• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

noob betreffende watercooling:P

dajez

New member
Euhm ok, ik weet wat van computers maar ik ben een echte noob betreffende watercooling. Dus ik weet echt niet wat ik allemaal nodig heb dus miss wat tips. En ik zou graag men CPU & GPU koelen.

Mijn setup is:
Case: HAF 932
MB: Asus P6X58D-E
CPU: Intel i7 950
GPU: Sapphire HD7970 (krijg ik rond de 18de binnen)
 
Het loont om alvast zelf het een ander door te nemen, zodat je begrijpt welke producten we bedoelen als we jouw een advies geven.

Daarom is het aangeraden om eerst dit even goed door te lezen:
http://forum.highflow.nl/f6/waterkoeling-59/Waterkoeling?



In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
(check hier of welke waterblokken van EK passen op jouw videokaart: www.coolingconfigurator.com)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen
Sleeving

Je kan dan in jouw topic een link plaatsen naar jouw winkelwagen, wij kunnen je dan tips geven wat er verbeterd kan worden.
Hoe je een link kan maken naar jouw winkelwagen, kan je hier lezen:
Hoe kan ik een link maken naar een winkelwagen?
 
De haf 932 heeft na mijn weten bovenin ruimte voor een 360mm rad. Ik zou persoonlijk voor deze radiator gaan: Black Ice GT Xtreme 360 Black

Verder is het reservoir wat je hebt gekozen groot, het maakt verder niet uit wat je qua grootte neemt maar je zult wel wat meer vloeistof nodig hebben. Qua slang dikte ben je afhankelijk van 1/2 tubing vanwege de pomp die je hebt gekozen. Je kunt er uiteraard een pomptop opzetten, dit geeft namelijk de mogelijkheid om andere slangmaten te gebruiken en om de flow van je pomp te verbeteren.

Qua fittingen zou ik gaan voor schroeffittingen, zodra je deze goed vast draait kan er eigenlijk weinig gebeuren. Verder zou ik qua fankeuze gaan voor: Scythe 120MM Gentle Typhoon 1850RPM D1225C12B5AP-15
 
6 Fittingen: 2 voor je CPU blok, 2 voor je GPU blok, 2 voor je Reservoir. Standaard zitten er op je pomp al 2 aansluitingen waar je dus 1/2 inch tubing op kunt aansluiten, deze kun je dan vastzetten met een slangklem. Of zoals eerder aangegeven kun je er een pomptop op zetten dan zou je nog 2 extra schroeffittingen nodig hebben.

Ik denk dat je met 2 liter al een eind komt, maar ik zou voor de zekerheid een 3de fles bij bestellen, dan weet je zeker dat je genoeg hebt. :)
 
wat betreft de fittings zijn er twee dingetje waar je eigenlijk op moet letten:
1) diameter tube, doorgaans zijn 3/8 inch en 1/2 inch slangen de standaard groottes in gebruik.
2)de schroefdraad van je fitting en waar je hem in schroeft moeten overeen komen.
standaard worden G1/4 schroefdraad gebruikt(90 procent van de tijd), maar G3/8 of G1/2 wordt ook nog gebruikt maar in aanzienlijk mindere mate.
enige wat je betreft de schroefdraad hoeft te doen is controleren welke draad er in je onderdelen zit(doorgaans dus G1/4) dit staat over het algemeen gewoon aangegeven.

wat betreft diameter slang: dat verschilt een beetje per mening, dikkere slangen maken bochten wat lastiger soms.
dikkere slangen kunnen echter wel een hogere debiet (flow) aan. dit levert echter maar een paar graadjes meer of minder op, dus niet noemenswaardig.
dus wat betreft diameter komt het neer op wat jij denkt dat mooi staat of het drukken van kosten. 3/8 slangen en soms ook de fittings zijn wat goedkoper.(minder materieel gebruik bij slangen)
je kan altijd je slangen veranderen, samen met je fittings als je het toch niet helemaal mooi vindt staan.

maar verder moet je echt bij the kings of cooling wezen:p ben zelf ook nog een waterkoeler in opleiding;) heb me echter al helemaal gek gelezen aan alle buildlogs hier XD ook een aanrader mocht je ooit ideetjes willen!
 
naast dat je nog geen fittings ertussen hebt staan, zou ik even iets kwijt willen over je res/pomp.

die combinaties hebben de neiging als een malle te willen resoneren, dus meer herrie. (van wat ik gehoord heb)
en anders zou ik deze nemen:Alphacool D5-VPP655 - Single Edition / No Top
is iets goedkoper en beter(specs gezien) en daarnaast heb je geen onnodige top die de standaard d5 (je gekozen pomp) dus wel heeft
dus of een losse res en pomp of die andere pomp is aan te raden, verder ziet het er afgezien van fittings er compleet uit.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Totale noob, deep dive, help aub. Handleidingen en Installatie Tips 11
P Phanteks/EKWB/Hardline loop (noob) Waterkoeling 5
N Noob into modding paar vraagjes Cases en Modding 1
T 7870 crossfire watercooling NOOB Waterkoeling 16
Sw333t SLI Noob vragen NVIDIA 31
corecrusher Waterkoeling noob vraagt hulp ivm aanschaf WC set Advies Waterkoeling Setup 3
F complete noob vraagt om hulp ! Advies Waterkoeling Setup 1
D Noob wil starten met wc voor 1366 met mogelijkheid tot uitbreiden Advies Waterkoeling Setup 1
I Tips voor inbouw Haf 932 im really a noob in deze dingen Handleidingen en Installatie Tips 8
OhTheAgony Noob Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 23
N PC-noob's project:) Gallery & Build Logs 142
Ant 1 klein vraagje betreffende Molex Power Connector Pins HighFlow Webshop 3
Thieutje Enkele algemene beginners vragen betreffende merk verschillen Advies Waterkoeling Setup 26
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
W [Watercooling] €250 - €350, Asus Turbo 3090 GPU Advies Waterkoeling Setup 1
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
Ruud hooge temps watercooling, i9 10900k , 2080 super. Waterkoeling 10
YesonSK Alphacool WaterCooling? NVIDIA 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
J 1e custom watercooling setup. Advies Waterkoeling Setup 4
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
O Eerste stappen watercooling Advies Waterkoeling Setup 5
T Advies watercooling Advies Waterkoeling Setup 8
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
P Review watercooling order Advies Waterkoeling Setup 2
F Samenstellingslijst watercooling maken Advies Waterkoeling Setup 23
S New at watercooling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies Watercooling kits 240 rad €250 budget Advies Waterkoeling Setup 4
D Watercooling set gezocht Advies Waterkoeling Setup 34
G [gezocht] watercooling block hdd Gevonden 3
R nieuwe watercooling setup na 4 jaar Advies Waterkoeling Setup 5
P [ TKA ] Watercooling materiaal ( EK, swifttech, bitspower , cpu , gpu blocks ... ) Verkocht 1
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Parvum Systems L1.0 ATX Watercooling Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
H Custom watercooling - Thermaltake Core p5 - CPU Advies Waterkoeling Setup 7
N Watercooling PC Bouwen Waterkoeling 3
V SLI Watercooling Setup [Budget 1000,- ] Waterkoeling 1
O Setup Voor Watercooling Waterkoeling 18
K Watercooling Setup Waterkoeling 1
D Watercooling cases Advies Waterkoeling Setup 7
P gtx 980 SLI watercooling Waterkoeling 3
R First watercooling build log old school pc Gallery & Build Logs 7
O Setup Watercooling ? Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
B RayStorm D5 Photon AX360 WaterCooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
R Thermaltake watercooling componenten. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan