volgende week binnen te krijgen :D

Ik ben ook nog opzoek gegaan naar een aluminium plaat van 1000x1000x1 maar tot zo ver heb ik alleen op aluminiumopmaat.nl iets kunnen vinden maar daarbij kreeg ik 25 euro verzend kosten voor een plaat van 17 euro wat ik dus een beetje zonde vind. Van de week ff bellen naar een klein zaakje bij mij in de buurt die waarschijnlijk wel iets voor me kan regelen.

Helaas heel de week werken.... maar hopelijk volgend weekend met m'n aluminium aan de gang!
 
Hallo iedereen!
Het moet dus uiteindelijk zoiets worden. Toch wil ik er iets anders van maken om het origineel te houden!

Als ik je ontwerp zie, lijkt het me nu anders een 1 op 1 kopie.:105:

Om het helemaal strak te krijgen kun je uiteindelijk misschien voor kiezen om voor CF1 Hard Tubes te gaan en de tubes recht op de onderdelen laten aansluiten. De plaatsing van de onderdelen is dan zeer belangrijk.
 
Ik ben zonder naar de foto te kijken te werk gegaan en kwam er achter dat het zo het meest efficient uit komt dus houd ze liever ook zo.
Maarja het lijkt tot nu toe inderdaad veel op de voorbeeld foto.
Tot nu toe houd ik mn tubes nog ff flexible maar het is idd een leuk idee om hard tubes te gaan gebruiken.

Op de voorbeeld foto is ook te zien dat hij/zij een sticker gebruikt. Ik ga daarvoor aluminium gebruiken en zwart spuiten. verder zal ik om mijn componenten heen licht zilvere kleur schroefjes plaatsen om het een beetje een mechanische look te geven.
Om de mechanische look helemaal af te maken is het inderdaad een tof idee om hard tubes te gebruiken!
Ik zit nog steeds op een budget dus dat kan ik dan over een aantal weken/maanden kunnen aanschaffen mocht ik er voor kiezen.

Bedankt voor je reactie :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T O11D XL hard tube + beperke mod Gallery & Build Logs 3
K Corsair 900D Mod Gallery & Build Logs 6
DuctTape [TKA] Bitspower D5 Mod Kit Matt black 3x Verkocht 0
Freddy Mod cambio v3.5 / shifter / handbrake logitech g25 g27 g29 g920 – improved feel HighFlow Product Reviews 10
A PC mod profielwerkstuk Gallery & Build Logs 10
S First TIme waterkoeling mod Advies Waterkoeling Setup 3
S Reservoir D5 mod Waterkoeling 11
Hightower Bitspower ddc pomp mod Waterkoeling 1
R afmetingen bitspower d5 mod kit Waterkoeling 2
R Bitspower D5 mod met EK-XRES 100 Revo D5? Waterkoeling 0
S Phanteks Evolv ATX + GPU/PCI riser mod Cases en Modding 1
L Bitspower D5 MOD TOP (Clear "S" Model) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
kier CORSAIR CRYSTAL 570X Mod -WTLO- Gallery & Build Logs 8
Freddy MadCatz TE PS3 Arcade Stick upgrade/mod met PS360+ PCB Overige Builds 0
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
TinusB Fittingen D5 mod top Waterkoeling 2
P Primus Gamma rev - Corsair 780T mod Gallery & Build Logs 1
S Pinky Skeleton (First Pc Mod) Gallery & Build Logs 11
M Bitspower D5 Mod Kit / Mod Top / D5 Dual Single Top Upgrade Kit 150 Installed Height Waterkoeling 3
JanPieter Bitspower D5 MOD TOP - Black "S" Model - BP-D5TOPPS-BK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
C [VERKOCHT] Bitspower D5 Mod Kit Matt Black + Bitspower D5 Mod Pump Top V2 POM Verkocht 2
Slader Kier is genomineerd in de Bit-tech Mod of the Year 2014 Cases en Modding 0
A Alweer een d3sk mod, # zoveel! Gallery & Build Logs 17
S Hulp desk mod Cases en Modding 11
tijgervarken [CIP] "Night Shades" mod by Tijgervarken Gallery & Build Logs 46
H Kleine mod Phanteks Enthoo Primo Cases en Modding 4
the_cyberspace Diverse onderdeeltjes / mod spul HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
S Symphton - Jelle Hoylaerts - Case mod SugarLAN Edition Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
toosgrandioos toosgrandioos - Tjalling Bakker - Powermac G5 mod Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 15
Blokmeister LED mod op Bitfenix Shinobi XL white Cases en Modding 0
C Kleine casemod Coolermaster 430 Elite en Cyborg rat 5 pinksteun mod Cases en Modding 2
gerjanlubbers CM Silencio Clean Mod Gallery & Build Logs 6
A [CM + WC] phantom 410 premiere mod Gallery & Build Logs 0
S Advies gevraagt over nieuwe mod SoulCrusher 2.0 Cases en Modding 2
PlayGamble Red Black White MOD Gallery & Build Logs 5
U Problemen met GTX 680 SLI OC/BIOS/Volt mod Overclocking 0
alain-s [VERKOCHT] Case mod Lian Li PC-7HX Verkocht 1
F [IN-ACTIVE] Bitspower D5 / MCP655 Dual Mod Top/Extreme Verkocht 0
G Mod Shinobi Gallery & Build Logs 41
alain-s Beste Case Mod van een Silverstone FT-02 dat ik ooit heb gezien Cases en Modding 3
reclamations lian li pc-7hx mod ideeen Cases en Modding 3
A Mod-Mat Cases en Modding 4
canonchiel [VERKOCHT] D5 Met Bitspower Mod kit en top Verkocht 7
canonchiel [CLOSED] D5 met bitspower mod kid en top Gesloten 9
3 [IN-ACTIVE] Unieke Lian Li Hitman Mod incl Feser Monsta Rad en MCubed Controllers. Verkocht 13
E NZXT Led Kit Mod Cases en Modding 3
Aequitis [IN-ACTIVE] ]Radiator, Reservoir, D5 Mod Kit, BP X-Station, Feser One etc Verkocht 16
T Mod/Smart 3 Wire Kobra SS Cable Bundler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
alain-s [VERKOCHT] Case mod Project White Verkocht 13
DjangoSoe RoG_RooM mod!! Overige Builds 59

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan