• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Welke gpu blok?

thinkgreenn

New member
Damn... ik heb de fever te pakken.
Vandaag mijn eerste WC setje binnen zie topic:
http://forum.highflow.nl/f40/ek-kit-h3o-supreme-hf-360-en-custom-11065/

Alles uit gepakt tekening gemaakt hoe ik het wel hebben met het idee puur voor cpu.

Kijk ik ernaa kijk ik ernaa .. kijk ik
Denk ik moet een gpu blok kopen anders zet ik mijn systeem niet aan!!!

Dus beetje gegoogled naar wat gpu blocks en een review gelezen op skineelabs.
Maar zou tog graag input van highflow community vragen wat voor advies zij mij kunnen geven

Zelf heb ik een EVGA GTX580 DS/OC
evga-gtx580-superclocked-ds2.jpg


Budget is ong 80 -100 voor een blok

mvg
 
Hey freddy, thenx voor de link.
Als i het eerste stukje lees staat er

The CoolingConfigurator.com database system is built to help you choose the right EK products for your hardware while avoiding any known compatibility issues. Our system will suggest you the recommended EK products when you choose your Motherboard or/and Graphic Card from our database. However EKWB does not assume any liability for mistakes or errors made out of any reasons.

Het eenige wat ik van EK hebt is een cpu blok. Omdat ik een cpu blok van ek hebt moet ik ook persee een gpu blok van ek hebben?
 
en als je hem dus goed invult zie je dat er geen blok voor jou videokaart is....

komt omdat jij een speciaal type hebt met een ander printplaat design...

als je die kaart wint waterkoelen zul je dus voor een gpu only blokje moeten kiezen en losse ram en vrm heatsinks op de kaart plaatsen
echter als je dit doet moet je omdat het zo een krachtige kaart is op die heatsinks een ventilator richten

als je perse wilt kan je kijken of iemand zijn standaard design kaart tegen jouwe wilt ruilen met bijbetaling van zijn kant ;)
 
Ja, dan zou het moeten kunnen. Je kan voor de zekerheid ook nog een mailtje richting EK doen, waarin je zegt dat EVGA zegt een reference kaart te hebben. Dan zullen zij het ook aanpassen, is weer makkelijk voor de mensen na jou, ;)
 
Dat zal ik zeker doen.
had contact opgenomen met een evga eu product manager en die gaf aan dat het een reference card is. Toen voor zekerheid ook aan Chris Bencivenga gevraagd. Die gaf ook aan dat het een ref. Is

Wat voor advies over de gpu blok kunnen gegevrn worden. Ik ga het lijste bij highflow af en zoek naar revieuws.
 
dat is een mazzeltje :)

bij gpu-blokken kan je in princiepe gewoon degene die jij mooi vind uitkiezen ;)

ga jij btw waterkoelen voor stilte of performance?? voor performance kan het namelijk zijn dat je er nog wat radiator oppervlak bij nodig hebt (maar je kan het ook eerst proberen)
 
Hey dopestuff,
Zou het een beetje van beide kunnen? Wanneer het idle dan mogen de fans wat lager.
In principe zou ik het niet erg vinden om nog een rad bij te kopen. Maar ik zou geen idee hebben hoe je de flow dan moet aansluiten
Rad -> rad -> rest?

Dit is mijn setup die ik binnen hebt momenteel binnen hebt

Scythe 120MM Slip Stream 1900RPM ipv yate loon
HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, casemod, modding, behuizingen en gaming! - First WC set

De pomp die ik heb zou deze dan goed zijn voor cpu of gpu of moet ik een betere aanschaffen

Teven zijn mijn ogen op dit gpu blok gevallen. Niks mis met deze tog?
EK-FC580 GTX - Nickel

Wat is het grooste verschil tussen de nickel en plexi (behalfe dat eentje nickel of plexi is ^^).
Zie je de vloeistof bij de plexi beter of is het zelfde als bij de nickel.
Zelf heb ik er geen moeite mee om wat extra bij te zetten voor een betere blok (als die er is)

Tevens de pomp die ik heb mocht ik een 2e rad bijnemen is de pomp goed?
 
In principe zou ik het niet erg vinden om nog een rad bij te kopen. Maar ik zou geen idee hebben hoe je de flow dan moet aansluiten
Rad -> rad -> rest?

Hoe je de boel aansluit maakt bijna niets uit. Zolang je het reservoir maar voor de pomp komt. ( http://forum.highflow.nl/f6/de-volgorde-van-de-componenten-1287/ ) Het reservoir hoger dan de pomp plaatsen is wat makkelijker met het vullen.


De pomp die ik heb zou deze dan goed zijn voor cpu of gpu of moet ik een betere aanschaffen

MCP355 is een van de krachtigste pompjes. Een set met CPU, GPU wat rads en eventueel een moboblok erbij kan deze pomp wel hebben . :p


Teven zijn mijn ogen op dit gpu blok gevallen. Niks mis met deze tog?
EK-FC580 GTX - Nickel

Niks mis mee. :) Met GPU blokken hoef je imo toch niet zo erg naar de koelprestaties te kijken. De prestatieverschillen zijn te klein om van invloed te zijn op bv de overklok.
Gewoon het blok nemen dat je het mooiste vind passen bij je set/PC/build.

Wat is het grooste verschil tussen de nickel en plexi

Een koperen blokje kan na verloop van tijd verkleuren. Vernikkeld koper is hiertegen beschermd. Dit betekend dus minder onderhoud en natuurlijk meer bling-bling als je daar van houdt. :)
 
Als je ruimte hebt in je kast en budget voor een extra 120mm zou dat geen kwaad kunnen. Alhoewel je met een RX360 ook wel voldoende koeloppervlakte hebt voor je CPU en GPU.

Samen brengen deze incl pomp iets van 350W aan warmte in het water.

snmmb5.jpg


Met de fans op 1000rpm (= met alle bijna fans stil te noemen) kan je de boel met de RX360 dus wel koelen. Dan heb je zelfs nog de speling om de fans harder te laten blazen voor een iets betere koeling.

Met een 120mm rad erbij zit je dus volledig safe wat koelprestaties betreft. :p
 
ik heb de resources om nog een 120 rad bij te nemen.

Maar nu zit ik te denken aan de loop order. Nu je aangeeft dat het in principe niet uitmaakt hoe je de loopt zet.

Moet ik nu 2 loops maken.
Of gewoon 1 loop maar dan weet ik niet waneer de loop naar de 2e rad moet =(
 
Voor je 1e set kan je denk ik beter voor 1 loop gaan. Scheelt je weer een extra pompje. Met 480mm aan deftige radiator zal je weinig verschil merken met een dual loop waterkoeling.

Plaats die 120 op de plek waar je er ruimte voor hebt en sluit de slangen aan zoals dat praktisch het beste uitkomt wat betreft de aansluiting van de slangen.
 
Op zich heb je veel mogelijkheden. Die van je tekening is er eentje van die prima zal functioneren.

Zelf plan ik een slangroute nooit van tevoren. Alles in de kast zetten en daarna een tijdje naar de slangloze kast zitten staren is voor mij altijd nog de beste voorbereiding. :D

Zoek in ieder geval een mooie korte slangroute. Die slang van het res naar de 360 zal er vermoed ik niet zo heel erg sierlijk uit gaan zien, maar daar kan m'n verbeelding nu ook naast zitten. Hou ook in je achterhoofd dat een radiatorvoor de koelprestaties niet perse voor een koelblok hoeft te zitten. Zeker met een pomp/res combinatie heb je alle vrijheid om een zo strak mogelijke slangroute te maken. :023:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Welke koelpastas voor CPU/GPU? Waterkoeling 2
Cygnitr0n Welke GPU, Nvidia of AMD? NVIDIA 29
stigma 2 gpu's + 1 CPU ...maar welke radiators?? Advies Waterkoeling Setup 14
F Welke gpu kiezen? Budget €140 Hardware & Software 14
M Welke GPU Waterkoelingblokje ? Waterkoeling 3
H Nieuwe GPU, welke? +/- 200 euro Hardware & Software 8
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
A welke diameter sleeve? Handleidingen en Installatie Tips 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan