• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Fancontroller voor Liang DDC-1RT

Sp33dFr34k

Member
Ik heb dus bovenstaande pomp en zou deze graag regelen via een fancontroller.

Punt 1: heeft dat veel zin?
Punt 2: zoja, welke fancontroller zou daarvoor het beste zijn?

Daarnaast moeten er 6 fans op de controller komen, zijn Zalman ZM-F3RL fans.

Ik was aan het kijken naar bijv. de Lamptron FC5V3, zou die dat trekken?

Andere vraag: is het nuttig/zinvol om te upgraden naar bijv. een D5 nu ik toch bezig ben? :)

Danku!
 
De genoemde fancontroller kan 30 W per kanaal aan. Dat is meer als voldoende om de pomp en de fans aan te sturen. Je moet er wel rekening mee houden dat de pomp 1 van de 6 kanalen gebruikt. Je hebt dan nog 5 kanalen over voor de fans. Met een splitter kan je 2 of meer fans per kanaal aansturen. Wel even kijken dat er maar van 1 fan het RPM signaal doorgestuurd wordt.

De controller ondersteund geen PWM signaal. Of dit voor de pomp problemen geeft weet ik niet.
 
Nee, de pomp gebruikt geen PWM. Dus je kan elke fancontroller ervoor gebruiken die de pomp aan kan qua wattage. De DDC 1RT staat voor 18 Watt in de digitale boeken. Elke fancontroller die 20W of meer kan leveren is voldoende. Vergeet overigens ook niet dat je goed test of de ingestelde snelheid tijdens het draaien van je setup ook voldoende is om de pomp op te starten bij het aanzetten van de pc. Het kost wat meer kracht om een pomp op te starten, dan dat het kracht kost om een pomp draaiende te houden.

Die Zalman fans zijn goed voor 4,2W per stuk (0,35A), kies je die FC5V3 dan kan je dus maximaal 7 van die fans per kanaal aansluiten. Niets aan het handje dus als je meerdere aan wilt sluiten door middel van een splitter. Wel gaan ook de leds minder fel branden als je ze zachter laat draaien met behulp van een fancontroller.

Mijn vraag is meer: Waarom wil je een fancontroller bij je pomp gebruiken? Maakt hij teveel herrie?
 
Vergeet overigens ook niet dat je goed test of de ingestelde snelheid tijdens het draaien van je setup ook voldoende is om de pomp op te starten bij het aanzetten van de pc. Het kost wat meer kracht om een pomp op te starten, dan dat het kracht kost om een pomp draaiende te houden.
Mocht je deze fancontroller gebruiken, zorg er dan voor dat startboost voor de pomp geactiveerd is. Dankzij deze functie voorkom je het probleem met het starten van de PC. De handleiding van de controller zegt hoe je dit kan doen.
 
Bedankt voor de reacties heren :)
Ik heb de pomp gemod van 10 naar 18w dmv het 4e en 5e contactpunt te verbinden. Ik was aan het denken om hem daarom af te regelen, voor het geval hij in die stand te luid wordt. En ik was naar een excuus aan het zoeken om die Zalman fancontroller te vervangen gezien die blauwe leds heeft met de fans op 5v terwijl de rest allemaal rood is haha :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
W fancontroller voor mijn waterkoeling Waterkoeling 5
B suggesties voor high end fancontroller Electronica 0
Sentinel3d fans voor fancontroller Overige Koeling 4
A Fancontroller voor Cosmos 1000 Overige Koeling 6
Hightower Aerocool fancontroller 2100 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
B Scythe fancontroller Hardware & Software 5
P Keuze nieuwe fancontroller. Hardware & Software 3
A Fancontroller Lamptron CW611 Waterkoeling 3
Evanix Bitfenix Recon (white) Fancontroller HighFlow Product Reviews 0
PlayGamble [VERKOCHT] Aerocool Touch-1000 fancontroller Verkocht 2
S flow meter op fancontroller Waterkoeling 6
T Fancontroller werkt niet bij bepaalde fans Hardware & Software 3
BlaserR93 Scythe Kaze Master Flat Fancontroller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R pomp+fans+uv-lampen op fancontroller Overige Koeling 33
T D5 pomp aan channel van fancontroller Waterkoeling 3
D Vraagje over draaiende fans/watt/fancontroller Overige Koeling 11
Sw333t Reeven RFC-01 Fancontroller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
K [VERKOCHT] Fancontroller Aerocool V12XT Verkocht 6
BlaserR93 Fancontroller starten met PSU bridging tool Electronica 2
U Advies omtrent fancontroller en sleeving Cases en Modding 4
Tath NZXT fancontroller behoud zijn instellingen niet Electronica 3
BlaserR93 Typhoon fans draaien niet op fancontroller of voluit Overige Koeling 20
Alex PWM fancontroller Electronica 7
S Tacens Ventus Pro compatible met fancontroller? Overige Koeling 2
N fancontroller tussen cpu koeler en case fans plaatsen raadzaam ? Overige Koeling 13
Robin Fancontroller koolance HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
G 3-pins fan op pwm aansluiting (fancontroller) Hardware & Software 10
J GPU block voor radeon 7700 of 7800 Waterkoeling 1
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
S Vervanger voor Alphacool DC-LT 2600 Waterkoeling 2
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Hightower Aio sleeve voor de ekwb 280mm elite Cases en Modding 7
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
D Waterblock voor am4 amd socket Waterkoeling 5
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Slader Plugg voor Dewire Overige Koeling 3
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan