kier
Member
Coolermaster Cosmos II MbK
Sponsered by:
Hi beste modverslaafden,
Een nieuw jaar is begonnen, zo ook een goed begin wat betreft het nieuwe modding seizoen
Met een gloed nieuwe kast....welke op dit moment ge-released wordt: de Cosmos II
Het nieuwe vlaggeschip van Coolermaster.
De hardware die erin komt is nog niet helemaal bekent, maar zeker is dat er een X79 mobo in komt en een aantal GTX580 gpu's
En het geheel wordt uiteraard watergekoeld.
De kleuren combinatie gaat zwart, grijs en wit worden
Toen een klein maandje geleden deze door de bezorger gebracht werd, vervloekte die me.
Wat een kast en gewicht man, niet te geloven. Vrouwtje ook gelijk pissig, die verklaarde me voor gek
Dus moest gelijk wat ruimte maken in m'n werkplaats om de kast goed te kunnen bekijken.
Het pakje
Eerst maar 's uitpakken wat al een hele operatie was
En zie hier de mooi gestroomlijnde Cosmos II
Heel veel kast met heel veel ruimte, echt een waar genoegen om te mogen modden
Coolermaster- Raymen, Marco en Ruud en uiteraard iedereen die dit mogelijk maakt...Bedankt!!!
En toen gelijk naar m'n werkplaats verhuisd om het interieur te bekijken en te showen
Eerst even wat specificaties op een rij:
-Materiaal Buitenkant: Aluminium, mesh, synthetische stoffen
-Interieur: Staal-legering, kunststof, rubber
-Afmetingen: 344(W) x 704(H) x 664 (D) mm / 13,5 x 27,7 x 26.1 inch
-Gewicht: 22 kg/48.5 lb
-Maximale compatibiliteit CPU koeler hoogte: 190 mm/7.48 inch
-Grafische kaart lengte: 385 mm/15.15 inch
-Type M/B: Micro-ATX, Micro ATX, E-ATX, XL-ATX, SSI CEB, SSI EEB
Eenmaal in m'n werkplaats gesleept en opengemaakt valt meteen op hoeveel 3.5 Drive Bay erin zitten
maar liefst 13 stuks in totaal (2 uit X-dock, Midden kooi voor 5 HDDs, onderkant kooi voor 6 harde schijven)
In de middelste bay is er plaats voor 5 HDD's
In de onderste HDD bay is er plaats voor 6 harde schijven welke verscholen zit achter een mooie fan bracket met
2 x 120 mm ventilator, 1200 RPM, 17 dBA
En hier de racks voor de 6 harde schijven
De PSU is naar achter verschoven voor wat extra ruimte binnen in
En is ook wat opgehoogd
Aan de voorkant is ruimte voor 2 HDD's door middel van de X-dock en er zijn 3 5,25-Inch drive Bay beschikbaar
Onder dit compartiment zit achter het mesh stuk een 200 mm LED fan, 700 RPM, 19 dBA (geconverteerd van 120 / 140 mm)
En daaronder is nog ruimte voor een 120mm welke dan tegenover de onderste HDD's zitten
De achterzijde heeft ruimte voor 10+1 Uitbreidingssleuven
En er wordt een 140 mm ventilator, 1200 RPM, 19 dBA mee geleverd voor de achterzijde
Aan de bovenzijde is ook een hoop ruimte onder het mesh
Deze cover is zeer makkelijk te verwijderen dmv. 1 schroef. Hieronder is aardig wat ruimte voor 3 fans en bekabeling
Er zou ook een 360 rad in passen maar hier zijn wel wat aanpassingen voor nodig.
En hij wordt standaard geleverd met een zwarte 120 mm ventilator, 1200 RPM, 17 dBA
Verder op de bovenkant het schuif paneel met hieronder een control panel met 7 functies
Hierover meer in de volgende update
Aan de voorzijde zit het I/o-paneel met 2 xUSB 3.0, 4 x USB 2.0, 1 x e-SATA en audio in/ uit
En er is zeer goed nagedacht over het kabelmanagement wat uiteraard de airflow weer ten goede komt
Met genoeg doorvoeren
Nu de kast besproken is wordt het tijd om te modden
Ik heb de bovenste mesh verwijdert en hiervoor een aantal strips gemaakt.
welke schuin naar achter gericht worden, dit is nog een ruige opzet en moet nog afgewerkt worden
De fan controller heb ik er voorzichtig uit gedremeld
Hieronder komt nu een slot loader dvd of bluray.
Voor de maat heb ik even deze gebruikt.
En de sleuf gemaakt voor boven genoemde
Waar voorheen het schuif paneel was heb ik een stuk aluminium voor gezaagd en gebogen
Welke zo komt te zitten
En de sleuf voor de slotloader erin gemaakt
Khoop dat dit een goed begin van het nieuwe jaar is voor jullie...voor mij iig wel
More to come!!!
Laatst bewerkt: